English

علی دهقانی:

ایجاد۴۰ سامانه هوشمند برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در ایلام

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت:بیش از 40 سامانه هوشمند برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی ایلام از جمله سامانه نوبت دهی ایجاد شده است.

ایجاد40 سامانه هوشمند برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام در دیدار اعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مناسبت هفته قوه قضائیه از کاهش 53 درصدی پرونده های قضایی در استان خبر داد و افزود:در سال گذشته 51 هزار و 995 پرونده یکتا قضایی به دستگاه قضایی استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه با همدلی، تلاش و کوشش قضات و همه کارکنان دادگستری استان، ایلام در بسیاری از آیتم ها با همکاری و تعامل اعضای شورای قضات استان رتبه خوبی در کشور دارد،اظهار داشت:مدیریت در دستگاه قضا، اقتضائات خاص خود را می طلبد و مدیریت در کنار همکاران قضایی، کار بسیار سختی است، چرا که مقام قضایی مستقل است و در رسیدگی ها و قضاوت متکی بر وجدان خود است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه ما ملکف به رعایت قانون هستیم و تلاش بر این است سرعت در دادرسی را در جای جای استان بیش از گذشته باشد،تصریح کرد:عدالت و مبارزه با فساد باید در عمل اتفاق بیافتد و اگر این کار به طور کامل اجرایی شود در واقع به آرمان های شهدا عمل شده است.

دهقانی با بیان اینکه سرانه رسیدگی قضات به پرونده های قضات از 60 پرونده به ازای هر قاضی به 140پروند در استان افزایش یافته است، تصریح کرد:کار و تلاش در مجموعه دادگستری استان ایلام در راستای کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی جاری است و در این راستای نیز از دوره دوم سال 98 تا پایان سال گذشته بیش از53 درصد درصد پرونده های قضایی  استان کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه در سال گذشته 28 درصد پرونده های  مانده از سنوات گذشته در سیستم دستگاه قضای کاهش یافته و متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در دادگستری استان به صورت صدرصدی کاهش یافته است، گفت:با توجه فعالیت های  انجام شده در حوزه پیشگیری از جرائم و  مواردی که در سند تحول دستگاه قضایی مورد تاکید قرار گرفته است، در تلاش هستیم که میزان ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان کاهش یابد.

دهقانی افزود:در سال گذشته 51هزار و 995 پرونده یکتا قضایی به دستگاه قضایی استان وارد شده است که این میزان کاهش 4 درصدی نسبت به سال 98 داشته و تلاش می شود که روند رسیدگی به پرونده ها در سطح دادگاه های استان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم انتقال زندان به خارج از شهر ایلام بوده است،اظهار داشت: یکی از نگرانی های ما حضور زندان در داخل شهر ایلام بود که با اختصاص ویژه ای که رئیس قوه قضاییه در نظر گرفتند با اختصاص حدود 3 میلیارد تومان بعد از 18 سال انتقال زندان مرکزی به خارج شهر ایلام انجام شد و بر این اساس سرانه فضای فیزیکی برای زندانیان از7 متر به 11 متر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه دادرسی پرونده زندانیان به صورت الکترونیک در راستای کاهش مبارزه با بیماری کرونا انجام شده است،تصریح کرد:بیش از 40 سامانه هوشمند برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی از جمله سامانه نوبت دهی ایجاد شده است که موجب کاهش مراجعات در ایام کرونا به سیستم قضایی شده است، همچنین سامانه استعلامات برای رسیدگی به پرونده های قضایی توسط قاضی  راه اندازی شده که قضات به صورت برخط امکان دسترسی استعلامات مورد نیاز دارند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه همه این اقدامات با تلاش، همدلی و هم افزایی شورای قضایی، شورای معاونین و همه همکاران و تعامل دستگاه های اجرایی امکان پذیر شده است، گفت:تمام تلاش مجموعه همکاران در دادگستری استان تکریم ارباب رجوع، تسریع در رسیدگی به پرونده ها و حفظ حرمت همه احاد مردم است.

دهقانی با تقدیر از حضور مردم در پای صندوق های رای در انتخابات 28 خرداد،افزود:حضور مردم در پای صندوق های حضور دشمن شکن بود و مردم استان ایلام و ایران اسلامی همواره ثایبت کرده اند که پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه