English

رئیس حوزه هنری استان ایلام:

تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس مورد توجه حوزه هنری ایلام است

رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: تولید محتوا در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس مورد توجه جدی حوزه هنری استان است.

تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس مورد توجه حوزه هنری ایلام است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، سعید خیرالهی رئیس حوزه هنری استان ایلام  در کارگاه تاریخ شفاهی ایلام اظهار داشت: با وجود پیشینه دفاع مقدس در ایلام و با وجود توانمندی نویسندگان و پژوهشگران استان، هنوز آن اتفاق شاخص برای ادبیات دفاع مقدس استان ایلام رخ نداده است.

وی افزود: با تداوم هدفمند این کارگاه ها و حمایت حوزه هنری از نویسندگان جدید بتوانیم عقب افتادگی ها را در این حوزه جبران کنیم.

رئیس حوزه هنری ایلام خاطرنشان کرد: تولید محتوا در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس مورد توجه جدی حوزه هنری است و برگزاری چنین کارگاه هایی ادامه خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری استان لرستان و مدرس این کارگاه توانمندسازی نویسندگان دفاع مقدس ایلام، در ادامه به وضعیت آثار دفاع مقدس در استان ایلام انتقاد کرد و گفت: با وجود این که استان ایلام جبهه اول و به تعبیر مقام معظم رهبری دژ مستحکم نظام بوده اما متاسفانه این استان در ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کشور اسم و رسمی ندارد که این جای سوال دارد.

سامان سپهوند شاخص ارزیابی یک کتاب دفاع مقدس به عنوان یک محصول فرهنگی را میزان استقبال مردم از اثر دانست و افزود: تولید کتاب دفاع مقدس یک فعالیت فانتزی و کاری برای گذاشتن روی تاقچه نیست بلکه یک امر راهبردی است و ما برای حل مسائل اجتماعی و فرهنگی خود به آن نیاز داریم لذا اثرگذاری کتاب دفاع مقدس برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و آثاری که در این زمینه تولید می شود، باید نقطه زن باشند.

وی ادامه داد: کار دفاع مقدس برای رزومه سازی نیست و متاسفانه ما گاهی یادمان می رود که برای چه این کار را می کنیم و گاه می شود دید که با بدترین کیفیت آثار دفاع مقدس تنها برای رفع تکلیف منتشر می شوند.

نویسنده کتاب «میان لشکر هجران» اظهار داشت: ما کتاب دفاع مقدس را برای دلخوشی خود منتشر نمی کنیم بلکه هدف از این کار انتقال پیامی به جامعه است و باید از سوژه یابی تا آخرین مرحله که رساندن به دست مخاطبان است، این فرآیند مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: سوژه های جنگ بسیار زیاد و بسیار متنوع هستند و آنگونه که پیداست با این کم کاری ها و بد کار کردن ها، تاریخ دفاع مقدس ما و آموزه های آن بر زمین مانده و تدوین نشده است که برای جبران باید اول به نویسنده برسیم و نسلی برای این کار تربیت کنیم.

سپهوند ضمن تشریح طرح «همیار شهید» که منجر به تولید ۱۱۰ اثر دفاع مقدس در استان لرستان شده است، تاکید کرد: ایلام به اندازه خودش رنگ خود را بر تاریخ دفاع مقدس ایران نپاشیده است لذا ما هم در سوژه و هم در تربیت نیرو، نیازمند یک نهضت تولید محتوا در استان هستیم.

رئیس حوزه هنری لرستان در ادامه به برخی ویژگی های یک کتاب تراز در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس پرداخت و به برخی سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

کارشناس حوزه کتاب دفاع مقدس و تاریخ شفاهی در کارگاه توانمندسازی نویسندگان دفاع مقدس در ایلام، بر نیاز این حوزه از ادبیات به نهضت تولید محتوا تاکید کرد و گفت: متاسفانه استان ایلام با وجود نویسندگان خوب و تاریخ غنی، هیچ اسم و رسمی در حوزه کتاب دفاع مقدس در کشور ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه