English

استاندار ایلام:

امکان تردد به سمت عراق برای زائران اربعین وجود ندارد/خدمات در مرز مهران تا عبور آخرین زائر ادامه دارد

استاندار ایلام با اشاره به اینکه امکان تردد به سمت عراق برای زائران اربعین وجود ندارد، گفت: خدمات در مرز مهران تا عبور آخرین زائر ادامه دارد.

امکان تردد به سمت عراق برای زائران اربعین وجود ندارد/خدمات در مرز مهران تا عبور آخرین زائر ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام در بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران افزود: علی رغم برنامه ریزی های کشور عراق مبنی بر پذیرش 60 هزار زائر به صورت هوایی، مسئولان و مدیران محلی این کشور افرادی را که برای پیاده روی اربعین به مرز مهران مراجعه کرده بودند پذیرش نمودند که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه کلیه تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از مرز مهران اندیشیده شده است، اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده کلیه خدمات بهداشتی و  امکانات لازم از قبیل انجام تست کرونا، اسکان، پذیرایی، درمان، حمل و نقل و غیره در حال انجام است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان تردد به سمت عراق برای زائران اربعین وجود ندارد از مردم خواست به مرز مهران مراجعه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: زائرانی که بعد از پیاده روی اربعین به مهران مراجعه کرده اند متاسفانه به دلیل بسته شدن مرز نمی توانند به عتبات عالیات کشور عراق مشرف شوند بنابراین مجبور به بازگشت به شهرهای خود هستند.

نوذری تاکید کرد: همه مسئولان مربوطه تا بازگشت تمامی زائران در مرز مهران مستقر هستند و تمام خدمات مورد نطر تا عبور آخرین زائر ادامه دارد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تخصیص 100 درصدی اعتبارات اربعین یکی از برکات سفر رئیس جمهور بود، گفت: از تمام زائران ورودی به کشور تست کرونا گرفته می شود و ارائه خدمات به زوار منظم و منسجم است و کلیه مبتلایان ورودی به کشور رهگیری و به استان مقصد اعلام می شوند.

محمد نوذری در نشست قرارگاه ویژه اربعین مهران با بیان اینکه به منظور جلوگیری از شیوع پیک جدید کرونا و مقابله با آن، از تمامی زائران ورودی که از طریق مرز مهران وارد کشور می شوند، تست گرفته می شود.

وی اظهار داشت: طی بازدیدی که امروز از گیت مربوط به انجام تست کرونا از زائران در پایانه مرزی داشتیم،  خوشبختانه شاهد نظم و انسجام و کار شبانه روزی نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در پایانه از تمامی زائران بودیم که این روند همچنان باید استمرار داشته باشد.

نوذری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی پس از انجام آزمایشات لازم و تست کرونا، در صورتیکه کرونای هر شخص مثبت باشد، باید علاوه بر ارائه آموزش های لازم، با وسایل نقلیه مجزا، شخص را راهی محل سکونت خود کند و همچنین از طریق سامانه مبتلایان آن شخص را رهگیری و به استان مقصد اعلام نمایند.

استاندار ایلام ادامه داد: همه تمهیدات و برنامه ریزی ها توسط دانشگاه علوم پزشکی برای آزمایش کرونا با همکاری هلال احمر و نیروهای مسلح در پایانه مرزی انجام شده و در این راستا هیچ مشکلی نداریم.

نوذری تاکید کرد: قرارگاه عملیاتی اربعین و ستاد اربعین استان، عملکردی مطلوب و رضایت بخش در برگزاری کنگره اربعین در پایانه مرزی مهران داشتند و از نظر تغذیه، آب معدنی و ارائه خدمات به زائران توسط دستگاه ها با همه ظرفیت و توان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: پس از اربعین امسال، کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط با برگزاری کنگره اربعین نقاط ضعف و قوت را احصا کنند تا بتوانیم براساس این نقاط ضعف و قوت، اربعین سال آینده را هر چه بهتر و باشکوه تر از سال قبل برگزار کنیم.

نوذری با بیان اینکه دولت عراق نیز در بحث اربعین بیشترین همکاری را با کشور داشته، افزود: روز دوشنبه طی رایزنی و نشستی که با استاندار واسط در پایانه مرزی مهران برگزار شد، دولت عراق موافقت کرد سه هزار زائر از طریق مرز مهران عازم کشور عراق شوند.

استاندار ایلام با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به ایلام گفت: این سفر مصوباتی بسیار خوبی داشت که یکی از این مصوبات در خصوص اربعین بود که همه خواستاریم که اعتبارات اربعین سال‌جاری ایلام با تخصیص 100 درصدی باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه