English

سرهنگ القاصی مهر خبر داد:

ارجاع بیش از ۹ هزار پرونده به دوایر و مراکز مشاوره ای با مصالحه ۷۲ درصدی

فرمانده انتظامی استان ایلام از ارجاع بیش از ۹ هزار پرونده به دوایر و مراکز مشاوره ای،کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان با مصالحه 72 درصدی خبر داد.

ارجاع بیش از ۹ هزار پرونده به دوایر و مراکز مشاوره ای با مصالحه ۷۲ درصدی

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام در کارگاه آموزشی مشاوران و مددکاران افزود: مصالحه ۷۲ درصدی پرونده های ارجاعی به این مراکز قبل از ورود به چرخه قضائی، یک کار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: تنها سازمانی هستیم که با بیش از ۱۲۸ نوع مأموریت سر و کار داریم .

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه سرمایه های اجتماعی، حامی و پشتیبان ماموریت های پلیس هستند، تصریح کرد: جلب مشارکت عمومی زمانی حاصل می شود که مردم پلیس را از جنس خود و همراه خود بدانند.

سرهنگ القاصی مهر به اهمیت امنیت و احساس آن در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز هر نهاد و سازمانی که بخواهد در سطح جامعه کار و فعالیتی را انجام دهد نیازمند امنیت است که این امنیت توسط خود نهادها و سازمانها انجام می‌شود و وظیفه پلیس نگهداری و پاسداشت از امنیت به وجود آمده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: نهاد و سازمانی که آرامش روانی و امنیت نداشته باشد نمی‌تواند به خوبی با مردم رفتار و در راه اندازی امورات روزمره و  احتیاجات آنها مثمر ثمر باشد.

سرهنگ القاصی مهر خطاب به مشاوران و مددکاران انتظامی استان ایلام، افزود: آموزش همگانی را به عنوان یک اصل مفید و اثرگذار دنبال کنید چرا که یکی از راه‌های پیشگیری از جرم در سطح جامعه توسعه آموزش‌های همگانی است.

سرهنگ القاصی مهر به مقوله احساس امنیت در بین شهروندان اشاره کرد و یادآور شد :هر چه احساس امنیت را در جامعه ارتقا دهیم  به همان میزان امنیت در جامعه  افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: شما به عنوان مشاوران و مددکاران انتظامی استان ایلام که مورد وثوق و اعتماد مردم هستید می‌توانید نقش بسیار تاثیرگذاری در نهادینه کردن امنیت و احساس آن در جامعه داشته باشید.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: وقتی جرائم در جامعه کاهش پیدا کند موجب می‌شود مردم آرامش فکری داشته و این آرامش به نهادها و سازمان‌ها نیز برای ارائه خدمات بهتر تسری می یابد.

وی به تعامل و همکاری مددکاران اجتماعی اشاره کرد و گفت: مددکاران پلیس بایستی تعامل با مردم ،معتمدان، دانشگاهیان، ائمه جماعات، علما و غیره را به صورت ویژه  دنبال کنند تا بتوان با استفاده از این ظرفیت عظیم، قدم‌های بلندتری را در نهادینه کردن امنیت بردارند.

سرهنگ القاصی مهر تصریح‌کرد: یکی از کارهای مددکاران بایستی فرهنگ‌سازی باشد که این مهم بایستی به صورت زیربنایی و ریشه‌ای با حضور در مهدکودک‌ها، دبستان‌ها و مدارس انجام شود.

وی افزود: رویکرد پلیس، جامعه محوری است و این رویکرد با مشارکت پذیری مردم به سرانجام می رسد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه اسرار مراجعان  به مراکز مشاوره‌ای در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها  بایستی حفظ شود، گفت: این اصل در مراکز ما بخوبی رعایت می‌شود و افزایش مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره انتظامی استان ایلام نشان‌دهنده اعتماد مردم به این مراکز است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با قدردانی از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام و مددکاران و مشاوران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های حوزه استحفاظی گفت: معاونت اجتماعی با  انجام مصاله ۷۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاورهای قبل از ورود به چرخه قضائی، کارنامه موفقی داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه