English

هدف گذاری ۲٫۵ میلیارد دلاری صادرات حوزه تعاونی کشور در سال جاری

معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحقق صادرات از حوزه تعاونی کشور امسال ۲٫۵ میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

هدف گذاری ۲٫۵ میلیارد دلاری صادرات حوزه تعاونی کشور در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج، سید حمید کلانتری روز شنبه در جریان سفر ۲ روزه به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در اراک افزود: بخش تعاون کشور سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات داشت.

وی بیان کرد: ۱۰۰ هزار شرکت تعاونی فعال در کشور با ۱۱۰ گرایش اقتصادی مختلف و ۱۱ میلیون نفر عضو وجود دارد که سرمایه بزرگی در عرصه اقتصادی است. معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بخش تعاون در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که دو میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی جهان با یک میلیارد عضو فعالیت می کنند. کلانتری اظهار کرد: توسعه بخش تعاون نقش کلیدی در رفع فقر از جامعه، رشد اقتصادی، برقراری عدالت اجتماعی دارد و در مجموع راهی بسیار مناسب برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی جامعه است. وی گفت: تاکنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در کشور توسط تعاونی های ایجاد شده، ۷۰ درصد حمل و نقل شهری و جاده ای مربوط به تعاونی ها است و ۲۰ درصد گوشت مرغ و قرمز کشور توسط این بخش تولید می شود. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: فرهنگ سازی در امورهای مختلف از جمله تعاونی امری ضروری است. آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: بحثفرهنگ سازی در جامعه کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اگر به این مهم توجه نشود، موفقیت و نتیجه مطلوب رقم نخواهد خورد. وی بیان کرد: آموزش از دیگر مسائل مهم و کلیدی در جامعه است که باید در بخش های مختلف و از سنین ابتدایی مورد توجه قرار گیرد. امام جمعه اراک ادامه داد: تعاونی های از جایگاه بالایی برخورداند و این بخش باید به سمتی حرکت کند که خدمات و بهره وری آن ها به مردم و جامعه روز به روز افزایش یابد. آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: تعاونی ها باید در مسیر فعالیت زنجیره ای گام بردارند زیرا حرکت در این مسیر موجب افزایش بهره وری خواهد شد. وی یادآور شد: اگر در هر کاری راندمان و بهره وری مناسب وجود نداشته باشد، سرمایه گذاری در آن بخش بی ثمر است. معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز جمعه به استان مرکزی و شهرستان محلات سفر کردند و در این روز از دو شرکت تعاونی نمونه این شهرستان بازدید و در نشست با تعاونگران محلات شرکت کرد. سید حمید کلانتری در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی و شهرستان اراک در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد. دیدار با استاندار مرکزی، حضور در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی و نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اراک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه