سرخط خبرها
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد

بلاتکلیفی شرکت پست رفع شده / تا ۶سال آینده به میانگین جهانی می‌رسیم

مدیر عامل پست با بیان این که وزارت ارتباطات متولی دفاتر پیشخوان دولت شده است گفت: با همت دولت تدبیر و امید و مذاکره با نمایندگان مجلس از واگذاری شرکت پست به بخش خصوصی جلوگیری شد و شرکت پست پس از یک دهه بلاتکلیفی به یک سر و سامانی خواهد رسید.

G9FhsFgEUNRI
حسین مهری مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه در راستای تصویب اساسنامه شرکت ملی پست تکلیف دفاتر پیشخوان دولت هم مشخص شد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات متولی دفاتر پیشخوان دولت شد و امیدواریم بعد از حدود یک دهه بلا تکلیفی در این حوزه بتوانیم از ظرفیتهای این بخش به عنوان بازوی پست استفاده کنیم. به گزارش امیرحسین چرایی خبرنگار خبرگزاری موج، وی ادامه داد: وضعیت پست حدود یک دهه بلاتکلیف بود و پنج سال پیش براساس ماده واحده ای در مجلس قرار بود تا شرکت پست دولتی دیگری موازی با همین شرکت نیز تشکیل شود که این اقدام آینده کار ما را با مشکل مواجه می کرد. پست جزو شرکت های ستاره دار بود و می بایست واگذار می شد اما با همت دولت تدبیر و امید و مذاکره با نمایندگان مجلس جلوی این کار گرفته شد. مهری در خصوص وضعیت شرکت های پستی در سایر کشورها گفت: از ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه جهانی پست تنها سهام غالب پست در هفت کشور (مالزی، مالت، سنگاپور، هلند، آلمان و انگلستان) به بخش خصوصی واگذار شده است که البته غالب سهام شرکت پست در آلمان و انگلستان در دست دولت است. رئیس هیئت مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی و اینکه باید به سمت ایجاد زیرساختهای الکترونیکی و مالی خود برویم گفت:‌ بر این اساس باید تا چند سال آینده شاهد ایجاد پستی نوین در کشور باشیم.   *پست سالها زیان ده بودمهری اشاره‌ای به عملکرد ۴ ماهه سال جاری داشت و گفت: ‌ شرکت پست در این بازه زمانی با ۲۸ درصد رشد ترافیک محصولات سفارشی مواجه شد به گونه‌ای که تعداد محصولات به ۹ میلیون و ۴۳۲ هزار رسید. سرویس الکترونیکی نیز بالغ بر ۶ درصد رشد ترافیک را تجربه کرد و در بخش امانات نیز شاهد رشد ۸۴ درصدی بودیم که البته با وجود رشدتقریبا ۲برابری همچنان از استانداردهای جهانی عقب هستیم. تنها در حوزه پیشتاز شاهد کاهش ۹درصدی بودیم که آن هم به خاطر رشد مرسولات الکترونیکی هستیم و این کاهش در سطح جهان عادی است. رئیس هیئت مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حوزه ترافیک عادی رشد بالغ بر ۶ درصد را داشتیم در ارتباط با فعال شدن اپراتورهای جدید پستی طبق اساسنامه جدید شرکت ملی پست گفت: در اساسنامه جدید ما وزارت ارتباطات ملزم به راه‌اندازی دو اپراتور پستی ظرف یک سال آینده شده است تا امکان رقابت در این حوزه بالا رفته و مردم حق انتخاب داشته باشند. شرایط مجوزدهی به این اپراتورها را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین کرده و اجازه فعالیت به آنها را می‌دهد. معاون وزیر ارتباطات درباره درآمدهای این شرکت نیز گفت: در سال ۹۴ تنها ۵٫۵ درصد افزایش تعرفه پستی داشتیم اما امسال علیرغم ۱۵ درصد افزایش هزینه‌ها همچنان تعرفه جدیدی را اعمال نکرده‌ایم که شاید این موضوع در راستای همان رقابت با اپراتورهای پستی خصوصی باشد. با این حال ۲۱٫۵ درصد افزایش درآمد در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری به نسبت گذشته داشته‌ایم و توانستیم به درآمد ۲۶۰ میلیارد تومانی در ۴ ماهه ابتدای سال جاری برسیم. مدیر عامل پست با اشاره به زیان ده بودن شرکت پست در دولت گذشته و بدهی های سنگین آن گفت: با اتمام سال ۹۴ توانستیم تمامی بدهی‌های شرکت را تسویه کنیم و سعی می‌کنیم از این پس در نیمه دوم هر ماه بدهی‌های ماه قبل را تسویه کرده باشیم. رئیس هیات مدیره شرکت پست اشاره‌ای به برنامه اقتصاد مقاومتی ارائه شده توسط این شرکت که شامل مدیریت نشانی مکان‌محور و استعلامات میان دستگاهی امکان می‌شود داشت و گفت: این طرح مدیریتی شامل ۳ بخش اعم از به‌هنگام‌سازی آدرس اماکن شهری و روستایی، استانداردسازی آدرس‌ها و استعلامات بین دستگاهی امکان می‌شود. وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۸ میلیون مکان را کد پستی ۱۰ رقمی داده‌ایم که ۱۰ میلیون از آن آدرس‌های روستایی است گفت: با توجه به برنامه‌ای که داشتیم صددرصد امکان شهری را تا دو سال گذشته به‌هنگام کردیم و ۵۰ درصد روستاها را نیز طبق برنامه پوشش دادیم که امیدواریم عقب‌ماندگی این بخش طی سال جاری جبران شود.

آقای مهری با اشاره به استاندارسازی آدرس‌های اهدایی به امکان شهری و روستایی گفت: در حال حاضر هر سازمانی از یک مکان واحد آدرس‌های متفاوتی دارد اما بر اساس این سامانه مدیریتی قرار است تمامی آدرس‌های پستی ۳ سیلابی شود که سیلاب اول محله، سیلاب دوم معبر ماقبل آخر و سیلاب سوم طبقه و پلاک شهرداری می‌شود. در حال حاضر برای هر مکان در کشور در حدود یازده کد وجود دارد(کد پستی، کد ثبت اسناد، کد شرکت گاز، کد سازمان آب و …) که طبق این طرح قرار است تمامی مکان ها صاحب تنها یک کد شوند.

*سرانه استفاده از پست در ایران یک ششم جهان

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در پاسخ به خبرنگار موج، در خصوص پایین بودن ضریب نفوذ پست ایران به عنوان یکی از شاخص های مهم اقتصادی، در مقایسه با سایر کشورها گفت: سرانه مرسوله در ایران در حدود ۸مرسوله است که متوسط جهانی ۴۵ تا ۵۰مرسوله است. این عدد برای کشورهای توسعه یافته ای چون آمریکا ۱۰۰۰است، برای سوییس ۷۵۰ و آلمان و فرانسه۴۶۰ است که فاصله بسیار زیادی با این کشورها داریم. البته در مقایسه با کشورهای منطقه که بعضا سرانه مرسولاتشان زیر ۵است،  ایران وضعیت بهتری دارد. او در ادامه افزود: نباید فراموش کنیم که بسیاری از کارهای پستی در حال حاضر توسط سازمان های دیگر انجام می شود که این خود ضریب نفوذ پستی را تا حد زیادی پایین می آورد برای بهبود این وضعیت ابتدا می بایست زیرساخت های داخلی را اصلاح کنیم، به عنوان مثال همین سازمان ها را ملزم کنیم تا در آینده تمامی کارهای پستی خود را توسط اپراتورهای پستی انجام دهند و یا اینکه از رفت و آمد افراد به درب منازل برای انجام امور پستی جلوگیری کنیم. اصلاح این روند علاوه بر کمک به توسعه اقتصادی سبب می شود تا امنیت شهروندی در کنار سلامت زیست محیطی ارتقا یابد. ما فکر می کنیم با اصلاح زیرساخت های پستی کشور بتوانیم ظرف شش سال آینده به متوسط جهانی برسیم. وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه زیرساخت های پستی از وضعیت فعلی خارج خواهند شد و روند بهبود یافته به خود می گیرند. بر این اساس مرکز مبادلات پستی باید از تهران خارج شود، تا پایان برنامه شش مرکز پستی کشور کاملا مکانیزه خواهند شد، زیرساخت های الکترونی و دیتا سنتر حتما ارتقا خواهد یافت. با تصویب این اساس نامه وضعیت شرکت ملی پست معین شده و بستر بسیار مناسبی جهت ارتقای زیرساخت های پستی کشور فراهم شده. مهری همچنین در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با بالا بودن تعرفه انتقال کالا به واسطه بروکراسی های بعضا اشتباه اظهار داشت: خطوط مبادله ای در کشور قرار است ظرف این مدت اصلاح شود تا هزینه های انتقال کالا و مرسولات میان شهرها به حداقل برسد و توانستیم در همین مدت معین در حدود ۳ درصد رشد داشته باشیم.    
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه