English

عبدالمالک شنبه‌زاده:

بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی استان ایلام در فهرست آثار ملی قرار دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: ایلام یکی از استان‌های غنی به لحاظ برخورداری از آثار و ابنیه تاریخی است.

بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی استان ایلام در فهرست آثار ملی قرار دارد

عبدالمالک شنبه زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج با بیان اینکه در جلسه شورای عالی ثبت آثار ملی  ۷ اثر تاریخی استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید اظهار داشت: وجود آثار تاریخی، طبیعی و معنوی در ایلام باعث شده این استان یکی از مناطق مهم کشور در حوزه گردشگری باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اضافه کرد: تپه چپاولی، تپه نهالستان، گورستان خرابانان، تپه ترن ۲، گورستان دارنوک، محوطه برزه خوران و محوطه جوب آسیاب، ۷ اثر تاریخی استان ایلام است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف از ثبت این آثار ایجاد چهارچوب قانونی برای حفاظت از آثار تاریخی است، تصریح کرد: همچنین با ثبت ملی آثار تاریخی زمینه کاوش و پیدا کردن زوایای مختلف تاریخی آثار فراهم می‌شود.

شنبه زاده در پایان گفت: استان ایلام با دارا بودن بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور یکی از استان‌های غنی از لحاظ آثار و ابنیه تاریخی است که حفاظت و صیانت از این آثار از وظایف این اداره‌کل است و بخش مهمی از این وظیفه را یگان حفاظت میراث‌فرهنگی بر عهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه