English

قنبر موسی نژاد:

خدمات کمیته امداد ایلام به نیازمندان ۲ برابر شده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام از افزایش و توسعه خدمات قرض الحسنه ای برای نیازمندان ایلامی خبر داد و گفت: خدمات کمیته امداد ایلام به نیازمندان 2 برابر شده است.

خدمات کمیته امداد ایلام به نیازمندان 2 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،قنبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام در دیدار با امام جمعه شهرستان چرداول افزود:سال ۹۹ با اینکه با مشکلات عدیده اقتصادی و کرونا همراه بود با این حال خدمات کمیته امداد در استان ایلام دوبرابر سال قبل از آن بود و خوشبختانه همراهی خوب خیرین با کمیته امداد و مشارکت آنان در کمک به نیازمندان باعث شد فشار سختی های  اقتصادی  بر مردم کمتر شود و در شرایط کرونا شاهد جلوه های زیبا و نیکوکارانه مردم استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه در رمضان امسال هم پویش های خوبی را شاهد بودیم و خیرین در شهرستان چرداول همکاری بسیار خوبی با کمیته امداد دارند،اظهار داشت:از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری از کمیته امداد درآمد باثبات برای خانواده ها از طریق توانمندسازی و تکریم خانواده های مددجو است و تلاش ما در کمیته امداد این است  این دو مهم به خوبی محقق شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با بیان اینکه بخشی از محرومیت ها و مشکلات اقتصادی در استان ایلام متاثر از محرومیت فرهنگی است و اعتقاد ما این است در استان ایلام فرهنگ کار و تلاش باید بیشتر از گذشته تقویت شود،تصریح کرد:در کمیته امداد ارائه خدمات قرض الحسنه ای به نیازمندان بجای کمکهای بلاعوض در اولویت قرار گرفته است و سال گذشته در  شهرستان چرداول بیش از ۱۳ میلیارد تومان خدمات قرض الحسنه ای به مردم ارائه شد.

موسی نژاد با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ توانمندسازی در بین مددجویان در استان به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است و هدف ما این است مردم به سمت کار و تلاش بیشتر هدایت شوند،خاطرنشان کرد:در زمینه زکات با اینکه ظرفیت های بزرگی در شهرستان چرداول و دیگر نقاط استان وجود دارد اما از این ظرفیت بخوبی استفاده نشده است لذا نیازمند این هستیم که فرهنگ توسعه زکات در این شهرستان بیشتر تقویت شود  و در این زمینه کارگروه‌هایی باید فعال شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت:به منظور اعتماد سازی بیشتر در بین مردم زکات پرداختی در هر شهرستان و منطقه در همان مناطق هزینه می شود.

امام جمعه چرداول نیز در این دیدار گفت:اشتغال یکی از مسائل مهم در هر شهرستانی است که کمیته امداد امام خمینی گام های مهمی در این مسیر برداشته و درخواست داریم این حرکت جهادی در چرداول تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام احمد امرایی افزود:ارتباط مستقیم کمیته امداد با اسم امام راحل (ره) یک ویژگی خاص و منحصربفرد و این نهاد مقدس انفاق را در جامعه به یک شور اجتماعی تبدیل کرده است و در واقع خدمات ارزشمند این نهاد تداوم راه روشن امامان یعنی محرومیت زدایی در سطح جامعه است.

وی خدمات کمیته امداد را متنوع و گسترده دانست و اظهار داشت: ایجاد درآمد باثبات، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن، توزیع بسته های معیشتی توسط کمیته امداد امام خمینی در جامعه محسوس است.

وی تصریح کرد:سال گذشته و در پی آتش سوزی پاساژ دوقلوی شهر سرابله کمیته امداد امام خمینی با پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به خسارت دیدگان  گامی مثبت و بزرگ برای رفع بیکاری و تداوم اشتغال برداشت که در این جا از این حرکت جهادی تشکر می کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه