English

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام:

طرح پویش چشم به راهیم، نوروز ۱۴۰۳ در ایلام اجرا می شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: پویش چشم به راهیم، همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در این استان اجرایی میشود.

طرح پویش چشم به راهیم، نوروز ۱۴۰۳ در ایلام اجرا می شود
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، سیدزاهدین چشمه خاور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام اظهار داشت: با فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، پویش ٫چشم به راهیم٫ با هدف ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در این استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح در محور ایلام_ سرابله به کرمانشاه محدوده ارغوان در قالب برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی اجرا می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: از مهمترین اهداف این پویش، افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه درطول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای است.

چشمه خاور با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده هستند، بیان کرد: در پویش #چشم_به_راهیم تلاش می‌شود به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی، حواس‌پرتی آنی (استفاده از موبایل، سیگار، ضبط، خوراکی و ...) خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه، برف، باران، باد و گرد و غبار) تبیین شود.

وی اضافه کرد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع های خدمات رفاهی و ایستگاه های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه