English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

بهترین سرمایه‌گذاری اقتصادی برای افراد چیست؟

در بازار طلا سرمایه گذاری کنیم یا خودرو، مسکن، ارز، بورس، رمز ارز و غیره؟ به نظر می رسد پاسخ به این سوال ورای گزینه های مذکور است. مساله ای که طیف های قابل توجهی از افراد کمتر به آن توجه می کنند.»

بهترین سرمایه‌گذاری اقتصادی برای افراد چیست؟
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مساله سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی از دیرباز یکی از دغدغه های جدی افراد در جوامع و کشورهای مختلف بوده است. موضوعی که به طور خاص در سال های گذشته و در پی تحمیل سیلی از تحریم ها و فشارهای خارجی و البته تداوم یافتن برخی نواقص ساختاری در اقتصاد کشورمان، به نحوی جدی مورد توجه طیف های قابل توجهی از مردم کشورمان نیز بوده است.

در این راستا، وقوع چند دور جهش ارز ی و کم ارزش شدن پول ملی و البته افزایش نرخ تورم در کشورمان، همه و همه سبب شدند تا افراد مختلف در کشورمان مدام این سوال را مطرح کنند که سرمایه گذاری در چه حوزه ای می تواند هم از سرمایه های آن ها حفاظت و هم برای آن ها سودآور باشد؟ در این راستا، برخی به بازار طلا ، برخی ارز، و برخی دیگر به بازار هایی نظیر مسکن و بورس و رمز ارزها و غیره اشاره داشته و دارند. با این همه، به نظر می رسد که به این سوال که بهترین سرمایه گذاری اقتصاد برای افراد چیست؟ می توان پاسخ عمیق تر و البته پایدارتری را نیز داد.

پاسخی که برای کلیت اقتصاد کشورمان نیز مفید است. به نظر می رسد که بهترین سرمایه گذاری اقتصادی برای افراد، در حقیقت سرمایه‌گذاری‌کردن روی خودشان است. در واقع، هر چه افراد یک جامعه میزان توانمندی های خود را که از ظرفیت های پولسازی مولد برخوردارند افزایش داده و تقویت کنند، این مساله می تواند جلوه و نمودی از یک سرمایه گذاری مفید و البته سودآور برای آن ها باشد. به عنوان مثال، اگر افراد اقدام به یاد گرفتن یک حرفه و شغل و یا مهارت خاص کنند، قطعا این مساله برای آن ها پولساز است و می تواند فرصت های پولسازی برایشان را افزایش دهد.

در این رابطه، نباید از یاد ببریم که یکی از نکاتی که اغلب روانشناسان و فعالان برجسته در حوزه بازار تجارت و کسب و کار نیز به آن اشاره می کنند همین است که اول از همه افراد موفق روی خودشان سرمایه گذاری می‌کنند. اینکه ما وارد فلان بازار شویم و با کنار هم گذاشتن چند سناریو و اینکه بگوییم اگر چنین و چنان شود، فلان هدف برایمان محقق می شود، به معنای واگذار کردن بخش قابل توجهی از سرنوشتمان به مولفه های بیرونی است. ویژگی که به هیچ عنوان مشخصه افراد موفق در طول تاریخ نبوده است.

از این رو، هر چه افراد توانمندی های خود را افزایش دهند، از حیث اقتصادی نیز پُربار تر خواهند شد. موضوعی که برخلاف برخی فعالیت های سوداگرانه، نه تنها برای کشور مضر نیست بلکه سودهای قابل توجهی را نیز برای آن به همراه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه