سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز فعالیت ۱۰۱ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در پایتخت
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند

وزیر صمت:

رعایت استانداردهای زیست‌محیطی شرط تداوم فعالیت صنایع بزرگ است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت توجه به ملاحظات محیط‌زیستی خاطرنشان کرد: رعایت استانداردهای زیست‌محیطی شرط تداوم فعالیت صنایع بزرگ است و بی‌توجهی به محیط زیست می‌تواند سرمایه اجتماعی صنعت را تضعیف کند.

محمد اتابک وزیر صمت
به گزارش خبرگزاری موج

، محمد اتابک، در آیین افتتاح نخستین واحد تولیدکننده الکترود گرافیتی ایران و خاورمیانه در اردکان یزد اظهار داشت: صنعت فولاد یک صنعت عادی نیست و شاخصی مهم از توسعه‌یافتگی کشورها به شمار می‌رود و هر مسیر توسعه صنعتی، به فولاد نیازمند است.

وی با اشاره به چالش‌های دهه ۸۰ در صنعت فولاد افزود: یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های کشور، وابستگی به واردات الکترود گرافیتی برای کوره‌های ذوب بود؛ موضوعی که در مقاطعی حتی موجب افزایش چندبرابری قیمت‌ها و تهدید توقف تولید می‌شد.

وزیر صمت با بیان اینکه کارخانه الکترود اردکان از نخستین پروژه‌هایی بود که بر تسریع راه‌اندازی آن تأکید داشتم، گفت: امروز با همت مدیران، متخصصان و سرمایه‌گذاران داخلی، این نقیصه راهبردی برطرف شده و صنعت فولاد کشور به ثبات رسیده است.

وزیر صمت با تأکید بر ضرورت توجه به ملاحظات محیط‌زیستی خاطرنشان کرد: رعایت استانداردهای زیست‌محیطی شرط تداوم فعالیت صنایع بزرگ است و بی‌توجهی به محیط زیست می‌تواند سرمایه اجتماعی صنعت را تضعیف کند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت اشتغال در استان یزد گفت: یزد یکی از استان‌های پیشرو در اشتغال صنعتی است و نرخ بیکاری آن کمتر از میانگین کشوری است، اما انتظار می‌رود صنایع بزرگ با توسعه مراکز تحقیقاتی، زمینه اشتغال نخبگان و دانش‌آموختگان را بیش از پیش فراهم کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش تخصیص ارز به بخش صنعت در سال‌های اخیر افزود: با وجود کاهش ۲۴ درصدی ارز تخصیصی در سال گذشته و کاهش مجدد آن در سال جاری، ارزآوری صنعت همچنان تداوم داشته است.

وی ناترازی انرژی را یکی از چالش‌های اصلی صنعت عنوان کرد و گفت: دولت چهاردهم به‌طور جدی به این مسئله ورود کرده و خوشبختانه بخشی از این ناترازی با سرمایه‌گذاری مستقیم صنعتگران در حال جبران است و امیدواریم در سال آینده فشار ناترازی از دوش صنعت برداشته شود.

وزیر صمت در پایان با قدردانی از سرمایه‌گذاران، مدیران، مهندسان، پیمانکاران و کارگران پروژه‌های صنعتی استان یزد ابراز امیدواری کرد: در سال‌های پیش‌رو شاهد بهبود شرایط محیط زیست، اشتغال و معیشت مردم این استان باشیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه