English

سرهنگ مهدی کیانی:

۱۵ مرحله طرح استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ایلام اجرا شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام از اجرای 15 مرحله طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان ایلام خبر داد.

15 مرحله طرح استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ایلام اجرا شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سرهنگ مهدی کیانی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح های اجرا شده ، مبارزه با عرضه کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی باعث پویایی اقتصاد و به تبع آن موجب ایجاد آسایش و آرامش برای مردم جامعه می شود، گفت:خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد پرونده های تشکیل شده در رابطه با کشف کالای قاچاق به میزان ۱۰۳ درصد افزایش و به تبع آن شاهد افزایش ۱۱۸ درصدی قاچاقچیان دستگیر شده بودیم.

سرهنگ کیانی افزایش 109 درصدی ارزش ریالی پرونده های کشف شده در مقایسه با سال 1399 را از دیگر اقدامات پلیس امنیت اقتصادی خواند و تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در سال 1400 بالغ بر 600 میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام خاطرنشان کرد :کشف تعداد۵هزار و ۲۶۶ راس دام قاچاق ،مقدار ۶۰۰ تن نهاده دامی ،کشف یکصد و پنجاه و سه هزار و۴۲۲ قطعه مرغ خارج از شبکه توزیع ،کشف ۷۸ هزار و ۱۲۸ قلم لوازم آرایشی، ۲۲۸ دستگاه تولید ارز دیجیتال،کشف ۴هزار و  ۹۶۲ دستگاه لوازم خانگی قاچاق، کشف ۲۴۸ تن مواد خوراکی و کشف یکصد و پنجاه و سه هزار و ۹۴۰ سوخت قاچاق، تنها برخی از کشفیات شاخص سال گذشته خادمان مردم و مدافعان حریم امنیت اقتصادی در استان بوده است.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه مبارزه با کالای قاچاق و ارز نیازمند عزم همگانی تمام دستگاه‌های متولی در کشور است، تصریح کرد: پلیس در صدد است با توجه به قرار گرفتن در ایام نوروز و به منظور امنیت اقتصادی بازار با احتکار کنندگان کالاهای ضروری مردم برخورد و عوامل اخلالگر بازار را به مراجع قضایی معرفی و کالاهای مکشوفه را در اختیار ارگان های متولی جهت پخش در بازار نماید.

وی در پایان از تمهیدات پلیس امنیت اقتصادی در  ایام نوروز خبر داد و گفت: پلیس ضمن ارسال پیام‌های آموزشی در جهت خرید و مصرف کالاهای ایرانی و نه گفتن به کالاهای خارجی با استقرار در مبادی ورودی و خروجی استان و ایجاد و راه اندازی تورهای مقطعی و بازرسی و ناامن کردن محیط برای سودجویان و فرصت طلبان با ورود کالاهای خارجی به استان ممانعت و با قاچاقچیان با قاطعیت برخورد نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه