English

احتمال سقوط آزمایشگاه فضایی چین

به احتمال فراوان آزمایشگاه فضایی چین که به آن «کاخ آسمانی» نیز گفته می شود در ماه های آینده در زمین سقوط می کند.

احتمال سقوط آزمایشگاه فضایی چین

به گزارش خبرگزاری موج، چین در نظر دارد آزمایشگاه فضایی خود موسوم بهTiangong - ۱را تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل از کار انداخته و با هدایت آن به سمت مدارهای پایینی زمین آن را روانه اقیانوس کند.

این آزمایشگاه فضایی فاقد سرنشین بوده و جالب اینکه چین هنوز زمان و مکان دقیق سقوط آن را اعلام نکرده است. در واقع این موضوع به بحثی پیچیده تبدیل شده است.

برخی کارشناسان علوم فضایی می گویند که به احتمال فراوان چین کنترل این آزمایشگاه ۸ تنی را از دست داده است که اگر چنین گمانه زنی هایی صحت داشته باشد آنگاه باید گفت این کشور تا آخرین لحظات برنامه سقوط این سیستم عظیم فضایی را از دنیا مخفی نگاه خواهد داشت.

از سوی دیگر و در حالی که بسیاری از خطرات ناشی از سقوط این آزمایشگاه فضایی در مناطق پرجمعیت زمین ابراز نگرانی می کنند اما گفته می شود که چین آن را در اقیانوس یا مناطق خالی از سکنه زمین ساقط خواهد کرد.

البته برخی کارشناسان فضایی نیز می گویند که همیشه چنین برنامه های حساسی بر اساس معادلات از پیش تعیین شده پیش نمی روند.

از سوی دیگر برخی نیز این احتمال را مطرح می کنند که چین بتواند با قرار دادن این آزمایشگاه در مداری مناسب، همچنان آن را حفظ کند.

سیستم فضاییTiangong - ۱که به معنای «کاخ بهشتی» است به عنوان گام اولیه اما مهم چین جهت ساختن تأسیسات فضایی بزرگی در مدار زمین محسوب می شود. این کشور در نظر دارد تا آزمایشگاه فضایی غول پیکر خود را در سال ۲۰۲۰ عملیاتی کند.

در همین راستا ازTiangong - ۱به عنوان سیستم فضایی آزمایشی جهت انجام یک سری مأموریت و تمرین اتصال در فضا استفاده شده که از آن جمله می توان به مأموریت بدون سرنشینShenzhou - ۸در سال ۲۰۱۱ و مأمویتهای سرنشین دارShenzhou - ۹وShenzhou - ۱۰در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه