English

آزمایشگاه ریو در آستانه المپیک ۲۰۱۶ تعلیق شد

آژانس جهانی ضد دوپینگ در کمتر از ۲ ماه مانده به بازی‌های المپیک ریودوژانیرو، آزمایشگاه کنترل دوپینگ را تعلیق کرد.

آزمایشگاه ریو در آستانه المپیک ۲۰۱۶ تعلیق شد

به گزارش خبرگزاری موج، تنها ۴۲ روز به بازی‌های المپیک ریو باقی مانده است. با وجود این وادا(آژانس جهانی ضد دوپینگ) در تصمیمی اعتبار آزمایشگاه کنترل دوپینگ ریو را به حالت تعلیق در آورد. بدین ترتیب به احتمال زیاد نمونه‌های دوپینگ المپیک به آزمایشگاه دیگری برده خواهد شد و بار دیگر مورد آنالیز قرار می‌گیرند. هزینه این کار ۲۵۰ دلار خواهد بود.

در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز همین اتفاق افتاد و نمونه‌های دوپینگ به آزمایشگاه لوزان سوئیس که ۹ هزار کیلومتر از برزیل فاصله داشت، منتقل شد. به نظر می‌رسد جابجایی نمونه‌های دوپینگ در زمان برگزاری المپیک سخت‌تر باشد زیرا تعداد ورزشکاران به نسبت جام جهانی بیشتر است.

دیوید هامن، دبیرکل وادا وضعیت را نامساعد اعلام کرد و گفت تصور نمی‌کند تا قبل از بازی‌های ریو مشکل آزمایشگاه حل شود. او در این‌باره افزود: این آزمایشگاه به اشتباه نمونه‌های دوپینگ مثبت اعلام کرده است و این مشکل بسیار جدی است.

در سال ۲۰۱۳ نیز یک بار اعتبار آزمایش ریو گرفته شده بود. ریو ۲۰۱۶ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: به ورزش پاک متعهد هستیم و یک برنامه کامل ضد دوپینگ برای المپیک داریم. با وادا و دولت برزیل همکاری می‌کنیم تا از انجام این برنامه مطمئن شویم.

وادا اعلام کرده است اگر آزمایشگاه نشان دهد به صورت درستی کار می‌کند، می‌توان تعلیق را برداشت. وادا قصد دارد یک کمیته انضباطی به منظور بررسی شرایط آزمایشگاه ریو تشکیل دهد. در صورتی که تجدید نظری صورت نگیرد، این تعلیق حداقل ۶ ماه پابرجا خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر