English

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

حوزه و دانشگاه باید به آینده و آینده‌ پژوهی نگاه ویژه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه باید به آینده و آینده ‌پژوهی نگاه ویژه داشته باشند و مسئولان برای حل بحران های اجتماعی باید به سراغ حوزه و دانشگاه بیایند و از این ۲ نهاد راهکار کسب کنند،گفت:ملت ایران بیشتر از هر زمانی در شرایط کنونی به وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دارد و این وحدت باید ثمره عملی داشته باشد.

حوزه و دانشگاه باید به آینده و آینده‌ پژوهی نگاه ویژه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در آیین گرامیداشت شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن این ۲ نهاد نیست بلکه وحدت یعنی اتحاد در هدف و آرمان ها و رسیدن به هدف مشترک است، افزود: یکی از نیازهای جامعه ما که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید دارند کرسی آزاد اندیشی است که باید شکل گیرد و در صورت علمی و کاربردی بودن می توان از طریق آن مشکلات را در جامعه رفع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه باید از نظریه خارج و کاربردی شود و آگاه باشیم که امروز دشمنان به دنبال ایجاد شکاف میان حوزه و دانشگاه هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه امروز دشمن با تفرقه افکنی بین حوزه و دانشگاه به دنبال نفود در جامعه است، تصریح کرد: گران فروشی، بیکاری، خودکشی و غیره می تواند مردم یک جامعه را بیش از پیش آسیب پذیر کند و مبارزه با گران‌فروشی و حل مشکل بیکاری مطالبه مردم است که مسئولان باید برای آن چاره اندیشی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: خودباوری از عوامل تاثیرگذار برای توانمند شدن است و برای توسعه در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اقتصاد برون زا به تقویت نیاز داریم.

همچنین  دانشگاه ایلام نیز در آئین با اشاره به اینکه دانشگاه و حوزه ۲ نهاد هستند که بدلیل ارتباط طیف وسیعی از مردم بصورت مسقیم و غیر مستقیم انتظارات از این نهاد در سطح بالایی است،گفت: برای تأثیرگذاری بیشتر، این نهادها باید هم همراه و همدل باشند و مقام معظم  رهبری تاکید بر ایجاد هیات اندیشه ورزی و مجوز کرسی آزاد اندیشی دارند که این شرایط باید توسط حوزه و دانشگاه فراهم شود.

محمد علی اکبری لازمه حفظ وحدت بین این ۲ نهاد را گفت و گو عنوان کرد و افزود: حوزه و دانشگاه باید در کنار آموزش، خود نیز یادگیرنده باشند تا زمینه گفت وگو بین آنها بوجود آید و اگر این مهم حاصل شود زمینه ایفای نقش اصلی این ۲ نهاد در روند توسعه جامعه فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اساتید حوزه و دانشگاه با هم اندیشی مشورت، همراهی، همدلی و حرکت جهادی برای اصلاح امور و کاهش معضلات و مشکلات مطرح استان گام بردارند،اظهار داشت:حوزه و دانشگاه به عنوان ۲ مغز متفکر جامعه باید همواره در راستای حفظ و تقویت بیشتر اتحاد و انسجام خود تلاش کرده تا عزت و آزادی جامعه تضمین شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه