English

رئیس سازمان خصوصی سازی:

نمی توان بازار سرمایه را با فرمول های گذشته پیش ببریم

مالک رحمتی گفت: توسعه از مسیر سرمایه‌گذاری‌ قابل دستیابی است و دلیل انتخاب کیش این است که می‌تواند سرمایه‌های داخلی و خارجی را جذب کرد.

نمی توان بازار سرمایه را با فرمول های گذشته پیش ببریم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه کیش اینوکس یک اتفاق بسیار مهمی است. گفت: حل‌ مسائل کشور و مشکلات اقتصادی هدف این نمایشگاه است. 

مالک رحمتی با اشاره  به اینکه چیزی‌که باید اولویت قرار گیرد، رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی است ادامه داد: رشد و توسعه از مسیر سرمایه‌گذاری‌ قابل دستیابی است.و دلیل انتخاب کیش این است که می‌تواند سرمایه‌های داخلی و خارجی را جذب کرد. 

رحمتی با بیان اینکه تورم غول‌‌آسا باعث شده است تا بانک مرکزی، و نهادهای ذی ربط در حال کنترل آن باشند تصریح کرد:کنترل تورم و رشد تولید جز‌ از راه بازار سرمایه‌گذاری امکان پذیر نیست. بانک‌ها نمی‌توانند این حجم از سرمایه‌گذاری را مدیریت کنند و ظرفیت آن را ندارند. 

وی ادامه داد:نیاز ما اعتماد مردم به بازار سرمایه و بازیگران اقتصادی است که شمال بخش دولتی و خصوصی است. در صورتی که اعتماد مردم پایدار نباشد نمی‌توان از توسعه پایدار صحبت کرد. 

به گفته وی باید کمک کنیم تا بازار سرمایه وسیع و گسترده‌تر شوند و اگر بتوانیم تمام شرکت‌های خصوصی و دولتی را در تالار شیشه‌ای به نمایش بگذاریم تمام سرمایه های کوچک و بزرگ به سمت آن خواهد آمد.

رئیس سازمان خصوصی سازی عنوان کرد:تلاش ما این است که یک نگاه راهبردی به بازار سرمایه داشته باشیم و تمامی اهدافی که در اصل ۴۴ دنبال می‌کنیم باید از راه بازار سرمایه بگذرد. 

وی اظهار کرد:بازار سرمایه نیازمند خلاقیت، نوآوری و شفافیت است و امروزه در عرضه اولیه نیازمند ابزارهای جدید هستیم.

رحمتی افزود:با توجه این که مقوله مولدسازی در پیش‌است  بیش از پیش نیازمند کمک و همت تمامی افراد هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه