English

راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از راه‌اندازی اپلیکیشن راهنمای جامع گردشگری و سیاحت، زیارت اربعین از مرز مهران، راهیان نور و ... استان ایلام خبر داد.

راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری در ایلام

به‌ گزارش خبرگزاری موج، فرزاد شریفی مدبرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ،  با اعلام این خبر اظهار کرد: اپلیکیشن ایلام‌بلد کامل‌ترین و جامع‌ترین اپلیکیشن گردشگری استان ایلام و متعلق به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است که با همت این اداره کل و با ارائه ایده اولیه آن توسط مدیرکل و شرکت دانش محور آرمان فناوران آرنا، برنامه‌نویسی شده برای استفاده گردشگران و زائرلن اربعین در مارکت‌های رسمی کافه بازار و مایکت گذاشته شده و در اختیار عموم قرار داده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: با توجه به اینکه ایلام بعنوان دروازه عتبات عالیات شناخته شده‌ است و به تبع آن لزوم خدمت به زوار اربعین برآن شدیم که بخش اربعین را به‌صورت ویژه در نسخه جدید این اپلیکیشن قرار دهیم و جامع‌ترین خدمات مورد نیاز زائر اربعین را در این اپلیکیشن پیاده‌سازی کنیم.

شریفی گفت: ضمن شروع فرآیند تحقیق و توسعه و جمع آوری محتوا و اطلاعات مورد نیاز و بررسی تمامی اپلیکیشن‌های موجود، هم‌زمان تیم برنامه نویسی شروع به توسعه و ساخت اپلیکیشن کرده که این نرم‌افزار در دو پلتفرم Android و ios در اختیار عموم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نسخه اندروید این نرم‌افزار هم‌اکنون در مارکت رسمی (مایکت) قابل دانلود است و همچنین تا پایان هفته آینده از کافه بازار و همچنین نسخه ios در مارکت‌های رسمی مربوطه قابل دسترس خواهند بود و علاوه بر اینها به‌صورت قابلیت دانلود مستقیم از طریق کد QR در موکب‌ها و مناطق پرتردد گذاشته شده و قابل دانلود خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: بعضی از از قابلیت‌های این اپلیکیشن بخش اربعین شامل ارائه اخبار لحظه‌ای مرز مهران و اربعین، ارائه خدمات اسکان زائر (شامل زائرسراها، هتل، مسافرخانه، حسینیه، موکب و استراحتگاه ها و سایر تاسیسات) با قابلیت بروزرسانی لحظه‌ای، قابلیت یادآوری و آموزش وسایل موردنیاز سفر اربعین، قیمت روز ارز و راهنمای خرید ارز، مسیریابی و راهنمای سفر با نقشه‌های آنلاین و آفلاین بصورت کامل و جزئی از شروع نقطه محل کاربر تا مهران و سپس ارائه نقشه‌های مورد نیاز در عراق و کربلا، استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی بعنوان راهنما و مترجم آنلاین همراه زائر است.

شریفی همچنین به‌دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن به رهنمودهای رهبری و سخنان مهم، روزشمار، اوقات شرعی، آب و هوا، وقف و نذر، سامانه‌ها و تلفن‌های ضروری، گمشدگان و مفقودی، آداب سفر، ادعیه و زیارات بصورت صوتی و متنی همراه ترجمه، بانک صوت اختصاصی و پلیر اختصاصی همراه، قرآن کریم بصورت کامل همراه صوت و ترجمه، پخش زنده حرم‌ها، زیارت مجازی، رزرو بلیط اتوبوس و هواپیما، پارکینگ‌ها و مراکز سوخت، موکب‌ها و استراحتگاه‌های بین‌راهی، سرویس بهداشتی، غذاخوری و رستوران، نمایش لحظه‌ای وضعیت ترافیکی راه‌ها، راهنمای جامع فوریت‌های پزشکی و کمک‌های اولیه و نکات بهداشتی، اورژانس و مراکز درمانی، راهنمای کمک‌های اورژانسی در ایران و عراق و تلفن‌های ضروری اشاره کرد.

وی گفت: بخش‌های گردشگری و راهیان نور که جامع ترین راهنمای گردشگری و راهیان نور و شهدای گمنام و معرفی شهدای شاخص نیز از دیگر قسمت‌های مهم این اپلیکیشن است.

شریفی در پایان گفت: از زائران تقاضا می‌شود با نصب این اپلیکیشن با آدرس «‏ایلام بلد» در مایکتhttps://myket.ir/app/app.afatechiran.ilambalad بر روی گوشی‌های خود از قابلیت‌های ویژه آن استفاده کنند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه