English

عملیات اجرایی سیمان دهلران ازسرگرفته شد:

اولین دستور رئیس قوه قضائیه در ایلام اجرایی شد

عملیات اجرایی پروژه کارخانه سیمان دهلران بعد از مدت ها تعطیلی و مشکلات دست و پا گیر امروز با حضور مسئولان محلی و سرمایه گذار و جانشین دادستان استان از سرگرفته شد تا ادامه عملیات تکمیل این پروژه به سرانجام برسد.

اولین دستور رئیس قوه قضائیه در ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،رئیس قوه قضائیه در اولین سفر خود به استان ایلام قول داد که مشکلات و موانع کارخانه سیمان دهلران را برطرف می کند که خوشبختانه بعد از مدت کوتاهی عملیات اجرایی آن بعد از مدتها تعطیلی در حال انجام است و نوید خوبی برای مردم منطقه و در مجموع استان خواهد بود.

مسئولان استان می بایست در راستای تحقق نامگذاری سال جاری ، موانع های تولید را بردارند و برای به سرانجام رساندن آنها تلاش کنند تا این دیار در زمره استانهای برخوردار کشور قرار گیرد. اگر در این استان چند کارخانه بزرگ راه اندازی شود به یقین مشکل بیکاری جوانان منطقه برطرف می شود و امید به زندگی دوچندان خواهد شد.

ایلام استان ثروتمندی است و در همه زمینه ها حرف برای گفتن دارد اگر مسئولان استانی همت کنند و راه را برای ورود سرمایه گذاران فراهم و راههای بروکراسی اداری را کوتاه کنند به یقین عروس زاگرس در جایگاه واقعی خود قرار می گیرد.

برای خروج ایلام از بن بست جغرافیایی،احداث بزرگراهها و رفع نقاط حادثه خیز، احداث راه آهن و کم کردن هزینه  حمل و نقل هوایی ضروری به نظر می رسد تا سرمایه گذاران بتوانند سرمایه های خود را وارد استان کنند.ایلام هنوز رنگ راه آهن به خود ندیده و بسیاری از محورهای مواصلاتی آن هنوز استاندارد نیستند، اولین قدم برای خروج ایلام از محرومیت،اصلاح  راههای زمینی،ایجاد راه آهن و رفع مشکلات زیرساختی است.

نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان استانی بایستی بدور ازهیاهو و با رایزنی های فراوان با وزارتخانه ها، موانع و مشکلات کنونی ایلام را برطرف کنند و از سرمایه گذاران استقبال جدی کنند تا رغبتی برای سرمایه گذاری داشته باشند.

 برخی شهرستانهای استان در تولید محصولات کشاورزی و پرورش دام وغیره زبانزد عام و خاص هستند ولی بدلیل نداشتن زیرساخت ها،تولیدات آنها توسط دلالان با قیمت های ناچیزی به فروش می رسند که این مهم باعث محرومیت اکثر مناطق ایلام شده است.

جانشین دادستان ایلام در آئین عملیات پروژه اجرایی کارخانه سیمان دهلران با اشاره به اینکه پیرو دستور ریاست قوه قضائیه حدود یکسالی است که دستگاه قضائی با پیگیری ها بدنبال فعال کردن این پروژه و رفع موانع کارخانه سیمان دهلران است،گفت: در این راستا جلسات متعددی در ستاد اقتصاد مقاومتی، دادستانی مرکز با دستور دادستان استان وهمچنین جلسات با مدیرعامل کارخانه برگزارشد.

رضا امیری مقدم از برنامه عملیاتی زمان بندی برای فعالیت پروژه خبر داد و افزود: ظرف مهلت 9 ماه مدیرعامل باید پروژه را فعال و بهره برداری کند و امروز قراردادها با پیمانکاران منعقد شده و پروژه رسما در جهت تکمیل عملیات اجرایی شروع بکار کرده است.

وی با بیان اینکه به مردم استان و شهرستان دهلران قول می دهیم تا لحظه آخر رصد و پیگیری می کنیم و این تازه شروع کار مجموعه قضایی در جهت فعال سازی این کارخانه است،اظهار داشت:همه متولیان و دست اندرکاران پیگیری های لازم را انجام می دهند و آنچه مد نظر دستگاه قضایی است، فعال کردن پروژه بوده که مدیرعامل برنامه زمانبندی را ارائه و در راستای همان برنامه اقدامات قانونی را انجام خواهیم داد.

همچنین مدیرعامل کارخانه سیمان دهلران با اشاره به اینکه مشکلات زیادی از ناحیه بانک عامل برای پروژه ایجاد شده و بسیاری از اموال و حساب های بانکی توقیف شده است،گفت: این پروژه به اجرای ماده 20  برای رفع مشکلات نیاز دارد و مصمم به اجرای پروژه در برنامه زمانبدی هستیم و در این زمینه بانک عامل هم  باید همکاری کند.

رسول شفیعی از بهره مندی همه کارخانه های سیمان از مزایای ماده 20 خبر داد و اظهار داشت: بایستی ماده 20 برای کارخانه‌ سیمان دهلران هم اجرا شود تا در ادامه مسیر ما مشکل نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: با راه اندازی این کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم می توان اشتغال های جانبی را هم راه اندازی کرد.

همچنین فرماندار ویژه دهلران در این آئین گفت: پیگیری های دولت و استانداری ، دستگاه قضایی، نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی، سرمایه گذار و دستگاه های نظارتی و رسانه ها باعث شد سرمایه گذار پای کار بیاید.

مجید عسگری ازعملیات اجرایی تکمیل این پروژه از امروز خبر داد و افزود: با انتخاب چند پیمانکار و شروع عملیات اجرایی امیدواریم برابر برنامه زمانبدی مصوب سرمایه گذار پروژه را پیگیری و شاهد تکمیل آن باشیم.

وی اظهار داشت: این پروژه بطور مسقیم زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم می کند و بطور غیر مستقیم نیز نقش موثری در زمینه اشتغال در منطقه ایفا خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه