English

استاندار ایلام:

غربالگری منسجم محلات، زنجیره کرونا را قطع می کند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه غربالگری منسجم محلات ، زنجیره کرونا را قطع می کند، گفت: روند اعمال محدودیت های جدید کرونا در استان رضایت بخش است.

غربالگری منسجم محلات، زنجیره کرونا را قطع می کند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در گفتگویی زنده خبری که از صدا و سیمای مرکز ایلام پخش شد با بیان اینکه غربالگری منسجم و وسیع محله به محله زنجیره کرونا در استان را قطع می کند، گفت: این غربالگری در طول هفته اخیر با همکاری بسیج، فرمانداری ها، شهرداری‌ها، هلال احمر و بهداشت و درمان برای قطع زنجیره کرونا در استان آغاز شده است.

وی اظهار داشت: غربالگری محله به محله به دو نوع غربالگری مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود و هدف از این نوع غربالگری تسریع در شناسایی مبتلایان و مقابله با کرونا در کلیه نقاط و محلات سطح شهرهای استان است.

استاندار ایلام تصریح کرد : در غربالگری مستقیم هر شهر به محلات متعدد تقسیم و گروه‌ها در مراکز بهداشت و بسیج مستقر و در صورت شناسایی و مثبت بودن تست کرونا هر شخص در محلات مورد نظر علاوه بر قرنطینه مبتلا در منزل با وجود امکانات و تجهیزات لازم، از کلیه اطرافیان وی نیز تست کرونا گرفته می شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: غربالگری غیر مستقیم یا معکوس نیز برای افراد مسن، دارای بیماری زمینه ای و زنان باردار در نظر گرفته شده که این گروه برای حفظ سلامت خود و عدم ابتلا به کرونا باید در خانه بمانند.

سلیمانی دشتکی به افزایش نمونه گیری کشوری کرونا به رقم ۱۰۰ هزار تست در روز اشاره و تاکید کرد: روزانه حدود ۳۰۰ تست کرونا در استان ایلام گرفته می شد اما اکنون این میزان به بیش از ۷۰۰ تست در روز رسیده است.

وی ملاک وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونا در هر منطقه را تعداد بستری های آن شهرستان در ۱۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم که تعداد بستری های شهرستان های استان بطور محسوس کاهش یابد.

استاندار ایلام نحوه اعمال محدودیت های جدید کرونا که از روز شنبه هفته گذشته آغاز شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مردم، اصناف و دستگاه ها در اعمال صحیح و دقیق این محدودیت ها تاکنون بسیار خوب عمل کرده و دولت و نظام نیز برای حمایت از قشرهای آسیب دیده از کرونا اهتمام دارد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: برای مقابله هم جانبه با کرونا از روز شنبه، سه اقدام و محدودیت جدید در استان آغاز شد که این محدودیت ها شامل تعطیلی گروه های شغلی، دورکاری کارکنان ادارات به توجه وضعیت هر شهرستان و پیشگیری از تردد اتومبیل ها از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح بود.

وی در خصوص تعطیلی گروه های شغلی در شهرستان های استان یادآور شد: گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرستان های قرمز، گروه شغلی ۳ و ۴ در شهرستان های نارنجی و تنها گروه شغلی ۴ در شهرستان های با وضعیت زرد کرونا تعطیل هستند.

استاندار ایلام اضافه کرد: اقدام دیگر محدودیت های جدید کرونا تعطیلی و دورکاری کارکنان ادارات بود که این محدودیت در مناطق زرد یک سوم ، در مناطق نارنجی ۵۰ درصد و در مناطق قرمز دو سوم کارکنان تعطیل شدند.

وی تاکید کرد: اقدام سوم محدودیت جدید کرونا ممنوعیت تردد در ساعات معینی از شب بود که این محدودیت در کاهش شیوع همه گیری کرونا در هفته اخیر بسیار تاثیر گذار بود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه کلیه مطالبات، بدهی های بانکی و قبوض ها در زمان تعطیلات کرونا امهال می شود، افزود: تاریخ سررسید چک های اصناف و بازاریان نیز در زمان تعطیلی به دلیل محدودیت های کرونا بلا اثر و امهال می شود.

سلیمانی دشتکی میزان تعطیلی بانک های استان را منوط به ابلاغ مصوبه شورای عالی بانک ها عنوان کرد و اضافه کرد: این شورا در خصوص میزان تعطیلی بانک ها باید تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: مدیران عامل بانک های استان باید بصورت صریح و شفاف سقف کارت به کارت، سقف برداشت از خودپرداز و همچنین سقف خدمات الکترونیکی را به مردم استان اعلام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه