English

وزارت انرژی گرجستان از انعقاد قرارداد گازی با ایران ابراز بی‌اطلاعی کرد

در حالی که وزیر نفت ایران از امضای قرارداد آزمایشی فروش گاز به گرجستان خبر داده است معاون وزیر انرژی گرجستان گفت: هیچ اطلاعی درباره انعقاد قراداد واردات گاز از ایران ندارد.

وزارت انرژی گرجستان از انعقاد قرارداد گازی با ایران ابراز بی‌اطلاعی کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری ترند، مریم والیشویلی، معاون وزیر انرژی گرجستان گفت، وزارت انرژی این کشور هیچ اطلاعی درباره انعقاد قراداد واردات گاز از ایران ندارد.

هفته پیش وزیر نفت ایران با بیان این که ایران یک قرارداد کوچک آزمایشی با یک خریدار گرجستانی برای خرید گاز امضا کرده است، گفته بود: امیدواریم این قرارداد امسال با عبور گاز ایران از خاک ارمنستان فعال شود. والیشویلی افزود: دولت گرجستان چنین قراردادی را برای تامین گاز منعقد نکرده است. وی افزود: «از نظر تئوریک، شرکت های خصوصی می توانند چنین قراردادی را منعقد کنند. قوانین گرجستان این امر را ممنوع نکرده است. اما در این مورد به خصوص، این قراردادها باید برای ثبت به دولت گرجستان تسلیم شوند. اما چنین قراردادهایی به دست دولت نرسیده است.» «به علاوه، زیرساخت های خطوط لوله گاز گرجستان توسط دولت کنترل می شود… شرکت های خصوصی و دولت گرجستان باید قراردادای را در زمینه عرضه گاز در داخل کشور امضا کنند. چنین قراردادهایی به امضا نرسیده اند.» این مقام گرجستانی افزود: «ما هیچ نظری درباره حجم، شرکت هایی که چنین قراردادای را امضا کرده اند و منطقه ای که گاز از طریق آن ارسال خواهد شد نداریم.» وی همچنین گفت: در صورت نیاز به تامین گاز از ایران، گاز می تواند هم از طریق ارمنستان و هم آذربایجان به گرجستان برسد، زیرا زیرساخت های لازم در مرز هر دو کشور وجود دارد. وی گفت: «اگر موضوع سواپ گاز با استفاده از زیرساخت های ترانزیتی از ایران به گرجستان و از روسیه به ارمنستان باشد، این باید به شکل چهارجانبه بررسی شود، نه دو جانبه.» والیشویلی تاکید کرد، ایران یک تامین کننده عمده گاز در بازارهای جهانی است و گرجستان بارها درباره علاقمندی خود به خرید گاز از ایران در آینده سخن گفته است. «نشست های کاری اولیه در این باره برگزار شده است… اما چند ماهی است که این نشست ها برگزار نشده و دیدارهای لازم برای بحثدر این خصوص صورت نگرفته است. دولت گرجستان هیچ مذاکره ویژه ای را در این خصوص نداشته است.»
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه