English

مناطق آزاد در راستای فقرزدایی و رفع محرومیت ایجاد شده اند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به نکوهش فقر و تنگدستی مردم در مکتب اسلام گفت:‌ در راستای فقرزدایی و رفع محرومیت مردم، مناطق آزاد ایجاد شده اند و باید با اجرای برنامه های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار مردم این مناطق غنی و ثروتمند شوند.

مناطق آزاد در راستای فقرزدایی و رفع محرومیت ایجاد شده اند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان منطقه آزاد ماکو​، حسین گروسی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سیزدهم بهمن شهرستان ماکو با اشاره به سفارشات حضرت علی (ع) در رابطه با غنی و ثروتمند نمودن مردم افزود: سیره پیشوایان معصوم (علیه السلام) در کمک به فقرا و تلاش برای ریشه‌کنی فقر از جامعه از جمله دستورات اسلام مبنی بر مقابله با فقر در جامعه است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی به وقوع پیوست ادامه داد: یک موضوع اساسی شعارهای انقلاب، استقلال بود لذا پیشرفت های علمی، فرهنگی، صنعتی و دانشگاهی به فضل الهی حاصل استقلالی بود که به برکت انقلاب حاصل شد.

گروسی جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب را وظیفه همگان دانست واظهارداشت: وظیفه همه اقشار جامعه است تا علاوه بر امیدآفرینی در میان مردم، دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب را معرفی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ساده زیستی به معنای فقر یا بی‌نظمی نیست ادامه داد: همه ما مسئولین و مردم باید با آسان گرفتن امور، بی‌پیرایگی و دوری از تجملات و تشریفات به سبک زندگی اسلامی و مکتب ائمه هدی (ع) تأسی جوییم.

وی ایجاد مناطق آزاد را در راستای توسعه شهرها و غنی کردن مردم عنوان کرد و بیان داشت: اقداماتی خوبی در حذف مدارس کانکسی منطقه انجام شده و مابقی مدارس کانکسی منطقه نیز با کمک خیران امیدواریم بزودی جمع آوری و مدارس جدید و هوشمند احداث شود.

گروسی از تلاش برای الگو سازی فعالیتهای این منطقه در تمامی بخش ها خبر داد و افزود : ایجاد باغ مدرن در این منطقه که در جهان دومین باغ میوه در نوع خود می باشد در دست اجرا است .

او ایجاد زنجیره غذایی از مزرعه تا سفره را از مهمترین اهداف مدرنترین و بزرگترین باغ منطقه و کشور اعلام کرد و گفت: در کنار اجرای این طرح، بزرگترین دامداری با بیش از ده هزار راس برای تولید گوشت قرمز و لبنیات در این منطقه در حال فعالیت است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو، احداث بزرگترین دهکده لجستیک در ماکو را از دیگر طرحهای عمرانی اعلام کرد و گفت: این دهکده در ۸۲۰ هکتار در این منطقه ساخته می شود .

وی افزود : با اتمام و تکمیل این طرح کریدور شرق به غرب در منطقه آزاد ماکو راه انداری و تکمیل خواهد شد.

گروسی گفت : با اتمام این دهکده کریدور جنوب شرق به شمال غرب متصل و تکمیل خواهد شد .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو به ایجاد بزرگترین شهرک دانش بنیان برای اولین بار در کشور در این منطقه هم اشاره کرد و گفت : این شهرک برای راه انداری اقتصاد دانش بنیان و کمک به رشد و توسعه فعالیتهای اقتصادی راه اندازی می شود .

وی از تمامی دانش آموختگان و نخبگان خواست برای اجرای این طرح همکاری و مساعدت نمایند .

این مسئول از مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو در نهضت آبرسانی به روستاهای دارای مشکل آب شرب خبر داد و گفت: پروژه آب رسانی به  ۱۰۶ روستا با همکاری اداره آب و فاضلاب و قرارگاه امام حسن (ع) شروع شده  است.

گروسی در پایان خاطرنشان کرد:  انتخابات تعیین کننده سرنوشت کشور است، پس تکلیف و وظیفه همه ما حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات اسفنده ماه است.

امام جمعه ماکو: 

روحیه جهادی و خدمت صادقانه در بدنه تمام کارکنان دولت پخش شود

امام جمعه شهرستان ماکو نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان روحیه جهادی و اخلاص در خدمت به مردم را از شاخصه های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت:‌این روحیه باید در بدنه دولت و تمام کارکنان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم  پخش شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدهاشمی ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان را سیره عملی تمام پیامبران عنوان کرد و افزود:‌: حضرت امام روحیه ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر ستمگران را در جهان زنده کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت:‌ : ایران در عرصه های مختلف نظامی ، هوافضا، علمی، پزشکی و بازرگانی جز کشورهای برتر جهان است که این موفقیت ها در سایه نظام جمهوری اسلامی بدست آورده است.

وی بر گزاری میز خدمت و خدمتگزاری به مردم را از اقدامات خوب دولت عنوان کرد و گفت: تمام مسئولان باید پاسخگوی اربابان رجوع باشند و عدم پاسخگویی و رفتار ناشایست در هر جایگاهی باعث بدبینی به نظام خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی گفت:  گره‌گشایی از کار مردم و رسیدگی به امور آنها، هم تقوای الهی و هم نوعی جهاد برای امنیت و آرامش جامعه اسلامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه