سرخط خبرها
  • مراقب کلاهبری بازار داغ شرط بندی جام‌جهانی باشید
  • مفقود شدن بیش از ۲۱ هزار نفر در زلزله‌های ونزوئلا
  • سقوط ۵ درصدی بیت‌کوین در ۳۰ دقیقه
  • ملی‌پوشان والیبال با مچ‌بند مشکی و شعار ای ایران به مصاف آمریکا رفتند
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم

کسانی هستند که از خصوصی سازی ضرر می کنند

رئیس سازمان خصوصی سازی با تشریح مشکلات و چالش های اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: کسانی که نمی خواهند خصوصی سازی و واگذاری ها اتفاق بیفتد از هر استنباط و استدلالی برای مقاومت و مقابله با آن استفاده می کنند.

gmHgkgXoBz5S
به گزارش خبرگزاری موج، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به گزارش سازمان خصوصی سازی در شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: آمار و حجم واگذاری ها و باقیمانده آن در خصوصی سازی در ۱۵ سال گذشته حدود ۱۴۲ هزار میلیارد تومان بود که سهم دولت یازدهم از این مقدار حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان است. پوری حسینی افزود: از هزار و ۱۱۱ شرکتی که در لیست واگذاری ها قرار گرفته اند در ۱۵ سال گذشته حدود ۷۱ درصد آن یا کاملا واگذار شده و یا منحل و یا ادغام و یا ورشکسته شدند و یا از لیست خارج شدند. وی ادامه داد: ۱۱ درصد از ۲۹ درصد باقیمانده هم امسال به علت آماده نبودن شرایط در لیست واگذاری نیست و حدود ۱۸ درصد آن شامل حدود ۲۱۱ شرکت و برخی از دارایی ها و مستغلات مستقل آنها در لیست واگذاری قرار گرفته است. پوری حسینی با اشاره به اینکه سازمان خصوصی سازی امسال در عمل باید برای ۴۷۳ بنگاه مزایده برگزار کند، گفت:  در حوزه وزارت نفت پتروشیمی دماوند حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان، در حوزه صنعت، معدن و تجارت مجتمع صنعتی اسفراین و آلومینای جاجرم که حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش و لوله گستر اسفراین که چند صد میلیارد تومانی است در لیست مزایده قرار دارند. وی افزود:‌ در حوزه وزارت نیرو، نیروگاه های بسیار بزرگی از جمله شهید رجایی قزوین که بیش از سه هزار میلیارد تومان ارزش دارد و حدود ۱۵ نیروگاه دیگر که در مجموع حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارند در لیست واگذاری ها هستند. پوری حسینی ادامه داد: در وزارت جهاد کشاورزی هم شرکت های بزرگی از جمله خدماتی ،‌حمایتی و کشت و صنعت مغان و سفید رود و پرورش کرم ابریشم در این لیست قرار دارند. وی گفت: در وزارت خانه های مختلف حجم واگذاری ها زیاد است اما در حوزه های وزارت نیرو و نفت یکی از چالش های قدیمی ما قیمت تکلیفی برق و گاز است. رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: در ۲ و نیم سال گذشته حریف این مشکل نشدیم بنابراین فعلا شرکت های توزیع برق و گاز قابل واگذاری نیستند. پوری حسینی گفت:‌ پیش بینی نمی کنیم که این واگذاری ها تا پایان امسال انجام شود زیرا پیش نیاز هایی برای موفقیت در واگذاری ها داریم که هنوز کامل نشده است. وی با بیان اینکه مزایده های قبلی را آسیب شناسی کردیم، افزود: ‌در ۵ سال گذشته یعنی از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۴ برای ۴۷۰ شرکت ، مزایده برگزار کردیم اما متاسفانه مزایده های خارج از بورس از نظر حجم ریالی حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد موفقیت آمیز بود. پوری حسینی با تاکید بر اینکه تا این آسیب را برطرف نکنیم تکرار مزایده حاصلی ندارد، گفت:‌ در ۲ سال گذشته تلاش کردیم در خصوصی سازی پیشرفت داشته باشیم اما همراهی های لازم با ما انجام نمی شود. وی افزود:‌ تا پایان امسال تلاش خواهیم کرد از ۴۷۳ مزایده به جز ۱۰۰ مزایده که به علت مشخص نبودن قیمت تکلیفی برق و گاز نمی توانیم آن را برگزار کنیم بقیه را قیمت گذاری و مزایده آن را برگزار کنیم. پوری حسینی گفت: از ۷۸ هزار میلیارد تومان سهامی که قیمت پایه را برای آن تصویب و مزایده برگزار کردیم ۷۰ هزار میلیارد تومان را بر اساس ارزش خالص دارایی،قیمت گذاری کردیم. وی افزود: فقط ۱۳ درصد در این بخش موفق بودیم و اگر می خواهیم درصد موفقیت را افزایش دهیم باید روش قیمت گذاری را اصلاح کنیم. رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کسانی که نمی خواهند خصوصی سازی و واگذاری ها اتفاق بیفتد از هر استنباط و استدلالی برای مقاومت و مقابله با آن استفاده می کنند. پوری حسینی افزود: بیش از ۹۵ درصد شرکت های باقیمانده در واگذاری ها ، بورسی نیستند بنابراین قیمت آن باید متناسب با نرخ بازدهی آن باشد. وی ادامه داد: در اغلب شرکت هایی که واگذار می کنیم ارزش بازدهی وجود ندارد و زیان ده است بنابراین در چنین شرایطی از ارزش روز خالص دارایی استفاده می کنیم. پوری حسینی تاکید کرد: نباید هراس داشته باشیم که شاید با این نوع ارزش گذاری به فروش شرکت ها به قیمت های ناچیز متهم شویم. وی گفت: متاسفانه تصویر بدی از خصوصی سازی ترسیم می شود و مردم را از خصوصی سازی می ترسانند و در برخی مواقع افرادی که این کار را می کنند، منافعی دارند. پوری حسینی با بیان این که باید در زمینه خصوصی سازی  اطلاع رسانی و فضاسازی مناسب شود افزود: خصوصی سازی برای اقتصاد کشور درمان و یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی و سبک کردن دولت است. وی گفت:‌ از انتقادها استقبال می کنیم اما نباید انتقاد ها به هو کردن تبدیل شود. پوری حسینی تاکید کرد: باید اراده قوی در مجلس شورای اسلامی و دولت برای تداوم خصوصی سازی باشد. وی افزود: سهام عدالت کار بسیار سنگینی است که بسترسازی و فضاسازی لازم باید برای آن انجام شود. پوری حسینی تاکید کرد: نهایت درجه سلامت و درستی و قانون مداری و قانون مندی در سازمان خصوصی سازی اجرا می شود.  
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه