English

معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی عنوان کرد؛

جان دوباره شرکت‌های بخش خصوصی با تصویب قانون «جهش تولید دانش‌بنیان»

عمر چهارساله مجلس یازدهم به پایان رسید؛ مجلسی که از سوی مقام معظم رهبری ملقب به «مجلس انقلابی» شد و با شعار حرکت در دو مسیر تحول در قوانین اقتصادی و اصلاح ریل‌گذاری اقتصادی کشور، دستاوردهای بزرگی را از جمله در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان رقم زد.

جان دوباره شرکت‌های بخش خصوصی با تصویب قانون «جهش تولید دانش‌بنیان»
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به گفته معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز یکی از اولین قوانینی بود که در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت؛ این قانون سند افتخاری برای مجلس یازدهم باقی می‌ماند و منشأ ثمرات زیادی خواهد بود.

رضا محمودی لموکی، معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه آنچه در بیانات رهبر انقلاب به صورت واضح دیده می‌شود تکیه بر موضوع «جهت‌گیری انقلابی» نمایندگان مجلس یازدهم است، اظهار داشت: در گذشته اقتصاد کشور به شدت وابسته به نفت بوده و زمانی که به دلیل شرایط تحریم، فروش نفت دچار نوسانات شدیدی شد، اثرات مخرب آن نیز نمود پیدا کرد و ضرورت جدایی اقتصاد از نفت را دوچندان کرد. همان دغدغه‌ای که بارها رهبری معظم انقلاب بر آن تاکید کرده و راه‌حل آن را در اقتصاد دانش‌بنیان دانسته‌اند.

وی یکی از افتخارات مجلس شورای اسلامی را تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان برشمرد و ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات، کمیسیون اصلی معاونت علمی و فناوری در مجلس یازدهم بود که از دل فعالیت های این کمیسیون «قانون جهش تولید دانش‌بنیان ها» خارج شد و کمیسیون اقتصادی و کمیسیون صنایع نیز از کمیسیون‌های همکار معاونت علمی بودند.

محمودی لموکی ضمن اشاره بر اینکه  قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» یکی از اقدامات مکمل در راستای توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان و نمایانگر مشارکت مردم است؛ عنوان کرد: این قانون پس از سه سال تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تعامل با مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسید و مصوب شد. قانونی که به دنبال رفع نواقص و مشکلات قانونی پیش روی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق و تضمین‌کننده ۲۰ سال آینده کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، یکی از تبلور‌های عینی تحقق شعار سال را «قانون جهش تولید دانش‌بنیان» دانست و عنوان کرد: قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» دست بخش خصوصی را باز کرد؛  شرکت‌های بخش خصوصی با تصویب این قانون جان دوباره گرفتند و در نتیجه  مشارکت مردم در عرصه اقتصاد، ملموس شد.

محمودی لموکی در خصوص خاطرات خوب برجای مانده از مجلس یازدهم در عرصه قانون‌گذاری کشور، گفت: تصویب تبصره های مکمل برای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان در قوانین بالادستی و تشکیل فراکسیون قانون دانش‌بنیان از دیگر دستاورد های ارزشمند مجلس یازدهم است.

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، مجلس شورای اسلامی در سالگرد روز تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان، رویداد «نظاره قانون جهش تولید دانش‌بنیان» را با حضور ذی‌نفعان قانون، شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان زیست‌بوم فناوری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با قانون برگزار کرد تا میزان موفقیت، عدم موفقیت، چرایی و چالش‌های اجرایی شدن قانون بررسی شود.

او افزود: معاون علمی سابق رئیس‌جمهوری، نهال قانون جهش تولید دانش‌بنیان را کاشت و در ادامه این مسیر با اعتقاد قلبی دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی و حمایت ‌های تمام قد ایشان، کار سرعت گرفت و دستاوردهای عظیمی بر جای گذاشته شد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

لموکی در پایان با بیان اینکه مجلس یازدهم، دورنمای کشور را ترسیم کرد، خاطر نشان کرد: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حضور پررنگ خود در کمیسیون های صنایع، اقتصاد و … برای استمرار و احیای قانون جهش تولید دانش‌بنیان تلاش‌های زیادی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه