پاکنژاد در هند مطرح کرد:
عزم ایران برای گسترش تعاملات راهبردی انرژی با آفریقای جنوبی
وزیر نفت کشورمان، در حاشیه یازدهمین اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو بریکس در هند، با وزیر برق و انرژی آفریقای جنوبی دیدار کرد.
، محسن پاکنژاد، وزیر نفت کشورمان، در حاشیه یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس، با وزیر برق و انرژی آفریقای جنوبی دیدار و بر گسترش همکاریهای دوجانبه در این بخش راهبردی تأکید کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، پاکنژاد که برای شرکت در این نشست بینالمللی به گوروگرام هند سفر کرده است، امروز (پنجشنبه، چهارم تیرماه) در دیداری با «کوگوسیِنتشو راموکگوپا»، وزیر برق و انرژی آفریقای جنوبی، ابعاد همکاریهای فنی و اقتصادی بین دو کشور را مورد واکاوی قرار داد.
در این دیدار، طرفین با اشاره به جایگاه ایران و آفریقای جنوبی به عنوان دو اقتصاد کلیدی در گروه بریکس، بر ضرورت ایجاد سازوکارهایی برای تقویت مشارکت در حوزههای برق، نفت و انرژیهای نوین تأکید کردند. این نشست بخشی از تلاشهای وزیر نفت ایران برای بهرهگیری از دیپلماسی انرژی جهت تسهیل تعاملات با کشورهای در حال توسعه و نوظهور جهان است.
گفتنی است وزیر نفت کشورمان روز گذشته نیز در دیداری جداگانه با «شری مانوهر لال»، وزیر نیرو، مسکن و امور شهری هند، پیرامون راهکارهای تقویت تعاملات دو کشور در بخش انرژی گفتوگو کرده بود. یازدهمین اجلاس وزرای انرژی بریکس که با حضور نمایندگان ۱۱ کشور عضو (شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، ایران، مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اندونزی) در حال برگزاری است، فرصتی مغتنم برای همگرایی فنی و بررسی چالشهای امنیت انرژی در بازارهای نوظهور فراهم آورده است.
ارسال نظر