English

اجرای طرح کشت قراردادی ذرت علوفه ای و خرید تضمینی توسط تعاونی های تولید

مدیر تعاون روستایی استان ایلام گفت: برای نخستین بار با همت جهادی گونه، طرح کشت قراردادی ذرت علوفه ای و خرید تضمینی این محصول از کشاورزان استان ایلام توسط تعاونی های تولید تعاون روستایی استان به اجرا درآمد.

اجرای طرح کشت قراردادی ذرت علوفه ای و خرید تضمینی توسط تعاونی های تولید
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حمیدرضا شکری مدیر تعاون روستایی استان ایلام گفت: با اعلام این خبر اظهار داشت: با هدف افزایش رشد تولید، مدیریت تعاون روستایی استان ایلام امسال، با حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای کشت دوم ذرت علوفه ای از طریق شرکت های تعاونی تولید این مدیریت اقدام به کشت ۱هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی دشت عباس دهلران و هلیلان از توابع استان ایلام تحت کشت قراردادی و خرید تضمینی با کشاورزان نموده است.

وی افزود: در این طرح، کلیه هزینه های بذر اصلاح شده، نهاده های مورد نیاز اعم از کود و سم و آب مصرفی توسط بخش خصوصی (اتحادیه تعاونی تولید سازمان مرکزی) تامین شده است.

مدیر تعاون روستایی ایلام گفت: کلیه هزینه تولید این طرح حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و پیش بینی می شود مقدار ۵۲ هزار تن محصول ذرت علوفه ای تولید شود که علاوه بر تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران استان، بخش عمده آن به سایر استانهای مورد نیاز کشور حمل می شود.

شکری بیان داشت: درآمد حاصل از فروش کل این محصولات بالغ بر ۱هزارو۲۰۰ میلیارد ریال است که علاوه بر جلوگیری خروج ارز کشور برای خرید تامین علوفه مورد نیاز، عاید کشاورزان و شرکت های تعاونی تولید می شود.

شکری افزود: برای نخستین بار است که با همت جهادی گونه، طرح کشت قراردادی ذرت علوفه ای و خرید تضمینی این محصول از کشاورزان استان ایلام توسط تعاونی های تولید تعاون روستایی استان به اجرا درآمده است.

وی در پایان عنوان کرد: با همگرایی و همکاری خوبی که بین شرکت آب منطقه ای و معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با تعاون روستایی استان ایجاد شده است زمینه برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی با هدف افزایش و رونق تولید محصولات مورد نیاز کشاورزی در استان، برای انجام کشت های آتی در سطوح بالاتر در دستور کار تعاون روستایی استان قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه