English

یک شرکت نظافتی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

استفاده از خدمات یک شرکت نظافتی به صورت مرتب، دوره ای و یا تنها یک مرتبه شما را از مزایای زیادی برخوردار می‌کند و می تواند به رفع نیازهایتان در نظافت منزل کمک کند.

یک شرکت نظافتی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

 

نظافت

به گزارش خبرگزاری موج ، آیا با بزرگ شدن خانواده (فرزندان، بزرگسالان یا حیوانات خانگی)، نظافت منزل به یکی از نگرانی هایتان تبدیل شده است؟ شاید بهتر باشد که از کمک های یک شرکت نظافتی مناسب استفاده کنید. استفاده از خدمات یک شرکت نظافتی به صورت مرتب، دوره ای و یا تنها یک مرتبه شما را از مزایای زیادی برخوردار می‌کند و می تواند به رفع نیازهایتان در نظافت منزل کمک کند.

ویژگی‌های یک شرکت نظافتی مناسب

از نکات زیر برای پیدا کردن خدمات نظافتی خوشنامی استفاده کنید که به آزادسازی برنامه زندگیتان کمک کند و کارهای نظافتی‌تان را انجام دهد.

خوشنامی و نظرات مثبت

جستجوی خود را با مواردی که دوستان و اعضای خانواده معرفی می کنند، آغاز کنید؛ خودشان از خدمات نظافت منزل چه شرکتی استفاده می کنند و آیا از کارشان راضی هستند یا خیر؟

بعد از نظرات نزدیکانتان، شاید بهترین راه برای پیدا کردن یک شرکت نظافتی مناسب، دیدن نظرات دیگران باشد. مرورگر خود را باز کنید و درون گوگل دنبال یک شرکت مناسب بگردید و در وبسایت (اگر دارند) نظر کسانی که از خدماتشان استفاده کردند را ببینید. اما تنها به نظرات ارائه شده در وبسایت خودشان اکتفا نکنید و نظرات اشخاص ثالث را نیز درباره آنها بخواهید.

در بررسی نظرات و انتقادات از خدمات یک شرکت نظافتی، به دنبال نکاتی درباره موارد زیر باشد:

  • درستکار بودنشان
  • حرفه ای بودنشان
  • دقت و وقت شناسی
  • در دسترس بودنشان
  • اخلاق کاری
  • مهارت نظافتی

هیچ شرکت کاملی را نمی توان پیدا کرد اما باید به دنبال مثبت ترین نظرات باشید و باید بدانید که یک نظر منفی از یک مشتری ناراضی، الزاما به معنای زیر سوال رفتن اعتبار کل شرکت نخواهد بود.

مهارت ارتباطی عالی

ارتباط ایجاد شده از همان تماس یا ایمیل، باید حس خوبی به مشتری بدهد. حستان نسبت به شرکت، قبل از بحث درباره جزئیات کار و برنامه ریزی برای شروع آن، از تماس های برقرار شده ایجاد می شود. فهرستی از سوالات مد نظرتان را یادداشت کنید، برای مثال:

  • هزینه را چطور تعیین می کنید (ساعتی، بر حسب نوع خانه و ...)؟
  • آیا شرکت شما، بیمه خدمات و وسایل را ارائه می کند؟
  • تجربه شما در این زمینه چقدر است؟
  • آیا خدمات نظافت ساختمان را نیز در کنار نظافت منزل ارائه می کنید؟
  • آیا سوابق کارمندانتان را چک می کنید؟
  • از چه محصولاتی برای نظافت استفاده می کنید؟
  • چه کسی برای نظافت منزلم می آید و چطور می آیند؟
  • در حین نظافت منزل، حیوان خانگی ام را چه کنم؟

نه تنها به جواب هایشان، بلکه به نحوه بیان آن ها نیز دقت کنید. آیا حرف هایشان به نظر گرم، دوستانه و واقعی می آید؟ آیا برای دادن کلید خانه خود به این فرد، راحت هستید؟

پوشش کامل بیمه

اگر کسی در طول نظافت منزلتان آسیب ببیند، یا یکی از وسایل خانه بشکند و یا گم شود، چه می شود؟ اگر شرکت نظافتی از پوشش بیمه برخوردار نباشد، در صورت بروز چنین مشکلاتی، هیچ حق قانونی در اختیارتان نخواهد بود. یک شرکت نظافتی مناسب و خوشنام، نه تنها چنین مواردی را تحت پوشش بیمه قرار می دهد، بلکه آماده ارائه مدرک اثبات کننده آن نیز خواهد بود.

نگاهتان به یک شرکت نظافتی باید مشابه با خدمات و محصولات دیگر باشد و قبل از عقد قرارداد با آن، باید به خوبی تحقیق کرده باشید و ابتدا از نظرات مثبت درباره آنها مطمئن شوید. برای مثال شاید یک شرکت نظافتی، پنجره ها را بشوید و دیگری چنین کاری را نکند.

خدمات مختلف شرکت نظافتی

نظافت1

آیا می خواهید خانه یا شرکتتان را هر هفته یا چند مرتبه در ماه تمیز کنید؟ آیا در زمان بهار یا قبل از اسباب کشی به یک نظافت کامل و دقیق نیاز دارید؟ آیا از شرکت نظافتی می خواهید تا نظافت شرکت‌ شما را انجام دهد.

قبل از آنکه هر تماسی با شرکت نظافتی بگیرید، ابتدا نیازهایتان را بررسی کنید. بهترین شرکت های نظافتی، گزینه های منعطفی در قبال رفع نیازهای خانه و خانواده شما ارائه می کنند.

انعطاف در ساعات کاری

انعطاف برای هر کسب و کاری که به دنبال توسعه مشتریانش است، یک ضرورت به شمار می رود. یک رکت نظافتی مناسب باید آماده تطبیق برنامه هایش با برنامه زمانی مشتریانش باشد. به دنبال گروهی نباشید که سفت و سخت بر ساعات کاری و برنامه خود تاکید دارد و گامی در راستای هماهنگی با مشتریانش برنمی دارد. برای مثال گزینه نظافت آخر شبی برای حالتی است که تمامی کارمندان، شرکت را ترک کرده باشند؛ این مساله، افزایش ایمنی در حین نظافت را تضمین می کند. بعلاوه می توان گزینه استخدام شرکت نظافتی در ایام تعطیلات یا آخر هفته را نیز در نظر داشت، تا تداخلی با برنامه کاری شرکت ایجاد نشود. با استفاده از خدمات یک شرکت نظافتی منعطف، هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی کنید.

درباره هزینه‌های اضافی نیز سوال بپرسید.

یکی از نکات مهم دیگر، پرس و جو درباره هزینه های اضافه است؛ در اینصورت می توان از بروز هزینه های ناگهانی و اضافه جلوگیری کرد. برای مثال بسیاری از شرکتها برای جبران درآمد از دست رفته، هزینه کنسلی را نیز می گیرند. بعلاوه بعضی از شرکتها هزینه نظافت انواع مختلف خانه (آپارتمان، خانه ویلایی و ...) را به صورت متفاوتی، محاسبه می کنند. از طرفی، حتما دستورالعمل های لازم را نیز به گروه نظافتچیان ارائه کنید تا به راحتی وارد خانه یا مجموعه اقامتی شوند.

انتخاب یک شرکت نظافتی مناسب

نظافت2

یادتان باشد که هدف از استخدام یک شرکت نظافتی، بهینه سازی نکات زیر است:

  • زمان
  • انرژی
  • راحتی خیال

اگر به تاثیر مثبت عملکرد شرکت در این زمینه ها مطمئن نیستید، احتمالا هنوز شرکت مناسب را پیدا نکرده اید و بهتر است به گشتن ادامه دهید. تا زمانی که 100 درصد مطمئن نشده اید، دست از پرسیدن سوال برندارید. نیازهایتان را به دقت بشناسید و به دقت به جوابهای شرکت گوش کنید. اگر چیزی به نظرتان "اشتباه" برسد یا با آن راحت نبودید، چه؟ به خودتان اعتماد کنید و به شرکت بعدی در فهرست گزینه های مد نظرتان بروید.

چه زمانی به دنبال استفاده از خدمات شرکت نظافتی حرفه‌ای باشیم؟

هر وقت که تصمیم به نظافت منزل یا شرکت خود بگیرید، می توانید از خدمات شرکت نظافتی استفاده کنید و فاصله بین استفاده از این خدمات به برنامه زمانی و بودجه شما بستگی دارد. حتما در زمان استخدام یک نظافتچی حرفه ای، درباره تاثیر دفعات استفاده از خدمات نظافتی بر روی هزینه آن نیز سوال کنید. شاید فکر کنید که اگر به جای هر دو هفته یکبار تنها چند مرتبه در سال از خدمات نظافتی استفاده کنید، به نفعتان خواهد بود اما گاهی اوقات استفاده بیشتر از خدمات یک شرکت نظافتی می تواند با تخفیف در هزینه همراه شود. بعلاوه نظافت جایی که به صورت مرتب گردگیری و نظافت می شود، راحت‌تر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه