English

چگونه از طریق تخصص به استرالیا مهاجرت کنیم؟

مهاجرت مدت‌هاست که تبدیل به یکی از دغدغه‌های جوانان در ایران شده است.استرالیا کشوری است با شرایط خاص که می‌تواند مقصد ایده‌آلی برای شما و خانواده‌تان باشد. اگر به مهاجرت به استرالیا فکر می‌کنید، این مطلب را از دست ندهید.

چگونه از طریق تخصص به استرالیا مهاجرت کنیم؟

به گزارش خبرگزاری موج، مهاجرت مدت‌هاست که تبدیل به یکی از دغدغه‌های جوانان در ایران شده است. این روزها و با توجه به شرایط خاص اقتصادی و اقلیمی، تقاضا برای مهاجرت خیلی بیشتر از قبل شده است. استرالیا به‌عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی، همواره مورد توجه مردم ما بوده است. استرالیا کشوری است با شرایط خاص که می‌تواند مقصد ایده‌آلی برای شما و خانواده‌تان باشد. اگر به مهاجرت به استرالیا فکر می‌کنید، این مطلب را از دست ندهید.

 

استرالیا

چرا مهاجرت به استرالیا؟

مهم‌ترین ویژگی استرالیا، زبان این کشور است. کشورهای انگلیسی زبان همواره شرایط بهتری برای مردم ما دارند. یادگیری زبان‌های کشورهای اروپایی، روند سخت و زمان‌بری است که خیلی‌ها علاقه یا توان گذراندن آن را ندارند. اما انگلیسی زبانی در دسترس‌تر است. از طرف دیگر، آب و هوای استرالیا هم یکی از نکات مثبت این کشور است. شرایط اقلیمی این کشور به‌گونه‌ای است که در تمامی ماه‌های سال، هوای مطبوعی را تجربه خواهید کرد. اما نکته منفی در مورد استرالیا، دور بودن این کشور از ایران است. برای سفر به ایران شما باید تقریبا نیمی از کره زمین را با هواپیما و در مدت زمانی طولانی طی کنید. پس اگر انتخاب شما استرالیا است، باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید. مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیلی، سرمایه‌گذاری، ازدواج و تخصص امکان‌پذیر است. در این مطلب، از شرایط مهاجرت به این کشور با استفاده از تخصص صحبت می‌کنیم.

 

مهاجرت

شرایط مهاجرت به استرالیا با تخصص

استرالیا یکی از کشورهای محبوب برای زندگی است. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است که این موضوع نشان‌دهنده سیاست درست اقتصادی زمامداران این سرزمین است. برای مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص و البته برای اخذ ویزا باید امتیاز مناسب را دریافت کنید. هریک از مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم امتیاز خاص خود را دارند:

سن

اولین نکته‌ای که مورد بررسی قرار می‌گیرد سن شماست. سن متقاضی نباید بالاتر از ۴۹ سال باشد. بیشترین امتیاز را افراد ۲۵ تا ۳۰ سال دریافت می‌کنند و کمترین امتیاز برای افراد ۴۵ تا ۴۹ سال است.

مدرک تحصیلی

میزان تحصیلات هم امتیاز خاص خود را دارد. مدرک تحصیلی در مقاطع بالاتر امتیاز بیشتری دارد؛ همچنین سطح علمی دانشگاه محل تحصیل در این مورد موثر است. به عنوان مثال لیسانس دانشگاه سکشن 1 امتیاز بیشتری نسبت به دانشگاه سکشن 2 دارد.

مدرک زبان

برای مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص باید حتما یکی از مدارک زبان انگلیسی مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا مانند آیلتس، یا پی تی ای داشته باشید. نمره آیلتس ۸ بالاترین امتیاز را دارد. اما نمره ۶ امتیاز خاصی برای شما نخواهد داشت، هرچند که داشتن آن الزامی است.

سابقه کار

داشتن سابقه کار یکی از نکات دیگری است که به افزایش امتیاز کمک می‌کند. هرچه میزان سابقه کار بیشتر باشد امتیاز کسب شده بالاتر خواهد بود. گواهی سابقه کار باید از یک مرکز معتبر بوده و توسط دولت استرالیا تایید شود.

وضعیت تاهل

وضعیت تاهل شما به دو روش می تواند برای شما امتیازآور باشد. چنانچه مجرد باشید 10 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه خواهد شد. درنظر داشته باشید که در صورت متاهل بودن همسر شما با داشتن آیلتس حداقل 6 میتواند 5 امتیاز به شما کمک کند، و چنانچه ارزیابی مدارک تحصیلی وی انجام شود این امتیاز تا 10 امتیاز هم قابل افزایش است.

 

مهاجرت 1

مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص و شرایط خانواده همراه

اگر همراه با خانواده قصد مهاجرت به استرالیا را دارید باید به این نکته دقت کنید که فرزندان شما باید زیر 23 سال سن داشته باشند. فرزندان زیر ۱۸ سال می‌توانند به‌راحتی در مدارس استرالیا مشغول به تحصیل شوند. همراه فرد می‌تواند در صورت داشتن مدرک زبان انگلیسی و یک تخصص مناسب در این کشور اجازه کار داشته باشد.

 

مدارک لازم برای اقدام به مهاجرت از طریق تخصص به استرالیا

برای دریافت ویزای کاری استرالیا باید مدارک لازم را برای اداره مهاجرت این کشور فراهم کرده و از طریق سایت اقدام به ارسال درخواست ویزا کنید. مدارک لازم برای دریافت ویزا از این قرار است:

  • گذرنامه

  • مدارک شناسایی

  • عکس پرسنلی

  • ارائه مدرک زبان

  • مدارک سابقه کار

  • مدارک تحصیلی

  • مدارک تایید سلامت جسمی

  • مدارک ازدواج

نحوه پیدا کردن کار در استرالیا

اگر می‌خواهید از طریق تخصص به استرالیا مهاجرت کنید، بهتر است ابتدا برنامه نیروی کار ماهر استرالیا را بررسی کنید. این برنامه همه ساله با توجه به تخصص‌های مورد نیاز این کشور تغییراتی دارد. یعنی ممکن است در یک سال به نیروی پرستار نیاز بیشتری باشد و در سال بعد به نیروی متخصص برنامه‌نویسی. بنابراین باید قبل از اینکه این برنامه مهاجرتی را انتخاب کنید، ابتدا نوع تخصص مورد نیاز را بررسی کرده و میزان حقوق و دریافتی آن را نیز برآورد کنید. در استرالیا تعدادی سایت کاریابی وجود دارد که شما می‌توانید با کمی جستجو آن‌ها را پیدا کرده و در میان مشاغل مورد نیاز آن‌ها، تخصص خود را پیدا کنید. اگر بتوانید در این سایت‌ها کاری متناسب با تخصصتان بیابید، می‌توانید از برنامه مهاجرتی و ویزای دارای اسپانسر کارفرما استفاده کنید.

 

سخن پایانی

مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص، با اینکه پروسه نسبتا سختی است اما به مزایای بسیار آن می‌ارزد. اگر امتیازات مورد نیاز برای این نوع ویزا را دارید، می‌توانید با خیال راحت برای اخذ ویزا اقدام کنید. سپس با اقامت دائم برای خود و همراهان، وارد این کشور خواهید شد. در غیر این صورت، بعد از سه سال کار در تخصص خود، اقامت دائم این کشور را به دست خواهید آورد. بعد از چهار سال زندگی در خاک استرالیا، می‌توانید برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنید. به این منظور باید شغل مناسب و درآمد کافی خود را به اداره مهاجرت این کشور ثابت کنید. به این ترتیب شما با تخصص خود توانسته‌اید اقامت دائم یکی از بهترین کشورهای دنیا را به دست آورید. جمع آوری اطلاعات از سایت زیر صورت گرفته است.

https://uniquevisa.net/immigration-to-australia/

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه