English

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان ایلام:

دهم اسفند آخرین مهلت ثبت نام در کلاس های سوادآموزی

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: دهم اسفند آخرین مهلت ثبت نام در کلاس های سوادآموزی است.

دهم اسفند آخرین مهلت ثبت نام در کلاس های سوادآموزی
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، بهروز حیدری معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه دهم اسفندماه آخرین مهلت کلاس گذاری در سال ۱۴۰۲ است، از واجدین شرایط و افراد بی سواد و کم سواد جامعه هدف استان دعوت کرد در فرصت باقی مانده در کلاس های سواد آموزی ثبت نام کنند.

حیدری اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، کلاس گذاری دوره های سواد آموزی از شهریور ماه سال جاری آغاز و تا دهم اسفندماه تمدید شده است . 

وی افزود: لذا از واجدین شرایط و افراد بی سواد و کم سواد ۱۰ تا ۶۰ سال استان که قبلا در دوره های سواد آموزی شرکت نکرده اند، درخواست می شود در فرصت باقی مانده در کلاس های سواد آموزی ثبت نام و از نعمت سواد برخوردار شوند. 

حیدری هم چنین گفت: در سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان نهضت سواد آموزی تعداد۴ هزار و ۳۰۰ نفر حجم شامل؛ هزارو ۵۰۰ نفر دوره سواد آموزی، هزار و ۵۰۰ نفر دوره انتقال و هزار ۳۰۰ نفر دوره تحکیم به استان اختصاص داده شده است.. 

معاون سواد آموزی استان با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۹۰ درصد حجم ابلاغی سال جاری زیر پوشش رفته است، اظهار داشت؛ امیدواریم با تلاش آموزش دهندگان و استقبال مخاطبان ، پوشش حجم سال جاری به ۱۰۰درصد برسد.. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای تسهیل در امر کلاس گذاری، طرح محله محور اجرایی و در این طرح مشخصات افراد واجد شرایط دوره های سواد آموزی ساکن در محدوده فعالیت آموزش دهندگان به تدریج در اختیار آنان قرار گرفته و نسبت به شناسایی و جذب آنان اقدام می شود..

حیدری با اشاره به همکاری۵۰۰ نفر از آموزش دهندگان و فعال شدن جمعی از آموزش دهندگان غیر فعال، شرایط برای کلاس گذاری فراهم است، گفت: انتظار می رود در فرصت باقی مانده آموزش دهندگانی که موفق به کلاس گذاری نشده اند نسبت به ثبت نام و تشکیل کلاس اقدام نمایند.. 

معاون سواد آموزی استان در ادامه تصریح کرد: در راستای شناسایی، جذب و آموزش افراد بی سواد و کم سواد از ظرفیت اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی و دستگاه های مرتبط استفاده می شود.. 

وی در پایان با تاکید بر اینکه ثبت نام و آموزش افراد بی سواد در اولویت برنامه های سواد آموزی استان قرار دارد، افزود: در کنار آموزش سواد پایه، برنامه های مکمل شامل؛ آموزش عملی نماز، طرح خواندن با خانواده ، حلقه های کتابخوانی، آموزش رایانه و آموزش مهارت های مختلف به سواد آموزان جزو فعالیت های سواد آموزی استان است که برای انجام آن برنامه ریزی صورت گرفته است..

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه