English

محمد علی اکبری:

خبرنگاران می توانند سفیران آگاهی بخش و صدای رسای جامعه باشند

رئیس دانشگاه ایلام گفت:خبرنگاران می توانند سفیران آگاهی بخش و صدای رسای جامعه باشند و با فعالیت‌ خود روح خودباوری و امید را در مردم زنده کرده و نقش محوری و زیربنایی در شکل‌گیری هویت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور ایفاء نمایند.

خبرنگاران می توانند سفیران آگاهی بخش و صدای رسای جامعه باشند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت شهدای عرصه خبر ،افزود:در دنیای امروز، نفوذ رسانه‌ها و فضای مجازی و سرعت گردش اطلاعات عامل اصلی  شکل‌گیری تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ملی و جهانی است. از این رو خبرنگاران مستقل، منصف و آزاداندیش بعنوان چشمان تیزبین جامعه  با آگاهی بخشی و تلفیق  سرعت و دقت در انعکاس اخبار نقشی بنیادین در شناخت حقیقت و مهندسی تحولات کشور به نفع مردم دارند. 

وی اظهار داشت:بی تردید لازمه حضور مقتدرانه و تأثیرگذار در این شبکه جهانی، فراهم کردن زمینه انتقال آزاد اطلاعات و وجود رسانه‌های مستقل و غیردولتی است، تا امکان نقد واقعی، اطلاع‌رسانی معضلات اساسی کشور و نظارت بر همه افراد و دستگاهای بهره‌مند از بیت‌المال فراهم گردد و زمینه توسعه و سربلندی ایران سرافراز به وجود آید. 

  رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: اینجانب ضمن ابراز انزجار از عوامل و اندیشه‌ای که عامل  شهادت شهید محمود صارمی  گردید،روز خبرنگار را تبریک عرض نموده و مراتب تقدیر و تشکر خود را از همه خبرنگاران عزیز استان ایلام، که در طول سالیان اخیر با دانشگاه ایلام همکاری و همراهی  داشته‌اند و با تلاش‌های صادقانه  خود اخبار دانشگاه ایلام را در سطح ملی و استانی منعکس کرده‌اند، ابراز می‌دارم و دست شما عزیران را برای ادامه همکاری‌های رسانه‌ای به گرمی می‌فشارم. 

  شغل خبرنگاری ماهیتی دغدغه مند دارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: بر کسی پوشیده نیست که شغل خبرنگاری ماهیتی دغدغه مند دارد و خبرنگاران دغدغه مند حقیقت را بر مصلحت برتر دانسته و همه داشته هایشان را به حرمت قلم درمسیر حق طلبی و حق جویی هزینه می کنند.

قدرت فیض اللهی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام افزود: بی تردید خبرنگاری جهاد برای پاسداشت حقیقت و ارتقاء سطح آگاهی افراد به منظور رسیدن به رشد فکری در راستای روشنگری است. این مهم از ضروریات غیرقابل انکارِ مسؤولیت اجتماعی خبرنگاران است و در این مسیر، شجاعت و جسارت آنان که قلم به دست می گیرند، شایسته قدردانی و سپاسگزاری است.

وی با گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار و گرایداشت شهدای عرصه خبر،اظهار داشت:روز خبرنگار یادآور قسم گران بهای حضرت حق به قلم است و تاکید بر آنکه صاحبان اندیشه و قلم، رسالتی بس سنگین تر از سایر اقشار جامعه بر دوش می کشند. به ویژه امروز و در عصر ارتباطات و فناوری های اطلاع رسانی که بنگاه های بزرگ رسانه ای در کنار شبکه های اجتماعی در انتشار بی وقفه اطلاعات، همراه و همگام پیش می روند، رسالت و مسئولیت خبرنگاران و صاحبان قلم به مراتب بیشتر، حساستر و پرمخاطره تر از گذشته شده و لزوم شناخت و تسلط بر سواد رسانه را نسبت به فضای موجود بیش از پیش نمایان می کند.

وی ادامه داد:فرا رسیدن هفدهم مرداد بهانه‌ای شد تا قدردانی خود را از تمامی خبرنگاران ارجمند و سایر فعالان حوزه خبر و اطلاع‌رسانی که با اندیشه سالم و سلامت قلم خود همواره حامی و پشتیبان مجموعه وزارت اقتصاد در استان هستند، اعلام نمایم.

رسالت خبرنگاران سنگین است

فرماندار سیروان گفت:درود برهنرمندانی که حرمت قلم و دانستن را گرامی می دارند و قدرت اندیشه،توان نوشتن و مجال گفتن را جز در مسیر حق و حقیقت به کار نمی گیرند.امروزه اهمیت اطلاع رسانی دقیق از اخبار و وقایع بر کسی پوشیده نیست و این مهم رسالت خبرنگاران را بسیار سنگین و حیطه فعالیت آنها را بدون هیچ مرز و محدودیتی نمایش می دهد.

جواد رحیمی مقدم فرماندار شهرستان سیروان افزود:17 مرداد ماه روز خبرنگار یادآور زحمات و تلاش های انسانهای شریفی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده داشته و به مدد قلم های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می آورند.خبرنگاران چشم بینا, گوش شنوا و زبان گویای جامعه در بیان دغدغه ها, مصائب و مشکلات هستند که می توانند زمینه بهبود شرایط و تغییر را فراهم آورند.

وی اظهار داشت:جوانان توانمند و پیران با تجربه در عرصه خبر همواره ضمن اشاره به مشکلات و ایرادات به بیان راهکارها پرداخته اند و توانسته اند همراهی تاثیرگذار برای بدنه مدیریتی کشور باشند و با انتقادات سازنده موجبات اصلاح امور را فراهم آورند.

فرماندار سیروان تصریح کرد: دستیابی به توسعه پایدارتنها در پرتو وجود وجدان های آگاه و دلسوز جامعه و مشارکت مسئولانه آحاد عمومی امکان پذیر است و خبرنگار با تکیه بر پشتوانه مردمی می تواند کمک بزرگی به مسئولین برای شناسایی بهتر مشکلات اجتماعی و رفع آن با استفاده از ظرفیت مردم صورت دهد.

رحیمی مقدم خاطرنشان کرد:اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به ویژه شهید محمود صارمی و تبریک این روز به همه خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع رسانی در استان ایلام به خصوص شهرستان سیروان، از توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار ، اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، خدمات دولت و نظام ‌تشکر و قدردانی نموده، از درگاه خداوند متعال برای همگان  سلامتی و توفیق روز افزون مسئلت می نمایم. 

خبرنگاران سمبل امانتداری، مسئولیت پذیری، تعهد، دلسوزی و وظیفه شناسی در جامعه هستند

سرپرست معاونت توسعه مدیریت ومنابع استانداری ایلام گفت: خبرنگاران سمبل امانتداری، مسئولیت پذیری، تعهد، دلسوزی و وظیفه شناسی در جامعه هستند که با تحمل سختی های فراوان در راه توسعه و آگاهی بخشی به جامعه تلاش می کنند.

عهدیه طهماسبی سرپرست معاونت توسعه مدیریت ومنابع استانداری با بیان این که خبرنگاران باید مطالبه گر باشند، افزود : روحیه مطالبه گری باعث پیشرفت جامعه خواهد شد

وی با گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار اهل قلم شهید محمود صارمی ، روز خبرنگار را فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ خبرنگاران دانست و ااظهار داشت:خبرنگاران بانقد منصفانه و انعکاس اخبار امید بخش ، روحیه امیدواری و نشاط را درجامعه تقویت و با آگاهی بخشی زمینه اتحاد و همدلی  بیشتر درجامعه را فراهم نمایند

خبرنگاران؛ قشر زحمتکش، صادق، حماسه آفرین و مجاهدان حق جو و حق گویی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت:خبرنگاران؛ قشر زحمتکش، صادق، حماسه آفرین و مجاهدان حق جو و حق گویی هستند که با ذهن جستجوگر و تحلیلگر و با نگاهی تیز بین، حقایق را به بهای بقای جان خویش، عیان و بیان می کنند و این امر مهم یقیناً زیربنای جامعه ای توسعه مدار و رشد یافته تلقی می گردد.

 شکرالله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام  افزود: بی شک نقش و تاثیر قلم و تلاش دلسوزانه خبرنگاران برای آگاهی بخشی عمومی موجبات تعالی استان خواهد بود چرا که خبرنگاران و رسانه های خبری ابزار ارتباط مردم با مسئولین هستند و تعامل با رسانه ها می تواند زمینه رفع بسیاری از مسائل و مشکلات را فراهم کرده و همچنین بستر ساز پیشبرد توسعه استان باشد.

وی اظهار داشت:در موقعیت حساس کنونی، رسالت خبرنگاران تنویر افکار عمومی جامعه برای ایجاد بینش و بصیرت بیشتر، تامین نیازهای اطلاعاتی مردم، انعکاس منصفانه عملکردها و خدمات مسئولین نظام اسلامی به آحاد جامعه می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه