English

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام:

۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایلام دارای اینترنت پرسرعت هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند، گفت: شبکه فیبر نوری در سطح ۲۷ شهر این استان در حال اجرا است.

۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایلام دارای اینترنت پرسرعت هستند
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، علی کریمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام اظهار کرد: ۳۷۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد ۳۶۶ روستا از اینترنت پرسرعت برخوردارند.

وی تصریح کرد: پروژه‌هایی در استان در راستای افزایش تعداد روستاهای برخوردار از اینترنت پرسرعت در سطح استان در حال اجرا است، ابراز کرد: در این راستا برای بهبود کیفیت بستر و اتصال روستاهای باقی مانده به خطوط اینترنت پرسرعت در استان ۵۰ پروژه در سطح استان تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای استان از امکان اینترنت برخوردار هستند و در راستای تقویت و ارتقای کیفی اینترنت این روستاها برنامه‌ریزی لازم انجام شده است، افزود: انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان از اینترنت پرسرعت برخوردار باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به اینکه تلاش می‌شود همه روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند، یادآور شد: هر روستایی که دارای اینترنت باشد در واقع این ظرفیت و امکان را دارد که به شبکه ملی اطلاعات متصل شود.

کریمی با بیان اینکه اینترنت پرسرعت خانگی، منازل و کسب و کارها، یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار در استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود، گفت: اتصال شهرهای استان به فیبر نوری در سطح ۲۷ شهر در حال عملیاتی شدن و اجرا است.

وی با بیان اینکه در مجموع پیشرفت فیزیکی اتصال شهرهای استان به فیبر نوری حدود ۶۰ درصد است، افزود: در حال حاضر شهرهای ایلام و مهران به شبکه فیبر نوری متصل هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در مجموع ۸۷۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری بین شهری در استان طراحی شده است که از این میزان ۸۰۰ کیلومتر انجام شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: شبکه درون شهری فیبر نوری نیز در سطح ۵۰۰ کیلومتر از شهرهای استان در حال اجرا است.

وی بیان کرد: ۸۶ روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت ۳G/۴G طی ۲ سال گذشته متصل شده است.

به گفته کریمی، سال گذشته ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاها اجرایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه