English

۱۲۰ محصول بومی عشایر استان ایلام در نمایشگاه ملی روستا و عشایر عرضه شد

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: ۱۲۰ محصول سنتی و بومی با برند عشایر ایلام در این نمایشگاه ملی روستا و عشایر عرضه شد‌.

 ۱۲۰ محصول بومی عشایر استان ایلام در نمایشگاه ملی روستا و عشایر عرضه شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمدجواد خانزادی مدیرکل امور عشایر استان ایلام با اشاره به اینکه این نمایشگاه به مناسبت هفته ملی روستا و عشایر در محل مصلای تهران دایر بود اظهار داشت: عشایر استان در این نمایشگاه هفت میلیارد ریال فروش محصول داشتند.

خانزادی گفت: استان ایلام با ۲ سیاه چادر و یک غرفه و عرضه ۱۲۰ محصول سنتی و بومی با برند "عشایر ایلام" در این نمایشگاه شرکت کرد.

سرپرست امور عشایر ایلام به کسب بیشترین امتیاز از شاخصه‌های این نمایشگاه توسط استان ایلام اشاره داشت و افزود: از جمله معیارهای انتخاب برترین استان ها زیبایی غرفه،میزان فروش محصول، تنوع در عرضه تولیدات، بسته بندی، شناسنامه محصول، البسه بومی - محلی، برندسازی و جذابیت محصولات بود که به استان ایلام رسید.

وی به محصولات بومی و سنتی خاص استان در این نمایشگاه اشاره داشت و گفت: محصولاتی چون عسل،روغن حیوانی،دست بافته های سنتی، صنایع دستی، گیاهان دارویی، خوراکی نظیر انواع نان، حبوبات، لبنیات، آش و شیرینی به بازدیدکنندگان در پنجمین دوره نمایشگاه دستاوردهای عشایر به بازدیدکنندگان عرضه شد.

خانزادی ادامه داد: در پایان این نمایشگاه به استان ایلام تندیس و لوح تقدیر رتبه نخست نمایشگاه اهدا شد.

وی در پایان گفت: همچنین با حضور معاون وزیر و رییس سازمان امور عشایر کشور کتاب فرصت های سرمایه گذاری عشایری در استان ایلام جهت آشنایی سرمایه گذاران با ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش عشایر استان ایلام رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه