English

آشنایی با شهر شیراز، سرزمین آبشارها

در این راهنمای جامع، سفری را در شیراز، سرزمین آبشارها آغاز می‌کنیم تا آبشارهای دلربا، گنجینه‌های فرهنگی و جذابیت شاعرانه این شهر شگفت‌انگیز را کشف کنیم.

آشنایی با شهر شیراز، سرزمین آبشارها
به گزارش خبرگزاری موج

، شیراز، مرکز شعر و ادب ایران، با تاریخ غنی، باغ‌های سرسبز و فرهنگ جذابش بازدیدکنندگان را از سراسر دنیا مجذوب خود می‌کند. شیراز که در دامنه‌های کوه‌های زاگرس قرار دارد، نه‌تنها به خاطر وجود آرامگاه شعرای گرانقدر پارسی، آثار تاریخی باستانی، هنر و معماری منحصربه‌فردش معروف است، بلکه به‌خاطر طبیعت زیبا، باغ‌های شگفت‌انگیز و آبشارهای تماشایی‌اش شهرت دارد. در این راهنمای جامع، سفری را در شیراز، سرزمین آبشارها آغاز می‌کنیم تا آبشارهای دلربا، گنجینه‌های فرهنگی و جذابیت شاعرانه این شهر شگفت‌انگیز را کشف کنیم.

 

شهر شیراز

شیراز: نگین شعر و فرهنگ فارسی

شیراز که اغلب از آن به‌عنوان «شهر شاعران» یاد می‌شود، جایگاه ویژه‌ای در ادبیات، هنر و تاریخ فارسی دارد. شیراز که محل زندگی و جایگاه آرامگاه بزرگانی چون حافظ و سعدی بوده است، با زیبایی، ظرافت و میراث فرهنگی غنی خود الهام‌بخش نسل‌های بعدی شعرا، هنرمندان و دانشمندان بوده است. بازدیدکنندگان شیراز می‌توانند مساجد نفیس، باغ‌های اسرارآمیز و آثار باستانی را که منعکس‌کننده گذشته درخشان این شهر به‌عنوان مرکز هنر، ادبیات و خلاقیت در ایران هستند، کاوش کنند.

فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از شهر شیراز است. هنگامی که بهار فرامی‌رسد و عطر شکوفه‌های بهارنارنج فضا را پر می‌کند، صدای آبی که از فواره‌های متعدد شیراز جریان دارد، فضایی آرام و عاشقانه ایجاد می‌کند که روح شاعرانه شهر را تداعی می‌کند. در نتیجه توصیه می‌کنیم اگر قصد رزرو بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس یا خرید بلیط قطار و سفر به شهر شیراز را دارید، سعی کنید فصل بهار را انتخاب کنید.

 

کاوش در آبشارهای شیراز؛ طبیعت شیراز در آغوش بگیرید!

در حالی که شهر شیراز به‌خاطر وجود باغ‌ها، عمارت‌ها و مکان‌های تاریخی شهرت دارد، آبشارهای تماشایی آن نیز شکوه طبیعت زیبا و چشم‌نواز این شهر را تداعی می‌کند. آبشارهای شیراز که از کوه‌های اطراف شهر سرازیر می‌شوند، خلوتگاهی آرام را برای مردم محلی و بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند و آرامش دلچسبی را دور از شلوغی زندگی شهری به ارمغان می‌آورند. با مراجعه به این مناطق علاوه بر تماشای زیبایی مسحورکننده آبشارها، فرصت‌هایی برای پیاده‌روی، برقراری پیک‌نیک و ارتباط با طبیعت در میان مناظر زیبای شیراز برای شما فراهم می‌شود.

 

آبشار مارگون؛ یکی از عجایب طبیعت باشکوه شیراز

آبشار مارگون، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی شیراز، آبشاری باشکوه است که در دل رشته‌کوه‌های زاگرس و در فاصله کوتاهی از شهر قرار دارد. مارگون که از آن به‌عنوان بزرگترین آبشار استان فارس یاد می‌شود، با ارتفاع بالا، محیط سرسبز و صدای آرامش‌بخشی که دارد، بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. فضای مه‌آلود اطراف آبشار، فضایی بسیار خنک و باطراوت است که مکانی ایده‌آل برای پیک‌نیک، پیاده‌روی و عکاسی ایجاد می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند در مسیرهای دیدنی آبشار مارگون قدم بزنند، از تماشای جنگل‌های سرسبز شگفت‌زده شوند و زیبایی آبشار مارگون را در حین فروریختن در استخر صخره‌ای تماشا کنند و خداوند را بخاطر خلق چنین منظره تماشایی شکر کنند.

آبشار تنگ چوگان

 

آبشار تنگ چوگان: گوهری پنهان در اطراف شیراز

آبشار تنگ چوگان، واقع در زمین‌های ناهموار مناطق اطراف شیراز و شهر کازرون، محیطی خلوت و آرام برای کسانی است که به‌دنبال یک طبیعت‌گردی منحصربه‌فرد هستند. تنگ چوگان در میان صخره‌های سربه‌فلک کشیده، فضای سرسبز و بیابان احاطه شده است. این آبشار تماشایی، کوهنوردان، علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسان را دعوت می‌کند تا در طبیعت بکرش کاوش کنند و عکس‌هایی ماندگار بگیرند. صدای چکیدن قطرات آب از صخره‌های سنگی، تماشای گل‌های وحشی رنگارنگ که در امتداد مسیر شکوفه می‌دهند و حس آرامشی که آبشار را فراگرفته است، تنگ چوگان را به یک مکان ایده‌آل برای کسانی که به دنبال منطقه‌ای خلوت و دور از شهر هستند،  تبدیل می‌کند.

 

آبشار کوهمره سرخی؛ گوهر پنهان طبیعت

آبشار کوهمره سرخی که به آبشار رمغان نیز معروف است، در میان جنگل‌های کاتال و گیل قرار گرفته است. این آبشار منظره‌ای چشم‌نواز است که از دل روستای رمغان در استان فارس بیرون می‌آید. این آبشار بکر با ارتفاع 60 متر، باعث جذابیت بیشتر روستا شده است.

آبشار کوهمره که از رودخانه‌های آغاج و سرخین و چشمه ابوالخیر سرچشمه می‌گیرد، در میان شاخ‌وبرگ درختان سرسبز بلوط و چنار در ارتفاعات کوهمره می‌پیچد و چشم‌انداز طبیعی مسحورکننده‌ای را ایجاد می‌کند. بهترین زمان برای تماشای جذابیت فریبنده آبشار، در فصل بهار است، جایی که آبشار جان تازه‌ای به اطراف می‌بخشد و همه کسانی را که به بازدید می‌روند را مجذوب خود می‌کند.

 

آبشار پلکانی سرآسیاب استهبان

آبشار سرآسیاب استهبان که در فاصله تقریبی 174 کیلومتری شهر شیراز قرار دارد، منظره‌ای بی‌نظیر است که هم طبیعت زیبایی دارد و هم از نظر معماری چشم‌نواز است. ورودی این آبشار با 16 پله باعث شده که در میان سایر آبشارها متمایز باشد. این آبشار که از کوه‌های سرآسیاب سرچشمه می‌گیرد، از میان رشته‌ای از قنات‌ها عبور می‌کند.

آبشار سرآسیاب که در محدوده باغ ملی استهبان قرار دارد، مکانی ایده‌آل برای پیک‌نیک و کمپینگ به‌ویژه در ماه های بهار و تابستان است. هنگام بازدید از این آبشار زیبا، توصیه می‌شود ضمن توجه به لغزنده بودن پله‌ها و پوشیدن  لباس متناسب، از جاذبه‌های اطراف از جمله قلعه دختر و چشمه قهری دیدن کنید.

آبشار فدامی

آبشار فدامی

آبشار فدامی، واقع در جنوب شرقی داراب، دارای چهار نوع آب‌ گرم، سرد، شور و شیرین است که لذتی بی‌نظیر را برای علاقه‌مندان به طبیعت ارائه‌می دهد. در فاصله ۲۰ متری از آب شیرین، این چهار نوع آب سرانجام استخری طبیعی با آب شفاف شکل می‌دهد که منطقه‌ای زیبا و با طراوت در منطقه گرم و خشک اطراف ایجاد می‌کند.

 

کاوش شیراز در آن سوی آبشارها

شیراز علاوه بر آبشارهای دلربا، جاذبه‌های فرهنگی، مکان‌های تاریخی و خوراکی‌های خوشمزه‌ای دارد که تداعی‌کننده فرهنگ و جذابیت این شهر هستند.  بازدیدکنندگان می‌توانند بازار تاریخی وکیل را کاوش کنند، در باغ‌های ارم و نارنجستان بگردند و از دیوارهای رنگارنگ مسجد نصیرالملک، معروف به «مسجد صورتی» عکس بگیرند. هنر، معماری و فرهنگ غنی شیراز نشان‌دهنده تاریخ طولانی آن به عنوان مرکز تمدن ایرانی است، جایی که شعر، هنر و فلسفه برای قرن‌ها شکوفا شده است.

 

کلام اخر

وقتی سفر خود را در شیراز، سرزمین آبشارها به پایان می‌رسانیم، مشخص می‌شود که این شهر گوهری نایاب و همه‌چیزتمام در کشورمان است که بازدیدکنندگان از هر شهر یا کشوری را مجذوب خود می‌کند. از آبشارهای تماشایی اطراف شهر گرفته، تا باغ‌های دل‌انگیز، مکان‌های دیدنی و آثار تاریخی باشکوه، شهر شیراز برای هر گردشگری با هر سلیقه‌ای جذابیتی خاص دارد. در این مقاله سعی کردیم شیراز و برخی از آبشارهای دیدنی‌اش را به شما معرفی کنیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اينها معروفاش هستند ، اينقدر كه ابشار و چشمه هاي گمنام اطراف شيراز كوهستاني زيبا هست

  • ناشناس

    واقعا لرستان سرزمین آبشارها است.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه