English

سه دستگاه اجرایی در ایلام با اجرای طرح زمستانه به پیشواز زمستان رفتند:

آماده باش هلال احمر، نیروی انتظامی و راهداری و حمل نقل جاده ای ایلام برای کاهش تصادفات جاده ای

هلال احمر، نیروی انتظامی و اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان ایلام به منظور جلوگیری از تصادفات و کنترل محورهای مواصلاتی طی مراسمی واعزام اکیب هایی، آمادگی خود را برای کمک به هموطنان در جاده های این منطقه اعلام کردند.

 آماده باش هلال احمر، نیروی انتظامی و راهداری و حمل نقل جاده ای ایلام برای کاهش تصادفات جاده ای

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از آغاز طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر در استان ایلام خبر داد و گفت: طرح امداد و نجات زمستانی جمعیت هلال احمر از  ۲۰ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

علی اصغر علی اکبری با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان ایلام با آمادگی کامل در ۱۴ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت در محور‌های مواصلاتی در سطح استان آماده خدمت رسانی به مصدومین و آسیب دیدگان احتمالی است، افزود: در این طرح یک فروند بالگرد در قالب پایگاه امداد هوایی آماده ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح، تمامی تجهیزات و پایگاه ها، شعب و نیروهای عملیاتی این جمعیت پای کار خواهند بود و در زمینه امداد و نجات خصوصا کمک به خودروهای گرفتار در برف و امدادرسانی به آسیب دیدگان در حوادث فعالیت دارند، اظهار داشت: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.

همچنین فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس، گفت: کلیه نهادهای خدمات رسان با هدف کاهش تلفات جاده‌ای ، آرامش و آسایش مردم این طرح را اجرایی می کنند

 سردار نورعلی یاری با اشاره به اینکه خدمتگزاری به مردم توفیقی الهی است که نصیب همه ما شده است، افزود: با برنامه‌ریزی،هم افزایی و هماهنگی پلیس و سایر نهادهای مربوطه اقدامات صحیحی را در راستای تسهیل عبور و مرور مردم در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی انجام خواهیم داد.

 این مقام ارشد انتظامی افزود: طرح انتظامی زمستانه پلیس با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی از امروز آغاز و تا  پایان زمستان با استفاده از گشت های هدفمند پلیس و سایر ارگانهای مربوطه در جاده‌های استان ادامه خواهد داشت.

 فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این طرح سایر نیروهای امدادی از جمله راهداری اورژانس آتش‌نشانی هلال احمر و غیره نیز مشارکت خواهند داشت، تصریح کرد: همه مسئولان با توجه به جغرافیای خاص و کوهستانی بودن اکثر محورهای مواصلاتی استان باید در راستای هرچه بهتر اجرایی شدن این طرح تلاش و همکاری لازم را انجام دهند.

  سردار یاری خاطر نشان کرد: در طول اجرای طرح بیش از 50 اکیپ خودروی پلیس راه و راهور و بیش از60 اکیپ خودروی امدادی ویژه در جهت کاهش تلفات انسانی ، آسایش و آرامش مردم استان با حضوری پر رنگ و شبانه روزی تلاش خواهند کرد.

 فرمانده انتظامی استان ایلام از مردم خواست با توجه به گسترش ویروس کرونا و اجرای طرح ممنوعیت تردد سراسری از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت الزام برای تردد از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کرده و خودروی خود را به لوازم ایمنی و گرمایشی تجهیز کنند تا با همکاری رانندگان با نیروهای امدادی و خدماتی و پلیس سفری ایمن را پشت سر بگذارند.

  سردار یاری ضمن تقدیر و تشکر از کلیه نهادهای دخیل در اجرای طرح زمستانه پلیس ایلام،ابراز امیدواری کرد با توجه به آمادگی پلیس و نیروهای امدادی و همچنین تعامل خوب مردم با خدمتگزاران خود، شاهده کاهش تلفات حوادث رانندگی در سطح راه‌های استان باشیم.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از آغاز طرح راهداری زمستانی جاده ای استان از 22 آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: این طرح تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه دارد و طرح راهداری زمستانه با ۳۲ گروه عملیاتی از عوامل به همراه تجهیزات و ماشین آلات بصورت شبانه روزی در جاده های ارتباطی این استان آماده ارائه خدمات هستند.

نورالله دلخواه با اشاره به اینکه پیش آمادگی زمستانی سرمایه ای ارزشمند و زیربنایی است که در صورت رخداد حوادث و سوانح ناشی از شرایط آب و هوایی، در این فصل باید به بهترین نحو ممکن توان خدمات رسانی و حل و فصل مشکلات وجود داشته باشد،افزود: 18 باب ساختمان راهداری و راهدارخانه ثابت و ۲۳۰ نفر پرسنل راهداری در استان آماده خدمت رسانی بوده و حوزه راهداری دارای226 دستگاه ماشین آلات سبک،سنگین و نیمه سنگین است که برای طرح زمستانی سالجاری در آماده باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل ها، بستر رودخانه ها و شانه سازی محل هایی که تخریب شده بود، برای فصل سرما انجام شده است،اظهار داشت:تجهیز راهدارخانه ها و کمبود انبارهای شن و نمک به میزان کافی در راهدارخانه ها دپو شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راه های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری ها و بخشداری های استان هماهنگی های لازم به عمل آمده است و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهاد ها به منظور پاکسازی و برف روبی استفاده می شود.

دلخواه  با بیان اینکه مردم می توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه های استان و کشور مطلع شوند، تصریح کرد: نیاز است شهروندان در فصل زمستان و بارش برف ضمن استفاده از زنجیرچرخ در هنگام وقوع حوادث از حرکت در شانه خاکی راه ها خودداری کرده و در مسیر خود باقی بمانند تا عوامل راهداری و پلیس راه بتوانند در کوتاه ترین زمان برای بازگشایی راه اقدام کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه