English

محمد نوذری اعلام کرد:

مردم ایلام همچون دوران دفاع مقدس علیه این دشمن منحوس بسیج شوند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مردم ایلام همچون دوران دفاع مقدس علیه این دشمن منحوس بسیج شوند،گفت: امروز روز جهاد است و راه مهار کرونای افسار گسیخته جهادی عمل کردن است.

مردم ایلام همچون دوران دفاع مقدس علیه این دشمن منحوس بسیج شوند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،محمد نوذری استاندار ایلام در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا افزود: باید ظرف دو هفته پیش رو کرونا در استان مهار شود و اگر امروز نتوانیم کرونا را در استان مهار کنیم،جمع کردن اوضاع به مراتب سخت تر خواهد شد.

وی با تعیین ضرب الاجل ۲ هفته‌ای برای مهار کرونا در استان، اظهار داشت: اگر ظرفیت این مدت نتوانیم کرونا را مهار کنیم قطعاً جمع کردن اوضاع دشوار خواهد شد و بیمارستانها ذخیره پذیرش بیماران را نخواهند داشت.

استاندار ایلام با بیان اینکه امروز روز جهاد است و راه مهار این ویروس افسار گسیخته جهادی عمل کردن است، تاکید کرد: قرارگاه عملیاتی کرونا ضمن تشکیل جلسه روزانه بایست بصورت مداوم وضعیت کرونا در استان را پایش کند و بر اجرای مصوبات و دستورالعمل های ستاد کرونا نظارت دقیق داشته باشد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا تصریح کرد: همه عوامل ستاد استانی کرونا باید ظرف دو هفته پیش رو تا مهار کرونا شب و روز نداشته باشند و تمام قد پای کار باشد.

وی با بیان اینکه در بحث سلامت و جان مردم با کسی تعارف نداریم،خاطرنشان کرد: قصور در این زمینه پذیرفتنی نیست و قطعا با عوامل مخل در سلامت مردم بی ملاحظه برخورد خواهد شد.

استاندار ایلام با تشبیه شرایط امروز با دوران دفاع مقدس گفت: ایلامیان در ۸ سال جنگ تحمیلی توانستند فداکارانه دشمن متجاوز را شکست دهند و امروز باز روز جنگ است و دشمن ما در این میدان نابرابر ویروس منحوس و ناشناخته کرونا است.

نوذری خواستار حضور بیشتر مردم در صحنه مبارزه با کرونا شد و ادامه داد: در این مقطع حساس لازم است مردم مثل دوران دفاع مقدس علیه این دشمن منحوس بسیج شوند و برنده ترین سلاح امروز آنان در غلبه بر این دشمن نامرئی رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات است.

دکتر نوذری در ادامه به ارائه آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخت و گفت: متاسفانه عادی نگاری و برخی سهل انگاری ها در ارتباط با کرونا وضعیت استان را در یک شرایط خطرناک و اورژانسی قرار داده است که نیازمند رسیدگی فوری است و در این زمینه با وحدت و همدلی و همراهی بیش از پیش مردم و مسئولان می توانیم دوباره ابتکار عمل را در این کارزار سخت بدست بگیریم.

وی در ادامه به مثبت بودن ۲۵ درصد تست ها در استان خبر داد و گفت: در ۳۰ روز اسفند ماه سال ۹۹ از ۱۶ هزار نمونه گیری تقریبا یکهزارو 379 مورد مثبت داشته ایم اما در این ۱۶ روز نوروز از ۱۰ هزار نمونه گیری بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مثبت بوده است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه گفت: در حالیکه در یک ماه ۴ مورد فوتی داشته ایم و متاسفانه در این ۱۶ روز ۹ فوتی داشته ایم و این فاجعه بار است.

وی افزود: در حالیکه تعداد بستری ها در اسفند ماه ۱۴ مورد بوده است اما در این ۱۶ روز بیش از ۱۹۳ بستری داشته ایم.

استاندار ایلام در ادامه به دورکاری کارمندان در شرایط جدید اشاره کرد و گفت: بر این اساس فعالیت کارکنان اداری در مناطق قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت، نارنجی ۵۰ درصد و در مناطق زرد هم با ۷۰ درصد ظرفیت خواهد بود.

نوذری افزود: همچنین ادارات لازم است که با افراد دارای بیماری های زمینه ای، افراد دارای علائم بیماری، افراد سالخورده، زنان باردار و یا دارای فرزند خردسال و ... در جهت دورکاری نهایت همکاری را داشته باشند.

دکتر نوذری در خصوص تشکیل جلسات در شرایط کرونایی گفت: در این شرایط خطرناک تا آنجا که مقدور است ادارات از برگزاری جلسات خودداری کنند اما در صورت لزوم و بر اساس دستورالعمل‌ ستاد کرونا تعداد افراد در جلسات در مناطق زرد باید حداکثر ۳۰ نفر، نارنجی حداکثر ۲۰ و در شهرهای قرمز حداکثر از ۱۰ نفر بیشتر نباشد.

وی اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل برای هر نفر باید حداقل ۴ متر مربع فضا پیش بینی شود، در عین حال که منع برگزاری همایش ها و مامویت های غیر ضروری مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص گروه های شغلی در این شرایط خاص، تصریح کرد: در مناطق و شهرهای وضعیت قرمز، مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ و در مناطق و شهرهای وضعیت نارنجی سطح شغلی ۳ و ۴ به مدت دو هفته تعطیل و در مناطق و شهرهای وضعیت زرد محدودیت سطح شغلی ۴ برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی به محدودیت های تردد خودروها اشاره و خاطرنشان کرد : ورود پلاک‌های غیر بومی به شهر قرمز و نارنجی ممنوع بوده و ورود به شهرهای قرمز یک میلیون و ورود به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه به همراه دارد.

دکتر نوذری در ادامه گفت: تمام شهرها استان مشمول محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد می‌شوند و تردد در این ساعت‌ها ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی