English

استاندار ایلام اعلام کرد:

ایلام به ظاهر کوچک است اما به اندازه یک کشور بزرگ ظرفیت دارد

استاندار جدید ایلام با اشاره به اینکه ایلام به ظاهر کوچک است اما به اندازه یک کشور بزرگ ظرفیت دارد، گفت:در مسیر وحدت و همدلی حرکت می کنیم و تکمیل طرح های نیمه تمام مهم ترین اولویت تیم جدید استانداری است.

ایلام به ظاهر کوچک است اما به اندازه یک کشور بزرگ ظرفیت دارد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران جدید و قدیم استان ایلام افزود: ۴۴ پروژه عمرانی با ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان وجود دارد که باید با تلاش و پیگیری این پروژه ها تا پایان دولت به ثمر و بهره برداری برسند.

وی اظهار داشت: استان ایلام به ظاهر کوچک اما به اندازه یک کشور بزرگ ظرفیت دارد، افزود: یکی از مهمترین اولویت ها حفظ وحدت و همدلی در استان ایلام است و شخص استاندار نیز به عنوان خادم اصلی مردم هدفی جز خدمت رسانی به استان ایلام در این مدت کوتاه ندارد.

وی با قدردانی از پیگیری و تلاش های قاسم سلیمانی دشتکی ، تصریح کرد: استاندار سابق ایلام در مدت ۴۲ ماه حضور در استان با فعالیت های مداوم و مجدانه خود منشا اقدامات بسیار خوب و موثری برای این منطقه بود.

استاندار ایلام با اشاره به اتفاقات بسیاری که در این مدت در استان ایلام افتاد، خاطرنشان کرد: در اربعین سال ۹۷ در مهران شاهد یک عظمت و شکوه جاودانی بودیم.

نوذری با بیان اینکه اربعین یک حماسه بی بدیل سیاسی و اجتماعی بود که در استان شکل گرفت و استاندار وقت با مدیریت بی نظیر این حماسه بزرگ مردمی را مدیریت کرد و در در بحث سیل هم سنگ تمام گذاشت،اظهار داشت:نگاه من به ایلام حفظ و تشدید وحدت، همدلی و هم افزایی همه اقشار و مسوولان استان است و انتظار از مدیران دستگاه ها نیز مدیریت جهادی و کار و تلاش بیشتر برای به نتیجه رساندن طرح های نیمه تمام و در دست اقدام است.

استاندار ایلام در ادامه به دستور خود به فرمانداران در این شرایط اشاره کرد و گفت: فرمانداران در این شرایط پایان سال موظف هستند در جهت مهار و کنترل بیماری کرونا و وضعیت معیشت مردم اهتمام جدی داشته باشند البته از آنان در این زمینه ارزیابی به عمل خواهد آمد.

همچنین استاندار سابق ایلام گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان در طول دوران مسئولیت ۳۹ ماهه استانداری این استان اعتبار به ایلام جذب شده است

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: ایلام میعادگاه ۱۲ هزار شهید از سراسر کشور بوده و سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز نیز از میان مردمان این دیار فدای آرمان های نظام شده اند.

وی اظهار داشت: طی دوران ۳۹ ماهه مسئولیت در استان تلاش کردم با هماهنگی تمامی مدیران در جهت حل مشکلات مردم گام بردارم و اگر موفقیتی حاصل شده نتیجه کار گروهی تمامی دلسوزان ، رسانه ها و حمایت های عموم مردم بوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در طول حدود سه سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان ایلام جذب شده است، تاکید کرد: تنها در سال جاری ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در ایلام به بهره برداری رسیده است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: وقوع سیل در ایلام در کنار خسارت های زیاد باعث شد در حوزه زیرساخت ها اعتبارات مناسبی جذب شود بطوریکه در این حوزه ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به ایلام تخصیص یافت.

وی ابرازامیدواری کرد که با رفع تحریم ها پروژه هایی همچون پتروشیمی مهران، دره‌شهر و هلیلان از سرگرفته شوند.

استاندار سابق ایلام گفت: پروژه اتصال ایلام به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۰ اعتبار خوبی دریافت کرده، بطوریکه ۲۰۰ میلیارد تومان از محل توازن و ۷۰ میلیارد تومان نیز در بودجه به این پروژه تخصیص یافته است.

همچنین معاون سیاسی وزیر کشور گفت:صاحبان قلم ، تریبون و رسانه ها شرایط کشور را با لحاظ کردن تحریم های کم سابقه تجزیه و تحلیل کنند.

جمال عرف در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید ایلام افزود: به اذعان دوستان و دشمنان تحریم هایی که علیه ایران اسلامی هم اکنون ایجاد شده بر ضد هیچ کشوری بسته نشده است، ولی ایران اسلامی مقتدر و با صلابت در جهت آرمان های الهی حرکت خود را ادامه می دهد.

وی افزود: در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ همه دلسوزان باید با رعایت انصاف و لحاظ کردن تمامی زوایا عملکردهای مثبت و منفی را مورد نقد و قضاوت قرار دهند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: علاج تمامی مشکلات کشور به فرموده مقام معظم رهبری در افزایش مشارکت مردم و انتخاب افرادی شایسته و اصلح برای تصدی مسوولیت های مختلف است.

عرف ابراز امیدواری کرد: شاهد انتخاباتی سالم، ایمن ، رقابتی و با مشارکت بالای مردم در پای صندوق های رای در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ باشیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا در سطح جهان و کشورمان اضافه کرد: تدابیر لازم از سوی دولت برای واکسیناسیون همگانی صورت گرفته و بدون شک این شرایط نیز با همت همگانی و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم سپری خواهد شد

در پایان این مراسم پیام وزیر کشور برای قدردانی از خدمات آقای سلیمانی دشتکی قرائت و محمد نوذری با حکم وزیر کشور به عنوان استاندار جدید ایلام معرفی شد.

این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، معاون سیاسی وزیر کشور، استاندار سابق ایلام، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن فنی و حرفه ای ایلام برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه