English

کشتارگاه‌های دام استان در راستای سلامت مردم ساماندهی می‌شوند

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اظهار داشت: کشتارگاه دام ایلام از آنجا اهمیت دارد که تنها کشتارگاه دام صنعتی مرکز استان است و هم اکنون مرکز استان ایلام کشتارگاه ندارد و میزانی از نیازهای گوشت قرمز مردم از طریق مراکز غیرمجاز تهیه می‌شود.

 کشتارگاه‌های دام استان  در راستای سلامت مردم ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: بیش از ۴۰ درصد کشتار دام در استان ایلام به صورت غیرمجاز است و همین مسئله باعث افزایش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان ایلام روزانه تا یک هزار کشتار دام کوچک صورت می‌گیرد، افزود: این کشتارها باید در کشتارگاه دام زیر نظر دامپزشکی برای اطمینان از سلامتی گوشت و دام صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی ایلام بیان کرد: وقتی کشتارگاه تعطیل است، عملاً دامپزشکی بر روی کشتارهای غیرمجاز نظارتی ندارد و همین مسئله باعث افزایش بیماری مشترک در استان مثل تب مالت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب مالت در استان ایلام ۱۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: کشتار غیرمجاز عامل اصلی افزایش بیماری‌های مشترک در استان است چون زیرساخت‌های کشتارگاهی در استان ضعیف است.

 احمدی بیان کرد: علاوه بر تعطیلی کشتارگاه دام ایلام، از ۲۲ نقطه شهری در استان در ۱۲ نقطه اصلاً کشتارگاهی وجود ندارد و در ۱۰ نقطه دیگر کشتارگاه با حداقل تجهیزات وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی ایلام عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته برای تجهیز و نوسازی کشتارگاه‌های ایلام بیش از ۵۰ میلیارد تومان نیاز است، بر همین اساس کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های استان در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام فعال شده است.

وی با اشاره به وظایف شهرداری‌های استان برای نوسازی و حل مشکلات کشتارگاه‌های سطح استان، افزود: برای کشتارگاه صنعتی دام استان آخرین تصمیم بر این شده مسئولان در کمیته اقدام برای خلع ید سرمایه گذار هماهنگی کنند.

 احمدی اضافه کرد: اگر کشتارگاه دام ایلام فعال شود، قطعاً بخش زیادی از مشکلات کشتار غیرمجاز دام در استان حل و همین مسئله باعث کاهش بیماری‌های مشترک در استان خواهد شد.

وی گفت: اگر کشتارگاه صنعتی دام فعال شود، ۷۰ درصد کشتارهای غیرمجاز دام در شهر ایلام جمع آوری می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه