English

در سال گذشته صورت گرفت:

تعقیب اداری یا انظباطی ۱۲۹ نفر و تعقیب کیفری ۳۵ نفر از مدیران یا کارکنان دستگاههای اجرایی ایلام

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام از تعقیب اداری یا انضباطی 129 نفر و تعقیب کیفری 35 نفر از مدیران یا کارکنان دستگاههای اجرایی استان ایلام در سال گذشته خبر داد.

تعقیب اداری یا انظباطی 129 نفر و تعقیب کیفری 35 نفر از مدیران یا کارکنان دستگاههای اجرایی ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مهدی اصلانی کرچی رئیس سازمان بازرسی استان ایلام نشست خبری رئیس دادگستری استان ایلام با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 55 فقره گزارش تعقیب اداری با پیشنهاد تعقیب 129 نفر و 11 فقره گزارش تعقیب کیفری با پیشنهاد 35 نفر به مرجع قضایی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 26 فقره بازرسی برنامه ای در استان اجرا و گزارش های آن به مراجع ذی ربط ارسال شده است، اظهار داشت: در رسیدگی گزارش های تعقیب اداری، آرا محکومیت اداری یا انضباطی 92 نفر صادر شده است و احکام کیفری 11 نفر از قبیل کیفرخواست و یا آرا محکومیت بدوی و یا تجدنظر 11 نفر متهمان صادر شده است.

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام ادامه داد: نمایندگان بازرسی مل استان در سال گذشته در 746جلسه کمیسیون مناقصات یا معاملات دستگاه های اجرایی شرکت نموده که در نتیجه بررسی های و متعاقب تذکرات یا هشدارها بابت رعایت مواد قانونی و مقرراتی، مناقصات یا مزایده ها به ارزش 153 میلیارد ریال تجدید و یا ابطال شده است.

مهدی اصلانی از اصلاح صورت وضعیت پروژه های عمرانی متعاقب تذکرات یا پیشنهادهای گزارش بازرسی در استان به میزان 33 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این سازمان تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا در جهت صیانت از حقوق بیت المال و اجرای  قانون نظارت خود را برای عملکرد دستگاه های مختلف گسترده تر کند.

80 درصد اراضی ملی استان ایلام تحت پوشش طرح کاستر قرار گرفت

همچنین مدیرکل ثبت اسناد استان ایلام با اشاره به اینکه 80 درصد اراضی ملی و دولتی استان به منظور جلوگیری از تعدی و تجاوز به اراضی ملی زیر پوشش طرح کاداستر قرار گرفته است،گفت: انتظار می رود تا پایان امسال کاداستر تمامی اراضی به اتمام برسد و این پروژه در 20 درصد باقیمانده نیز عملیاتی شود.

حمید حیدریان به صدور سند تک برگ  اشاره کرد و افزود: رسانه ها باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم را داشته باشند چراکه اسناد قدیمی فاقد اعتبار هستند و باید هرچه سریع تر نسبت به تعویض آنها و تبدیل به سند تک برگ اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام ثبت آنی ازدواج و طلاق و احراز هویت الکترونیکی را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان و تصریح کرد: پاسخ به استعلامات در کمتر از 48 ساعت انجام می شود.

حیدریان همچنین به برگزاری مزایده املاک در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد:هفت هزار و 49 مورد مزایده سال گذشته انجام شد، این تعداد در مقایسه با 6 هزار و 900 مورد سال 98 حدود 1/1 درصد افزایش را نشان می دهد.

آزادی 16 زندانی جرائم غیرعمد در ایلام بمناسبت هفته قوه قضائیه

همچنین مدیرکل زندان های استان ایلام از آزادی 16 زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در استان خبر داد و گفت: این افراد دارای 20 میلیارد ریال بدهی بودند که با تلاش و بخشش بخش زیادی از این بدهی ها و پرداخت چهار میلیارد ریال آزاد شدند.

مجید احسانی اقزود: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و تلاش برای بازگشت آنان به کانون خانواده، در حل بسیاری از مشکلات اجتماعی تاثیرگذار است و برای رسیدن به این هدف، همکاری و همدلی خیرین و مردم ضروری است.

وی از اهداء 200 بسته معیشتی به خانواده های نیازمند زندانی همزمان با هفته قوه قضائیه خبر داد و اظهار داشت:استمرار کمک مومنانه و تاکید بر آموزش‌ها و کارگاه‌های کاهش آسیب برای زندانیان و خانواده آنان و ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی بکاهد و به اصلاح و تربیت زندانیان منجر شود.

مدیرکل زندان های استان ایلام تصریح کرد: اجرای دقیق دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، حضور منظم قضات در زندان، اجرای کامل قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، استفاده از ظرفیت خیرین، ستاد دیه و شورای حل اختلاف زندان در آزادی زندانیان واجد شرایط از جمله موارد مهم در کاهش جمعیت کیفری استان بوده است.

احسانی ،برگزاری دادرسی الکترونیک زندانیان و استفاده از پابند الکترونیکی را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در استان در رابطه با ساماندهی زندانیان برشمرد و گفت: بر اساس آمار سال گذشته نیز 180 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان با کمک خیرین و بخشش طلبکاران آزاد شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه