English

طی سال جاری صورت گرفت؛

خط کشی سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: عملیات خط کشی سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های این استان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه انجام شده است.

خط کشی سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان ایلام
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: خط کشی و نقوش ترافیکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای است که در کاهش حوادث، تسهیل سفرهای بُرون شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم و ارزنده‌ای دارد.

وی با اشاره به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات در مسیرهای پُر تردد، افزود: این اداره کل در این راستا به‌ منظور افزایش ایمنی راه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، هدایت وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به‌ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت‌ و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات خط‌کشی راه‌های ارتباطی زیر پوشش را بطور ویژه انجام می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری، یادآور شد: در این بازه زمانی (ابتدای سال تا پایان دی ماه) ۳۸ کیلومتر روشنایی راه و تونل، ۱۸ کیلومتر نیوجرسی و بیش از ۲ هزار متر مربع تابلو اطلاعاتی در سطح جاده‌های استان نصب شده است.

چشمه خارو یادآور شد: در این مدت بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان شامل راه‌های فرعی، اصلی، روستایی و حفاظتی آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: راه‌های ارتباطی شهرستان ایلام به عنوان مرکز استان به دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه‌های پرترافیک محسوب می شود که این امر اهمیت راه‌ها را افزایش داده و موقعیت خاصی را از نظر وضعیت حمل و نقل جاده‌ای پدید آورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه