English

بقای اسلام در سایه‌ استمرار نهضت عاشوراست

نماینده‌ی مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: بقای اسلام در سایه‌ استمرار نهضت عاشوراست.

بقای اسلام در سایه‌ استمرار نهضت عاشوراست

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن سعیدی‌گلپایگانی در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام‌حسین(ع) که با حضور استاندار ایلام ، مدیران ستادی استانداری و کارکنان در محوطه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: موضوع اصلی امروز، احیای فرهنگ عاشورا است که نهضت عاشورا باید زنده بماند و این فرهنگ به‌عنوان یک فرهنگ ثابت پایدار باشد.

وی در ادامه افزود: یکی از اموری که در متن سیره‌ سیاسی معصومین‌(ع) بوده است، احیا و زنده نگه‌داشتن عاشورا به‌عنوان یکی از ارزش‌های اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت بالا و اثرگذاری زیارت امام حسین(ع) گفت: کسانی که به زیارت امام حسین(ع) میروند منقلب می‌شوند و این نشان دهنده‌ی جایگاه والای این امام بزرگوار نزد پروردگار متعال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی‌گلپایگانی توصیه به زیارت، مرثیه‌سرایی، برپایی مجالس عزای امام حسین(ع)، گریستن در مراسم عزاداری امام حسین(ع) را از توصیه‌ ائمه‌معصومین علیهم‌السلام به مومنان ذکر کرد و افزود: حضور در کنار یک مقبره احترام به اوست و زیارت امام حسین(ع) احترام به این امام بزرگوار برای استمرار راه اوست.

نماینده‌ مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اهمیت برپایی نماز به ویژه نماز اول وقت، تاکید کرد: امام حسین(ع) به‌عنوان سرور و سالار شهیدان به نماز اول وقت تاکید داشتند که حتی در ظهر عاشورا در آن شرایط سخت هم نماز اول وقت را اقامه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه