English

حجت الاسلام کریمی تبار:

کنگره شهدا فرصت مناسبی برای بیان شاهکارهای ایلام در دوران دفاع مقدس است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه کنگره شهداء فرصت مناسبی برای بیان شاهکارهای ایلام در دوران دفاع مقدس است،گفت:کنگره ملی شهدای ایلام فرصتی است تا شاخص های استان در دفاع مقدس را مطرح کنیم.

کنگره شهدا فرصت مناسبی برای بیان شاهکارهای ایلام در دوران دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در اولین جلسه اجلاسیه شهدای روحانی ویژه کنگره 3 هزارشهید استان ایلام افزود: مقاومت مردم ایلام در طول جنگ، عملیات آزادسازی میمک،اولین فرمانده ای که در آغاز جنگ شهید شد و اولین استانی که اسیر گرفت تنها بخشی از این شاخصه های مردم ایلام در زمان جنگ تحمیلی است.

وی به نقش روحانیت در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد واظهار داشت: این استان  بالاترین درصدجمعیتی جامعه روحانیت نسبت به کل جمعیت در سطح کشور دارد و باید به سایر شاخصه های شهدای روحانی از جمله نقش آیت الله حیدری ایلامی در ساماندهی مردم در دفاع مقدس به صورت ویژه پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد:قهرمان های استان ایلام در حوزه دفاع مقدس نیاز به معرفی دارند و درواقع با کنگره شهدا تاریخ بازگو می شود و باید تلاش کنیم به این موارد پرداخته شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید بطور ویژه به آن پرداخته شود، ترسیم فضای آغازین جنگ تحمیلی در ایلام است،خاطرنشان کرد:حماسه های مردم ایلام در سال 59 که با کمترین امکانات نظامی و با دستان خالی آفریدند و زمانی که سقوط ایلام قطعی به نظر می رسید ولی مردم ، شهر را خالی نکردند و در صحنه ماندند و اینجاست که باید شاهکارهای دفاع مقدس بازگو شود.

بایستی نقش اثرگذار روحانیت در کنگره ملی شهدای استان برجسته شود

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در این جلسه نیز گفت: در راستای برگزاری کنگره‌ ملی 3 هزار شهید استان ایلام ، شش اجلاسیه با موضوعات تخصصی برگزار می شود که اجلاسیه طلبه و روحانی استان یکی از آنهاست.

سردار جمال شاکرمی افزود:آمار بالای شهدای روحانی در ایلام نسبت به سایر استانها نشان می‌دهد که روحانیون استان ایلام دردفاع از کشور به خوبی احساس وظیفه کرده اند.

وی بر نقش بی بدیل روحانیت در دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: نیاز است که در یک فضای علمی، نقش روحانیت در همه ابعاد به خصوص شخصیت آیت الله حیدری ایلامی برای دانشجویان، دانش آموزان و حتی طلاب تبیین شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه امروز اگر حوزه و روحانیت و همه ما عزت و آبرویی داریم مدیون خون شهدا و ایثارگران است،تصریح کرد: آمار بالای شهدای روحانی در ایلام نسبت به سایر استانها نشان می‌دهد که روحانیون استان ایلام دردفاع از کشور به خوبی احساس وظیفه کرده اند.

روحانیت ایلام در خط مقدم جبهه حق علیه باطل بوده است

مدیر حوزه های علمیه استان نیز گفت: روحانیت ایلام در جنگ تحمیلی در خط مقدم دفاع از کشور بوده و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است و از این حیث رتبه اول را در سطح کشور دارد.

حجت الاسلام مرادبیگی افزود:آیت الله حیدری ایلامی اولین مجتهدی است که لباس رزم پوشید و طراح حملات چریکی بوده و در خط مقدم جبهه نیز حضور داشته است. لذا باید علاوه بر این خصوصیات ، وجه علمی ایشان نیز معرفی شود.

شایان ذکر است که اولین جلسه اجلاسیه شهدای روحانی ویژه کنگره 3 هزارشهید استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده و جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع)، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، مدیر حوزه های علمیه استان و جمعی از مسئولان کمیته های ستاد کنگره در دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه