English

عباس شمس الهی اعلام کرد:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در ایلام/ صرفه جویی مصرف گاز در ایلام ضروری است

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز، می طلبد که مشترکین ضمن رعایت صرفه‌جویی در مصرف، دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را در سیستمهای گرمایشی رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه در ۹ ماهه اول سال گذشته ۳۷۵ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده است، افزود: در ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از ۴۷۰ میلیون متر مکعب گاز توسط مشترکین در استان مصرف گردیده که این موضوع باعث افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در استان شده است.

وی به میزان مصرف گاز توسط مشترکین اشاره کرد و اظهار داشت: مشترکین خانگی ۳۹ درصد،صنعتی ۲ درصد،سیمان ایلام ۱۷ درصد،پتروشیمی ۲۲ درصد و سایر مصرف و متفرقه شامل تجاری،کشاورزی،گردشگری و غیره نیز ۲۰ درصد گاز استان را مصرف کردند که در این راستا صرفه جویی گاز در این استان در زمینه‌های مختلف ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه بعد از مصارف خانگی،بالا ترین مصرف به ترتیب مربوط به پتروشیمی و سیمان ایلام بوده است،ادامه داد:صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص گاز طبیعی باعث پایداری دائمی شبکه گاز در فصل سرد سال خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان رعایت توصیه های ایمنی و مصرف بهینه منابع انرژی به خصوص گاز طبیعی در دوایر دولتی را ضروری دانست و تصریح کرد: بر اساس ماده ۴۳ قانون بودجه سال۱۳۹۹ ادارات و ارگانهای دولتی مکلفند در سال جاری با راهکارهای عملی ۱۰ درصد از مصرف طبیعی گاز طبیعی خود را کاهش دهند.

شمس اللهی راهکار مفید و موثر صرفه جویی در منابع انرژی به خصوص گاز طبیعی را ارتقا سیستم های گرمایشی برشمرد و خاطرنشان کرد:گاز،نعمت خدادادی است که بایستی برای نسل‌های آینده نیز نگهداری گردد و باید برای رسیدن به این موضوع صرفه‌جویی را در سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه