English

هرمزگان رتبه‌ی نخست مبارزه با قاچاق در کشور/ منطقه آزاد کیش با تعزیرات حکومتی همکاری کند

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان ضمن انتقاد از عدم همکاری با مأموران تعزیرات حکومتی در کیش گفت: هرمزگان با 10 هزار و 869 پرونده، بالاترین میزان پرونده‌های قاچاق با حدود 15 درصد از پرونده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

هرمزگان رتبه‌ی نخست مبارزه با قاچاق در کشور/ منطقه آزاد کیش با تعزیرات حکومتی همکاری کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین ایزدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران خاطرنشان کرد: گشت‌های تعزیرات حکومتی و همچنین سازمان‌هایی نظیر صمت، جهاد کشاورزی یا سایر اصناف در قالب مسئولیت‌های در بازارها فعال هستند و تعزیرات حکومتی وظیفه‌ی بازرسی و رسیدگی به پرونده‌ها را بر عهده دارد.

کنار گذاشتن تجربه‌ی 40 ساله صمت در نظارت

وی سازمان تعزیرات حکومتی را بازوی نظارتی ستاد تنظیم بازار خواند و افزود: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های جدید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، پررنگ کردن فعالیت در حوزه گشت‌های نظارتی است.

ایزدی ابراز داشت: قسمتی از بازرسی، نظارت و تنظیم بازار برخی از کالا از وزارت صمت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است و این قانون باعث شده تا 40 سال سابقه در وزارت صمت را در حوزه کالا کنار بگذاریم و یک‌دفعه این وظایف را به وزارت جهاد محوله کنیم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه از تجارب کافی برخوردار نیست ما تمام سعی‌مان بر این بوده است تا کمک کنیم تنش‌هایی در این زمینه به وجود نیاید.

نظارت 538 اکیپ گشتی برای کنترل بازار

وی اذعان داشت: از ابتدای سال 1400 تاکنون حدود 538 اکیپ گشت سیار تعزیرات در هرمزگان فعال بودند که حدود سه هزار و 680 بازرسی انجام شده و از این تعداد حدود هزار و 330 واحد متخلف و تعداد واحدهای غیر متخلف هم حدود هزار و 6 واحد بوده و برای 666 پرونده تخلف در قالب گشت‌های مشترک صورت گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان تصریح کرد: در حوزه کالا و خدمات 12 هزار و 965 پرونده وارده داشته‌ایم که 12 هزار و 502 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رتبه‌ی نخست مبارزه با قاچاق

وی در ادامه یکی از بزرگ‌ترین مشکل هرمزگان را پدیده قاچاق عنوان کرد و افزود: قاچاق بر وضعیت تنظیم بازار اثرات بسزایی می‌گذارد و استان هرمزگان با 10 هزار و 869 پرونده قاچاق، بالاترین میزان پرونده در کشور را داراست که بنا بر این آمار حدود 15 درصد از پرونده‌های قاچاق‌ها کشور در تعزیرات حکومتی هرمزگان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری از شعبه پارسیان

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت اداره تعزیرات حکومتی در پارسیان با همکاری فرماندار پارسیان به بهره‌برداری رسید و قریب به یک سال است که در جزیره کیش نیز اداره تعزیرات حکومتی تأسیس شده و نیروها را مستقر کردیم اما متأسفانه منطقه آزاد همکارهای لازم را در این زمینه انجام نمی‌دهند.

وی در خصوص آزمون تبدیل وضعیت سازمان تعزیرات حکومتی در هرمزگان نیز گفت: سازمان تعزیرات چهار نفر سهمیه برای استان هرمزگان اختصاص داده شد و ما نیروها را معرفی کردیم و قول دادند این افراد به چارت سازمانی تعزیرات حکومتی به‌عنوان رئیس شعبه اضافه شود.

عدم همکاری در کیش

وی افزود: با توجه به این در منطقه آزاد کیش اجناس و کالاها گران‌قیمت است ما این اداره را در منطقه آزاد کیش مستقر کردیم تا باری از مشکلات مردم برداشته شود و در باب هرگونه تخلف و گرانی کالاها مردم با ما همکاری کنند تا تسریع در رفع مشکلاتشان ایجاد شود اما متأسفانه تاکنون استقبالی در جزیره صورت نگرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان بیان داشت: از سرپرست منطقه آزاد کیش تقاضا دارم که در این زمینه با تعزیرات حکومتی همکاری لازم را به نفع مردم جزیره کیش انجام دهد.

ایزدی در پایان اظهار داشت: تصور اهالی منطقه آزاد کیش بر این است که اگر گشت‌های نظارتی در بازار روی کالاها نظارت داشته باشند به سرمایه‌گذاران ضرر وارد می‌شود اما این موضوع صحیح نیست و این سازمان وظیفه‌ی مقابله با گران‌فروشی‌ها و تخلف را بر عهده دارد و اجرای قانون باعث فرار سرمایه نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه