English

عدم توجه به جلو عامل ۳۱ درصد تصادفات درون شهری در ایلام

رئیس پلیس راهور استان ایلام گفت: بررسی تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی در 7 ماهه سال جاری توسط کارشناسان نشان می دهد عدم توجه به جلو عامل ۳۱ درصد تصادفات درون شهری در استان ایلام می باشد.

عدم توجه به جلو عامل ۳۱ درصد تصادفات درون شهری در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سرهنگ علی احمد شاوردی رئیس پلیس راهور استان ایلام  در تشریح این خبر اظهار داشت: تصادف و حوادث رانندگی همه ساله خسارت های زیادی را بر خانواده ها و جامعه وارد کرده و با توجه به اینکه در برخی موارد این خسارت ها قابل جبران نیست ضرورت دارد راه کارهای موثری برای جلوگیری از آن اندیشیده شود.

وی افزود: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که بیشتر تصادفات و ضایعات ناشی از آن بدلیل خطای انسانی به وقوع می پیوندد اعمال و رفتار ناصحیح رانندگان از عدم تجربه، فقدان مهارت کافی ، بی توجهی به فرهنگ موجود و در نهایت از رکود آموزش سر چشمه می گیرد.

و ی ادامه داد : بیش از 28 درصد از علل تامه وقوع تصادفات در معابر شهری استان عدم توجه به جلو و نقص ماده 180 آئین نامه راهنمایی و رانندگی می باشد .

رئیس پلیس راهور استان ایلام تصرح کرد : ماده 180 آیین نامه راهنمایی و رانندگی صراحتا اعلام می دارد که رانندگان در هر شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت کردن با دیگر سرنشینان و دیگر مواردی که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز راننده نسبت به جلو می گردد می بایست خودداری نمایند .

سرهنگ شاوردی در پایان با تاکید بر اینکه یک لحظه غفلت و حواس پرتی می‌تواند عواقب جبران‌ ناپذیری را موجب شود از رانندگان خواست؛ حین رانندگی حتما دقت کافی به جلو داشته با سرعت مطمئنه تردد نمایند تا شاهد حوادث تلخ برای خود و دیگران نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه