English

سیمای شهری ایلام نیازمند تحول اساسی است

استاندار ایلام با بیان اینکه سیمای شهری ایلام نیازمند تحول اساسی است گفت: استانداردسازی و افزایش ایمنی ساختمان، نخستین گام در مدیریت شهری است.

 سیمای شهری ایلام نیازمند تحول اساسی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، بهرام‌نیا استاندار ایلام  در دیدار با رئیس و اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان ایلام، لازمه داشتن یک شهر متوازن را استفاده از همه ظرفیت‌های و سازمان‌های مردم‌نهاد دولتی و خصوصی عنوان کرد و گفت: توسعه استان در سایه مشارکت فنی علمی و کاربردی متخصصان و نخبگان هر حوزه معنا پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: نقش معماران و متخصصان حوزه شهری در ایجاد آرامش و نشاط اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

 بهرام‌نیا با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان ترکیبی از رشته‌های تخصصی در شهرسازی، ساختمان‌سازی و نقشه‌برداری است، افزود: کار کردن در این حوزه، حرفه‌ای و کاملاً فنی است که به‌طور مستقیم با زندگی مردم و سبد هزینه خانوارها ارتباط دارد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار مردم از نظام مهندسی ساختمان، طراحی ارزان قیمت با استحکام استاندارد و با در نظر گرفتن معماری ایرانی اسلامی است، لذا طراحی‌ها و سازه‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید با رعایت مسایل استاندارد شهرسازی باشد.

وی تشدید نظارتها و جدیت در نظارت عالیه بر مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی جان مردم را فوق العاده مهم دانست و گفت: خلاف قوانین عمل کردن در این رابطه محکوم است و با افرادی که به این موضوع بی‌توجهی کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: به همه شهرداری‌ها نیز در این رابطه تکلیف شده و در قالب بخش‌نامه نیز ابلاغ شده و باز هم در این رابطه تأکید داریم که هیچ‌کس حق ندارد بدون اخذ نقشه طراحی شده با رعایت اصول ایمنی نسبت به ساخت و ساز اقدام کند و شهرداری نیز حق صدور پروانه تا قبل از ارائه نقشه به شهرداری را ندارد، لذا هر‌گونه پایان کار منوط به تایید مجری و ناظر مقیم و مستقر است و در صورت خلاف این موضوع هم با شهردار مربوطه و هم با شخص خاطی برخورد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه