English

بررسی روش‌های تشخیص تتر تقلبی

در این مقاله راجع به استیبل کوین Tether صحبت کرده‌ایم. ابتدا این ارز دیجیتالی مهم را توضیح داده‌ایم. سپس راهکار‌هایی که از دارایی شما در برابر کلاهبرداری افراد سودجو، محافظت می‌کند را بیان کردیم. همراه ما باشید و با روش‌‌های تشخیص تتر تقلبی آشنا شوید.

بررسی روش‌های تشخیص تتر تقلبی

به گزارش خبرگزاری موج، احتمال کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال، از قبیل ارز تتر نیز مانند هر حوزه دیگری وجود دارد. متأسفانه افراد سودجو و فرصت‌طلب از ترفندهای مختلف، برای کلاهبرداری و منافع سودجویانه خود استفاده می‌کنند. به‌طوری که حتی تریدرهای حرفه‌ای را به دام می‌اندازند. موضوع بدتر این است، که پیگیری کلاهبرداری ارزهای دیجیتال بسیار سخت و دشوار است. چراکه این بازار غیرمتمرکز است و به‌طور معمول، دولت هیچ نقشی در کنترل آن ندارد. به همین دلیل، بهتر است در زمینه معاملات رمزارزها تا می‌توانید مطالعه کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید. در این مقاله راجع به استیبل کوین Tether صحبت کرده‌ایم. ابتدا این ارز دیجیتالی مهم را توضیح داده‌ایم. سپس راهکار‌هایی که از دارایی شما در برابر کلاهبرداری افراد سودجو، محافظت می‌کند را بیان کردیم. همراه ما باشید و با روش‌‌های تشخیص تتر تقلبی آشنا شوید.

 

ارز

درباره ارز دیجیتال تتر

Tether یکی از ارزهای دیجیتال است. البته این ارز با بیت کوین و سایر رمزارزها، تفاوت چشمگیری دارد. ارز دیجیتال تتر، که با نماد USDT شناخته می‌شود، دارای پشتوانه است. به‌طور‌کلی، اینگونه ارزها با پشتوانه‌ای مثل یک کالا یا دارایی حمایت می‌شوند و هر تغییری در ارزش پشتوانه، ارزش این رمزارزها را تغییر می‌دهد. پشتوانه ارز دیجیتال Tether، دلار آمریکا است. بنابراین هرگونه تغییری در ارزش دلار آمریکا، قیمت تتر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. ارزش تتر همیشه برابر با 1 دلار آمریکا است. به ارزهای باپشتوانه، استیبل کوین گفته می‌شود. دلیل به وجود آمدن این ارزها، آسان کردن فرایند ترید رمز ارزهاست. استیبل کوین‌ها، از جمله Tether، هزینه تراکنش‌های بازار کریپتو را به‌میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌دهند. از‌این‌جهت، در نزد فعالان این حوزه بسیار محبوب هستند. شبکه‌های بلاک چین‌ مختلفی، تترهای مخصوص خود را به بازار معرفی کردند. از جمله می‌توان به Trc20 و ERC20 اشاره کرد، که مربوط به دو شبکه بلاک چین اتریوم و ترون هستند. همان‌طور که گفتیم خرید تتر و سایر استیبل کوین‌ها، در نزد تریدرهای بازار کریپتو، اهمیت قابل‌ملاحظه‌ای دارد. به‌طور‌کلی استیل کوین‌ها، نوسانات شدید بازار ارزهای رمزنگاری شده را، کنترل می‌کنند. این کوین‌های پایدار در 4 نوع، استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات، استیبل کوین با پشتوانه کالا، استیبل کوین با پشتوانه ارز دیجیتال و استیبل کوین بدون پشتوانه شناخته می‌شوند.

تترهای تقلبی را بشناسید

گفتیم که USTD نزد تریدرهای کریپتو محبوب است؛ چرا که یک نوع حفظ سرمایه است و سرمایه افراد را در برابر نوسانات شدید بازار کریپتو، حفظ می‌کند. به‌طور‌کلی، استیبل کوین‌ها از جمله Tether همچون یک پیوند بین دنیای واقعی و دنیای ارزهای دیجیتال، عمل کرده و به معامله‌گران این اطمینان را می‌دهند، که سرمایه‌ آن‌ها با کمک یک ارز واقعی مثل ارز فیات حفظ می‌شود. این موضوع بسیار خوب است، البته به شرطی که مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار نگیرند و تترهای تقلبی را خریداری نکنند. برای جلوگیری از متضرر شدن، کافیست روش‌های تشخیص تتر تقلبی از اصل را بشناسید.

لوگو را بررسی کنید

اولین راهکار برای جلوگیری از کلاهبرداری استیبل کوین Tether، بررسی لوگوی تتر است. لوگوی این ارز نیز همانند هر ارز دیجیتالی دیگری، در دنیای رمز ارزها به شکلی خاص و منحصربه‌فرد طراحی‌شده است. از‌این‌روی، تشخیص لوگوی اصلی از طرح‌های فیک، حتی برای افراد مبتدی نیز کار سختی نیست. لوگوی اصلی ارز پایدار Tether، همانند تصویر زیر است. پس اگر تراکنشی با لوگویی غیر از این تصویر، برای شما ارسال شد، بدانید که این تراکنش تقلبی و کلاهبرداری است.

 

ارز 1

آدرس کانترکت را بررسی کنید

این روش نسبت به تشخیص لوگو سخت‌تر است؛ با‌این‌حال، روش مطمئنی برای تشخیص تتر تقلبی از اصل است. ارزهای دیجیتال، یک آدرس مختص به خود دارند. شناختن این آدرس و تطابق آن با آدرس موجود در تراکنش، روش خوبی برای جلوگیری از مورد سوءاستفاده قرار گرفتن است. در هنگام خرید usdt به آدرس آن توجه کنید. آدرس تراکنش تتر مبتنی بر بلاک چین اتریوم، به صورت 0xdac17f958d2ee523a2206206994597c13d831ec7 ارسال می‌شود. 0x به‌ معنی Tether منتقل‌شده بر بستر اتریوم است و باقی اعداد، آدرس کیف پول را نشان می‌دهند. آدرس ترون نیز به شکل TR7NHqjeKQxGTCi8q8ZY4pL8otSzgjLj6t نشان‌داده می‌شود؛ حرف اول این آدرس که T است، به معنی بلاک چین Tron و باقی مربوط به آدرس کیف پول است. دقت داشته باشید، که آدرس‌هایی غیر از این شکل، به‌ معنی تقلبی بودن Tether هستند.

ارزش بازار تتر را بررسی کنید

روش سوم برای تشخیص ارز پایدار Tether اصلی از تقلبی، توجه به ارزش بازار این ارز است. در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار Tether برابر با $۷۱,۰۷۵,۱۰۶,۶۳۰ استبنابراین در هنگام خرید تتر، باید روی نماد USDT کلیک کنید و اگر مقدار ارزش بازار آن قابل‌مشاهده نبود، بدانید که تراکنش، تقلبی و کلاهبردارانه است. به‌طور‌کلی، هر تریدری در هنگام خرید usdt، علاوه بر قیمت usdt، ارزش بازار آن را نیز، مورد‌بررسی قرار می‌دهد. جهت اطلاع یا یادآوری، بهتر است بدانید که ارزش بازار (Market capitalization) که به اختصار Market Cap گفته می‌شود، شاخصی ساده برای تعیین اندازه بازار یک ارز خاص است. به عبارتی این شاخص، مجموعه سرمایه بازار آن ارز را بیان می‌کند و از فرمول مخصوصی به‌دست می‌آید.

 

ارز2

 

آدرس قرارداد را بررسی کنید

چهارمین راهکار برای تشخیص تتر تقلبی از اصل، بررسی آدرس قرارداد است. آدرس یا کد کانترکت تتر ارسال‌شده برای شما، ممکن است تقلبی باشد. بنابراین به‌عنوان یک تریدر، ابتدا باید کد کانترکت ارز مورد‌نظر مثلاً تتر را پیدا کنید و سپس با کد داخل قرارداد، تطابق دهید. برای پیدا کردن آدرس قرارداد هوشمند رمزارزها، سه روش وجود دارد: 1) وب‌سایت رسمی پروژه، 2) استفاده از اکسپلورر بلاک چین و 3) استفاده از سایت‌های معتبر فهرست کننده رمزارزها.

کلام پایانی

گفتیم که بازار ارزهای دیجیتال، به‌خصوص بازار ارز پایدار Tether بسیار محبوب است. ارز Tether یک نوع استیبل کوین است. به‌ این معنی، که قیمت تتر همیشه برابر با 1 دلار آمریکا است و هر تغییری در قیمت دلار، قیمت usdt را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. متأسفانه در این حوزه نیز، کلاهبرداران و افراد سودجو وارد عمل‌شده و قصد سوءاستفاده از دارایی‌های دیگران را دارند. یک تریدر حرفه‌ای جهت انجام معاملاتی موفقیت‌آمیز، باید به‌قول معروف راه و چاه کار را بلد باشد و با استفاده از روش‌های تشخیص قراردادهای تقلبی، از سرمایه خود محافظت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه