English

استاندار ایلام:

مسیر توسعه هلیلان هموار و افق پیش این شهرستان امیدوار کننده است

استاندار ایلام گفت:مسیر توسعه هلیلان هموار و افق پیش این شهرستان امیدوار کننده است.

مسیر توسعه هلیلان هموار و افق پیش این شهرستان امیدوار کننده است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام درحاشیه بازدید از طرح های زیرساختی و پروژه های عمرانی هلیلان، افزود: از برکت وجود انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در دورافتاده ترین مناطق کشور خدمات مطلوبی ارائه شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت های هلیلان بکر و دست نخورده باقی مانده و متناسب با آن زیرساخت های آن توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه کارهای خدماتی عمرانی خوبی انجام شده و یا در حال انجام است گفت: شهرستان هلیلان ظرفیت های عظیمی در حوزه های مختلف نظیر گردشگری، کشاورزی و صنعتی را داراست و نیازمند توجه ویژه به این ظرفیت ها از سوی دستگاه‌های ذی ربط هستیم.

استاندار ایلام به موقعیت هلیلان در مسیر سیمره و بایسته های عمران و آبادانی در این منطقه اشاره و تصریح کرد : آبرسانی به روستاهای هلیلان در قالب مجتمع ها، بهسازی چشمه ها و خطوط انتقال و نیز تامین آب اراضی کشاورزی با احداث ایستگاه های پمپاژ آب و انتقال آب به اراضی کشاورزی موجب مهاجرت معکوس و رونق دوباره تولید در مناطق محروم می شود.

نوذری خاطرنشان کرد : اقدامات دولت در بخش کشاورزی علاوه بر محرومیت زدایی، موجب تثبیت روستاها، رونق تولیدات کشاورزی و عمران و آبادانی روستاها می شود.

دکتر نوذری بیان کرد: ساخت مسکن محرومان، توسعه و تکمیل طرح هادی روستاها، تکمیل راههای روستایی و احداث پل ها و راههای دسترسی از جمله اقداماتی است که در راستای محرومیت زدایی و  تثبیت جمعیت در مناطق روستایی هلیلان به انجام رسیده است.

آبرسانی به روستاهای هلیلان گام مهم دولت برای تثبیت جمعیت روستاها

مدیر کل آبفای استان نیز در این سفر با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای هلیلان در حال انجام است، گفت: نزدیک به ۲۱ کیلومتر توسعه، اصلاح و خط انتقال شبکه آبرسانی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان از ابتدای سال گذشته تاکنون در این شهرستان تازه تاسیس تکمیل شده است.

نورالله  تیموری افزود: عملیات آبرسانی به 8 روستای گاودول، ورمله، دار پروشه، چنار، علیقلی، داربید، کرنی، شاران، گل دره و پاتت که فاقد شبکه توزیع و آب شرب بودند در سال ۹۹ با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه بهسازی روستاهای مهدیه، تخم بلوط سفلی وعلیا و ظاهروند که از مطالبات چندین ساله مردم این روستاها بود در سال ۹۹ با اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیون تومان عملیات آن به اتمام رسید، اظهار داشت: آبرسانی به ۱۳ روستای مجتمع داجیوند در حال مناقصه و آبرسانی به روستای بیشی نیز با همکاری امور عشایری و بنیاد علوی در دست اقدام می باشد.

همچنین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: 135 واحد مسکن محرومان در سطح روستاهای شهرستان هلیلان با اعتباری معادل ۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ومبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلا عوض به بانک‌های عامل معرفی شدند‌.

حبیب الله محبی افزود: از محل اعتبارات بنیاد علوی نیز یک میلیارد تومان جهت تکمیل واحدهای مسکن محرومان در این شهرستان پرداخت شده است.

وی از تخصیص ۷ میلیار تومان از محل اعتبارات ملی- استانی، شرکت نفت، محرومیت زدایی وبنیاد علوی برای عملیات اجرای طرح هادی در سطح 18 روستای شهرستان خبر داد و گفت: این عملیات شامل شن ریزی، جدول کشی، کانال سنگی، سنگ فرش معابر ، بیس و آسفالت هزینه خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه