English

عبدالله بهادری:

عملیات اجرایی احداث راه اصلی لومار- قاضی خان آغاز شد

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، بهره برداری از محور ارتباطی شهرستانهای سیروان- بدره به انجام رسید و عملیات اجرایی احداث راه اصلی لومار- قاضی خان آغاز شد.

عملیات اجرایی احداث راه اصلی لومار- قاضی خان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، طی دو مراسم جداگانه با حضور حسن بهرام نیا استاندار ایلام، عبدالله بهادری مدیرکل راه وشهرسازی استان و فرمانداران شهرستان‌های بدره و سیروان و جمعی از مدیران و مسئولان استان، محور سیروان به بدره به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی احداث راه اصلی لومار- قاضی خان آغاز شد.

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان در این زمینه گفت: طول کل محور احداث شده ۱۳ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن از سمت شهرستان سیروان قبلاً تکمیل شده  و حجم عملیات راه سازی در ۷ کیلومتر بعدی با توجه به وضعیت کوهستانی و رودخانه بزرگی که در مسیر قرار داشت بسیار زیاد بود(1200000متر مکعب خاکبرداری و 700000 متر مکعب خاکریزی) همچنین برای اجرای آن یک تونل به طول۲35 متر حفاری و تکمیل شد، پل بزرگ جابر هم در این مسیر با ۸ دهنه ۲۰ متری به پایان رسید ، حدود ۲۰ پل دیگر در مسیر احداث شد که در مجموع برای این محور 475 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

مدیرکل راه‌شهرسازی گفت: این طرح که با عرض 9 متر اجرا شده است حدود ۸۵ کیلومتر ازمسیر ارتباطی شهرستان سیروان به سمت شهرستان‌های جنوبی استان(بدره، دره شهر و آبدانان) را کوتاه تر می کند.

وی در خصوص عملیات اجرایی مسیر لومار – قاضی خان نیز گفت: کل این مسیر 21 کیلومتر است که هم اکنون فاز اول این طرح به طول 11 کیلومتر اجرایی شد ، این قطعه با عرض 12 متر با هدف اصلاح مسیر قدیمی لومار ( مرکز شهرستان سیروان) به قاضی خان و حذف قوصها و پیچهای پر حادثه و غیر استاندارد مسیراجرایی می شود.

بهادری مبلغ قرارداد این طرح را نزدیک به 155 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در صورت تأمین اعتبار این طرح ظرف 24 ماه به پایان خواهد رسید.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در خصوص پروژههای افتتاحی و کلنگ زنی حوزه راه بین شهرستانهای سیروان و بدره گفت: خوشبختانه امروز شاهد بهره برداری از یک طرح بسیار مهم راهسازی هستیم که با وجود طول کم اما تأثیر بسیار مهمی برای منطقه دارد چرا که علاوه بر کوتاه کردن مسیر به میزان قابل توجه، شهرستان سیروان را از بن بست بیرون آورده و مسیر مهمی برای ارتباط شهرستانهای شمال و جنوب استان خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه