English

توزیع عادلانه منابع و ارتقای سرانه فرهنگی استان‌ها از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع عادلانه منابع و ارتقای سرانه فرهنگی استان‌ها را از اولویت‌های این وزارتخانه در دولت مردمی عنوان کرد.

 توزیع عادلانه منابع و ارتقای سرانه فرهنگی استان‌ها از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سیدمحمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سفر به استان ایلام و در نشست صمیمی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، اظهار کرد: ایلام مرکز ثقل مقاومت مردم غرب ایران بوده و رشادت، شهامت و پایمردی مردم این سرزمین زبانزد است و به گواه تاریخ مقاومت ایران اسلامی، بیش از ۳۴۰ مرتبه بمباران شد و مردم این خطه جانانه در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کردند.

وی با بیان اینکه اینجا شهر و استان طریق الحسین (ع) است، اظهار کرد: ما وظیفه داریم در راستای حل مشکلات استان همه توان خود را به کار بگیریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: فلسفه حضورم در بین همکاران شاغل در استان‌ها، بررسی مسائل و مشکلات مختلف حوزه اداری، مالی، رفاهی و معیشت است و موضوعی که مقام عالی وزارت تأکید ویژه ای بر آن دارد، ارتقای سرانه فرهنگی استان‌ها و توزیع عادلانه منابع است.

اسلامی با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای معاونین هم مقام عالی وزارت مجدداً بر توجه به این حوزه تأکید ویژه داشتند، خاطرنشان کرد: حضور در استان‌ها، بررسی مسائل و مشکلات معیشتی همکاران از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منابع انسانی را پایه‌های اصلی رشد و تعالی هر سازمان دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی نه‌تنها جزو هزینه‌ها به شمار نمی‌آید، بلکه بخشی از سرمایه‌های سازمان و جامعه محسوب می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه معاونت توسعه مدیریت و منابع اصلی‌ترین بخش رسیدگی به امور مربوط به کارکنان است، گفت: ما باید پاسخگوی ارباب رجوع، کارکنان و همکاران باشیم، زیرا پاسخگویی، یکی از اصلی‌ترین وظایف یک مدیر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبت‌های خود توضیحاتی در خصوص پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر ارائه کرد و گفت: در دولت مردمی و طی سفرهای دور اول و دوم ریاست جمهوری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از محل سفرهای استانی ریاست‌ محترم جمهوری برای تکمیل پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی مصوب شد.  

وی با تأکید براینکه در اعتبارات امسال، هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها در نظر گرفته شده، اظهار کرد: ۳۰ درصد از این مبلغ به تملک اختصاص دارد و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری هم در این حوزه مدنظر قرار گرفته است.

اسلامی از برگزاری جلسات متعدد برای بازنگری در ساختار سازمانی وزارتخانه و استان‌ها هم خبر داد و گفت: هفته گذشته جلسه مربوط به این حوزه به پایان رسیده و ساختار نهایی خدمت مقام عالی وزارت اعلام شد و به زودی جلسات کارشناسی و تصویب آن در سازمان امور اداری و استخدامی انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اخذ مجوز برای جذب ۴۰۰ نفر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته حدود ۲ هزار نفر خروجی از وزارتخانه داشتیم و جذب نیروی انسانی طی این سال‌ها کمتر از ۵۰۰ نفر بوده است؛ از این‌رو فراخوان جذب نیروی انسانی به‌زودی اعلام خواهد شد که در این فراخوان بخش عمده‌ای از سهمیه به استان‌ها اختصاص داده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود پاسخگوی درخواست‌ها، مشکلات و مسائل کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بود.

اسلامی در این سفر از مجتمع فرهنگی و هنری ایلام، ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کتابخانه مرکزی و پروژه در حال ساخت انجمن خوش‌نویسان ایلام و... بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه