English

فعالیت موکب فرهنگی هنری "شین" در ایلام پس از ۱۱ شب فعالیت به کار خود پایان داد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران (شین) از پایان فعالیت این ایستگاه پس از ۱۱ روز فعالیت فرهنگی ویژه اربعین خبر داد.

فعالیت موکب فرهنگی هنری "شین" در ایلام پس از ۱۱ شب فعالیت به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حسن اسدی‌نیا معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در آیین اختتامیه فعالیت موکب شین اظهار داشت: در مجموع ۱۱ روز فعالیت ایستگاه فرهنگی شین واقع در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارزان، قرائت شعر توسط ۱۲ شاعر آیینی، اجرای ۲۰ سرود توسط گروه‌های سرود نوجوانان، ۲۰ اجرای گروه سنج و دمام، ۱۰ اجرای نمایشی، تعزیه، نقالی و اکران ۲۰ فیلم سینمایی توسط سینما سیار توسط موکب هنرمندان ایران و ایلام انجام شد.

وی افزود: اجرای نمایش‌های خیابانی، کتابت قرآن توسط خوشنویسان، نقاشی، چاپ نوشته روی لباس زائران، گرافیک، برگزاری نمایشگاه عکس، ماشین‌نویسی، اهدای شال با حک عبارات عاشورایی، کتابخوانی و اهدا کتاب و مجلات توسط هنرمندان انجام گرفت.

اسدی‌نیا ادامه داد: هدف از تشکیل موکب ایجاد هم‌افزایی ظرفیت‌ها و معرفی هنر استان ایلام به زائران از دیگر اقصی نقاط کشور و ارائه فعالیت‌های فرهنگی هنری به مسافران اربعین بود و این موکب از چهار شهریورماه تا سه‌شنبه شب  برای زائران در مسیر رفت به سمت عراق برنامه داشت.

وی یادآور شد: موکب هنرمندان ایلام و ایران(شین) سال قبل توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری حوزه هنری و بسیج هنرمندان استان برای زائران برنامه اجرا کرد و امسال ادارات کل کتابخانه‌ها و کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در برگزاری این ایستگاه فرهنگی نقش داشتند.

به گفته اسدی‌نیا، استقبال و همراهی زائران و قدردانی آنها از ویژه برنامه‌های موکب شین و همچنین بازدید برخی مسئولان ارشد استان از جمله امام جمعه و رییس دادگستری استان از موکب دلگرم کننده و ارزشمند بود.

موکب شین علاوه بر سه راهی کارَزان در ایوان، مهران و دهلران نیز ایستگاه فرهنگی سیار و ویژه برنامه‌های متنوع برای زائران داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه