English

معرفی لوکیشن های عکاسی در استانبول

ما هم قصد داریم در این مطلب به معرفی لوکیشن های عکاسی در استانبول بپردازیم تا بعد از تهیه پرواز استانبول، خیالتان از بابت عکس‌هایی که قرار است بگیرید راحت باشد! با ما همراه باشید.

معرفی لوکیشن های عکاسی در استانبول

 

استامبول

به گزارش خبرگزاری موج، موقعیت جغرافیایی استانبول بی‌نظیر است. شهری را تصور کنید که در سواحل بسفر قرار گرفته و یک خط افقی از مناره‌ها و برج‌های باستانی دور تا دور آن است. چنین ویژگی‌هایی استانبول را به یکی از شهرهای فتوژنیک جهان تبدیل کرده است. از کلیسای بیزانس ایاصوفیه تا دیوارهای شهر و گنبدها و مناره‌های مساجد عثمانی گرفته تا خیابان‌های شلوغ محله‌های پرجنب‌وجوش استانبول را به رویای هر عکاسی تبدیل کرده است. ما هم قصد داریم در این مطلب به معرفی لوکیشن های عکاسی در استانبول بپردازیم تا بعد از تهیه پرواز استانبول، خیالتان از بابت عکس‌هایی که قرار است بگیرید راحت باشد! با ما همراه باشید.

خانه‌های رنگارنگ بالات

بالات، خانه تاریخی محله‌های ارتدکس یونانی و یهودی استانبول است. این محله اخیرا به دلیل خانه‌های قدیمی و در عین حال رنگارنگ به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های استانبول تبدیل شده است. البته جذابیت کلیساهای مخفی که در خیابان‌های تپه‌ای آن قرار دارند ناگفته نماند.

این خانه‌های چوبی تاریخی در برخی موارد بیش از 200 سال قدمت دارند و از جمله ساختمان‌های پر عکس در شهر هستند. با توجه به محبوبیت اخیر این محله، به سرعت با انبوهی از کافه‌ها و بوتیک‌های جذاب پر شد که در چند مسیر باریک نزدیک به اسکله قرار گرفته‌اند. ایده خوبی است که یک بعد از ظهر کامل یا حتی یک روز را در بالات بگذرانید، بین کافه‌ها پرسه بزنید و از خیابان‌ها و نقاشی‌های دیواری زیبا که در چند سال گذشته در اینجا ظاهر شده‌اند عکس بگیرید.

این منطقه نسبتاً پنهان، دور از بسیاری از مناظر اصلی توریستی شهر، در سواحل Eminönü در امتداد گولدن هورن قرار گرفته است. بهترین راه برای رسیدن به آن استفاده از اتوبوس از Eminönü در امتداد جاده ساحلی است. خانه‌های رنگارنگ را می‌توان در خیابان Kiremit پیدا کرد. برای عکاسی در این منطقه زیبا کافی است بلیط استانبول را بخرید.

 

استامبول1

 

بازار بزرگ

بازار بزرگ آشفته و پر جنب و جوش استانبول از زمانی که برای اولین بار در سال 1461 ساخته شد، بازدیدکنندگان تور استانبول را مجذوب خود کرده است. این بازار که به عنوان اولین مرکز خرید جهان در نظر گرفته می‌شود، به عنوان یک انبار کوچک شروع به کار کرد. اما از آن زمان به یک بازار پر پیچ و خم تبدیل شده است. ساختمان‌ها، کوچه‌ها و بیش از 4000 غرفه در این بازار هستند که همه چیز از پوشاک گرفته تا سوغاتی می‌فروشند.

در این بازار می‌توانید گنجینه‌های پنهانی از مجموعه‌های چای خوری، فانوس‌های عتیقه و انبوه فرش‌ها را کشف کنید. یا می‌توانید در گذرگاه‌ها بگردید تا صنعت‌گران را در حال کار ببینید. در هر گوشه‌ای چیز جدیدی برای عکاسی پیدا خواهید کرد.

با این حال، بیشتر گردشگران برای عکس گرفتن به فرش فروشی یا فانوس فروشی مراجعه می کنند. شایان ذکر است که بسیاری از این غرفه‌ها دارای تابلوهای «بدون عکاسی» هستند یا از شما می‌خواهند هزینه کمی برای عکاسی در بین کالاهایشان بپردازید. فراموش نکنید که هنگام عکاسی از داخل مغازه‌ها محترمانه رفتار کنید، بالاخره اینجا محل کار دیگران است. اگر خیلی دوست دارید این کار را انجام دهید، شاید بهتر باشد برای تشکر از مغازه دار کالایی بخرید. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای سفر به استانبول را از دست ندهید.

 

ایاصوفیه

ایاصوفیه یکی از جاهای دیدنی در استانبول است که طرفداران زیادی در ایران با خرید بلیط هواپیما خارجی سفرمارکت به آنجا سفر می‌کنند. با چنین طراحی پیچیده و ظریفی، سخت است باور کنیم که ایاصوفیه تقریباً 1500 سال قدمت داشته باشد. ایاصوفیه در اصل یک کلیسای مسیحی ارتدوکس یونانی بوده است. البته از آن زمان به عنوان کلیسای جامع کاتولیک رومی و بعداً به عنوان مسجد امپراتوری عثمانی مورد استفاده قرار گرفت. ایاصوفیه در زمان خودش بزرگ‌ترین ساختمان جهان بود تا زمانی که توسط کلیسای جامع سویل از رتبه اول خارج شد.

ایاصوفیه اکنون به عنوان یک موزه به روی عموم باز است و می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای از لوسترهای آویزان در پس‌زمینه پنجره‌های عظیم بگیرید. با این حال، برای بهترین عکس‌ها، از طبقه اول دیدن کنید. جایی که می‌توانید نمای کاملی از فضای داخلی ایاصوفیه داشته باشید. حتماً در کنار پنجره‌های طبقه دوم توقف کنید، آن جا می‌توانید به مناره‌های مسجد آبی با گنبدهای کوچک‌تر در پس‌زمینه نگاه کنید.

استامبول 3

 

صحن مسجد کبود

مسجد سلطان احمد که عموماً با نام مسجد آبی/کبود شناخته می‌شود، یکی از مکان‌های دیدنی استانبول است. مسجد آبی که بین سال‌های 1603 و 1617 توسط سلطان احمد ساخته شد، اولین مسجدی بود که در خارج از مکه و با 6 مناره طراحی شد.

در حال حاضر این مسجد یک میراث جهانی یونسکو است. نام مستعار آن هم از کاشی‌های آبی رنگش گرفته شده است که فضای داخلی را زینت می‌دهند. داخل مسجد خیره کننده است و به خودی خود ارزش بازدید را دارد، اما بیشتر عکس‌ها در حیاط مسجد گرفته می‌شود که بزرگ‌ترین مسجد در بین تمام مساجد عثمانی است. از آنجایی که مسجد آبی یکی از شلوغ‌ترین مناطق گردشگری استانبول است، توصیه می‌کنم زودتر به آنجا بروید تا بدون حضور افراد زیاد در پس‌زمینه عکسی عالی داشته باشید.

فضای داخلی مسجد ممکن است به اندازه برخی دیگر از مساجد در شهر مجلل نباشد. حیاط هم بسیار کمتر از مسجد آبی در نزدیکی آن شلوغ است. به این معنی که بدون شلوغی می‌توانید عکس‌های عالی بگیرید. مناظر پانوراما در سراسر گولدن هورن نیز کاملاً شایسته عکس هستند.

 

 

پشت بام کوبه

همین چند سال پیش، کوبه یک کافه کوچک و گالری هنری زیبا در نزدیکی بازار ادویه شهر بود که یکی از مناظر زیبای شهر را داشت. متأسفانه، کافه اکنون از بین رفته است و تنها یک پشت بام باقی مانده است که عکاسان برای گرفتن یکی از عکس‌های محبوب استانبول آنجا جمع می‌شوند. فرش‌های ترکی و کوسن‌های طرح‌دار در امتداد زمین با بشقاب‌های پر از میوه‌های تزئینی و لیوان‌های چای ترکی به عنوان تکیه‌گاه چیده شده‌اند. مرغ‌های دریایی بالای سر شما پرواز می‌کنند و شهر زیر پای شما گسترده شده است. به نظر همه چیز بی‌نظیر است، با این حال، عکس گرفتن در این مکان هزینه دارد. قبلا یکی از گردشگران گفته بود که که 50 لیر پول پرداخت کرده‌اند تا با لیوان‌های چای و قهوه نامحدود روی پشت بام بنشینند. با این حال، به نظر می‌رسد مالکان جدید Kubbe متوجه محبوبیت مکان خود شده‌اند و اخیراً قیمت را به 100 لیر افزایش داده‌اند.

 

 

استامبول4

 

مسجد اورتاکوی

این مسجد زیبا به سبک باروک یکی از معدود مسجدهای شهر است که در لبه آب قرار دارد. مسجد اورتاکوی بین سال‌های 1853-1855 توسط معمار مشهور نیگوگوس بالیان ساخته شد و یک نمونه از معماری اواخر دوره عثمانی است. پنجره‌های بلند و لوسترهای کریستالی آویزان در فضای داخلی روشن بسیار جذاب است. موقعیت مسجد در کنار پل مدرن بسفر، به این معنی است که می‌توانید عکس‌های خیره‌کننده‌ای را با هر دو در قاب بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به تور لحظه آخری استانبول برخورد کردید، آن را از دست ندهید.

برج گالاتا

برج استوانه‌ای گالاتا که در قرن چهاردهم ساخته شده، بلندترین سازه شهر برای قرن‌ها بوده که بر خط افق تسلط داشته است. خیابان‌های باریک اطراف برج، گرفتن عکس از کل ساختمان را نسبتاً دشوار می‌کند. البته می‌توانید از سمت پل گالاتا، عکس فوق‌العاده‌ای از آن بگیرید. اگرچه خود برج مناظر 360 درجه از استانبول دارد، صف‌های پیچ در پیچ و هزینه ورودی ممکن است ورود به آن را کمی سخت کند. با این حال می‌توانید عکس‌های زیبایی در این برج بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه